Στον παρακάτω σύνδεσμο θα βρείτε θέματα από τελικές-προαγωγικές εξετάσεις προηγούμενων ετών. Τα θέματα αυτά είναι αναρτημένα στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, στο οποίο έχετε ελεύθερη πρόσβαση. Τα θέματα καλύπτουν όλη την ύλη της Β Γυμνασίου και έχουν και ερωτήσεις θεωρίας και ασκήσεις προς επίλυση. Θα σας βοηθήσουν τόσο μέσα στο έτος, καθώς μπορείτε να ανατρέξετε μόλις τελειώνει το κάθε κεφάλαιο και να κάνετε τις αντίστοιχες, όσο και στο τέλος της χρονιάς στην επανάληψή σας πριν τις εξετάσεις. Αφιερώστε το χρόνο που χρειάζεται και καλή επιτυχία!
Dec 10
Quiz Τετραγωνικής Ρίζας
Μέσω της εφαρμογής Quizizz δημιουργήσαμε ένα Quiz προκειμένου να εξασκήσετε όσα μάθατε για τις τετραγωνικές ρίζες. Μπορείτε να δείτε στο τέλος και τη σωστή απάντηση στην κάθε ερώτηση! Μελετήστε καλά το υλικό προτού προχωρήσετε στο quiz. Για οποιαδήποτε απορία είμαστε στην διάθεση σας!
https://quizizz.com/admin/quiz/6574d9e9a6ac8c6912e7a351?source=quiz_share
Dec 07
Επαναληπτικές Ασκήσεις στις Ρίζες
Παρακάτω επισυνάπτεται ένα αρχείο που δημιουργήσαμε και το οποίο περιλαμβάνει επαναληπτικές ασκήσεις στις ρίζες. Αξιοποιήστε τις για την εξάσκησή σας και την καλύτερη κατανόηση των εννοιών και των ιδιοτήτων. Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας!
Dec 06
Τετραγωνική Ρίζα
Ορισμός: Η τετραγωνική ρίζα ενός μη αρνητικού αριθμού α, είναι ο μη αρνητικός αριθμός που όταν υψωθεί στο τετράγωνο δίνει τον αριθμό α. Συμβολίζεται με √α.
√α: ο εξωτερικός συμβολισμός λέγεται ριζικό ή σύμβολο της ρίζας και το α εντός της ρίζας λέγεται υπόρριζη ποσότητα.
Προσοχή: δεν ορίζεται ρίζα αρνητικού αριθμού. Αυτό συμβαίνει διότι δεν μπορούμε να βρούμε πραγματικό αριθμό που όταν υψωθεί στο τετράγωνο να δώσει αρνητικό αριθμό.
Ιδιότητες
- Το γινόμενο δυο τετραγωνικών ριζών ισούται με την τετραγωνική ρίζα του γινομένου. Δηλαδή √α ·√β = √α·β παράδειγμα: √1600= √16 ·√100= 4·10=40
- Το πηλίκο δυο τετραγωνικών ριζών ισούται με την τετραγωνική ρίζα του πηλίκου. Δηλαδή √α : √β = √α:β παράδειγμα: √0,64= √(64/100)= √64/√100= 8/10=0.8
- √α + √β≠ √α+β
- (√x)2= x, καθώς το τετράγωνο απλοποιείται με την ρίζα.
Προσοχή: (√α)2= α αλλά √α2= |α|.
- Ισχύει ότι αν x= √α με α≥0, τότε x≥0 και x2= α.
παράδειγμα: x2= 4 , x= ± √4, x=±2
Οι ρίζες που συναντάμε πιο συχνά στις ασκήσεις είναι οι εξής:
- √0=0
- √1=1
- √4=2
- √9=3
- √16=4
- √25=5
- √36=6
- √49=7
- √64=8
- √81=9
- √100=10
- √121=11
- √144=12
- √169=13
- √225=15
- √289=17
- √400=20
- √625=25
Σε αυτό το σημείο μπορείτε να παρακολουθήσετε τα βίντεο από τον Κόσμο των Αριθμών τα οποία περιλαμβάνουν μεθοδολογίες επίλυσης ασκήσεων με ρίζες.
Dec 05
Quiz Πυθαγόρειο Θεωρήμα
Αφού παρακολουθήσετε τα βίντεο του Τερψιάδη και του Χαραλαμπίδη, που έχουν επισυναφτεί στο άρθρο του blog με τίτλο Πυθαγόρειο Θεώρημα και Αντίστροφο Πυθαγορείου θεωρήματος, ήρθε η ώρα να μπείτε στο σύνδεσμο που επισυνάπτεται παρακάτω και τα πνευματικά δικαιώματα του οποίου ανήκουν στην Άννα Πετροπούλου και να κάνετε το quiz προκειμένου να εξασκηθείτε σε εφαρμογές πάνω στο Θεώρημα και το Αντίστροφό του. Στο τέλος του quiz, μπορείτε να δείτε την αναλυτική βαθμολογία σας και τα λάθη σας.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfpxK9KLjpNCIKmSiseoT69UJAzD4OiZs6uEUEuaJShsR3A4Q/viewform
Dec 03
Επικοινωνία
Για οποιοδήποτε πρόβλημα ή απορία μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας με προσωπικό μήνυμα μέσω της πλατφόρμας e-me ή ενναλακτικά μπορείτε να αποστείλετε ένα email στην διεύθυνση eleftheria_theodoropoulou@yahoo.com .
Dec 03
Πυθαγόρειο Θεώρημα και Αντίστροφο Πυθαγορείου Θεωρήματος
Αν ρωτήσει κανείς ποιο είναι το πιο γνωστό θεώρημα της Γεωμετρίας σίγουρα οι περισσότεροι θα απαντήσουν το Πυθαγόρειο Θεώρημα. Ωστόσο, πέρα από το ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ύλη της Γεωμετρίας της Β Γυμνασίου συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με την Άλγεβρα και το κεφάλαιο των ριζών, με τη Φυσική και για τους πιο καλλιτεχνικούς με τα Εικαστικά.
Πιο συγκεκριμένα, το θεώρημα αφορά κάθε ορθογώνιο τρίγωνο και μας δίνει τη σχέση που συνδέει τις δυο κάθετες πλευρές του τριγώνου με την υποτείνουσα( που είναι η μεγαλύτερη πλευρά του ορθογωνίου τριγώνου). Καλό θα ήταν να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο ότι η ορθή γωνία ισούται με 90º και ότι απέναντι από τη γωνία Α βρίσκεται η πλευρά ΒΓ ή α, απέναντι από την γωνία Β η πλευρά ΑΓ ή β και απέναντι από τη γωνία Γ η πλευρά ΑΒ ή γ.
Προσοχή δεν πρέπει να ξεχνάτε ποτέ πως το θεώρημα δεν εφαρμόζεται σε άλλα τρίγωνα πέρα από τα ορθογώνια.
Παρακολουθήστε το βίντεο με την οπτική απόδειξη του Πυθαγορείου Θεωρήματος που αναρτήθηκε από τον Νικόλαο Τερψιάδη, προκειμένου να κατανοείσετε πως προέκυψε το θεώρημα .
Στην συνέχεια μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο Πυθαγόρειο θεώρημα, που διατυπώνει το Ευθύ και το Αντίστροφο του Θεωρήματος μαζί με παραδείγματα και αναρτήθηκε από τον Δημήτρη Χαραλαμπίδη. Στο βίντεο έχουν προστεθεί από εμάς κάποιες ερωτήσεις που θα σας προβληματίσουν και θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε καλύτερα το θεώρημα. Θα θέλαμε να δούμε τις απαντήσεις σας. Αφήστε ένα σχόλιο με την απάντησή σας ή/και με οποιαδήποτε απορία.
Πηγές:
http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/617
Dec 03
Σχολικό Βιβλίο
Το σχολικό βιβλίο μπορείτε να το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο. Είναι χωρισμένο σε δυο μέρη όπως αναφέρει και η ύλη του Υπουργείου. Το Α μέρος περιλαμβάνει το κομμάτι της Άλγεβρας και το Β μέρος το κομμάτι της Γεωμετρίας. Το δεύτερο κεφάλαιο της Άλγεβρας με τις Ρίζες των πραγματικών αριθμών και τους Άρρητους αριθμούς συνδέεται με το Πυθαγόρειο Θεώρημα που βρίσκεται στο πρώτο κεφάλαιο της Γεωμετρίας. Τα υπόλοιπα κεφάλαια είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους.
Πηγή: http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2196/Mathimatika_B-Gymnasiou_html-empl/
Dec 03
Διδακτέα Ύλη Β
Η διδακτέα ύλη για την Β Γυμνασίου είναι η εξής:
ΜΕΡΟΣ Α΄ Από το Βιβλίο της Α:
Κεφ. 7ο: Θετικοί και Αρνητικοί Αριθμοί 7.8 Δυνάμεις ρητών αριθμών με εκθέτη φυσικό 7.9 Δυνάμεις ρητών αριθμών με εκθέτη ακέραιο ΜΕΡΟΣ Α΄ Από το βιβλίο της Β: Κεφ. 1ο: ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ - ΑΝΙΣΩΣΕΙΣ 1.2 Εξισώσεις α' βαθμού 1.4 Επίλυση προβλημάτων με τη χρήση εξισώσεων Κεφ. 2ο: ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ 2.2 Άρρητοι αριθμοί – Πραγματικοί αριθμοί 2.3 Προβλήματα Κεφ. 3ο: ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ 3.2 Καρτεσιανές συντεταγμένες – Γραφική παράσταση συνάρτησης (χωρίς τις εφαρμογές 2 και 3). 3.3 Η συνάρτηση y=α•x 3.4 Η συνάρτηση y = α • x +β (χωρίς τις υποπαραγράφους: «Η εξίσωση της μορφής 3.5 Η συνάρτηση y=α/x– Η υπερβολή Κεφ. 4ο: ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ 4.2 Γραφικές Παραστάσεις 4.5 Μέση τιμή – Διάμεσος (χωρίς την υποπαράγραφο: «Μέση τιμή ομαδοποιημένης κατανομής») |
ΜΕΡΟΣ Β΄
Κεφ. 1ο: ΕΜΒΑΔΑ ΕΠΙΠΕΔΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ – ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ 1.2 Μονάδες μέτρησης επιφανειών 1.3 Εμβαδά επίπεδων σχημάτων 1.4 Πυθαγόρειο θεώρημα Κεφ. 2ο: ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΑ – ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΑ Κεφ. 3ο: ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΥΚΛΟΥ 3.2 Κανονικά πολύγωνα 3.3 Μήκος κύκλου 3.5 Εμβαδόν κυκλικού δίσκου Κεφ. 4ο: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ – ΜΕΤΡΗΣΗ ΣΤΕΡΕΩΝ 4.3 Όγκος πρίσματος και κυλίνδρου 4.4 Η πυραμίδα και τα στοιχεία της 4.6 Η σφαίρα και τα στοιχεία της |
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να βρείτε το αρχείο pdf με τις αναλυτικές οδηγίες του Υπουργείου:
Dec 02
Σκοπός- Παιδαγωγική Αξία
Το blog, όπως φανερώνει και ο τίτλος, απευθύνεται κυρίως σε μαθητές και καθηγητές της Β τάξης του Γυμνασίου. Σκοπός είναι να δημιουργήσουμε μια σελίδα, όπου οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να αναζητήσουν οτιδήποτε χρειάζονται σχετικά με τα κεφάλαια της ύλης. Θα περιλαμβάνει αναλυτικά την ύλη της τάξης, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, διάφορες επαναληπτικές ασκήσεις, επαναληπτικά διαγωνίσματα, σύντομα quiz που στο τέλος θα δίνουν και τη σωστή απάντηση, βίντεο που θα δείχνουν βήμα βήμα την επίλυση ασκήσεων καθώς και πολλές άλλες δημοσιεύσεις.
Οι μαθητές θα μπορούν να σχολιάζουν τις δημοσιεύσεις συμμετέχοντας ενεργά στη εξέλιξη του ιστολογίου. Έτσι, τα κίνητρα τους για μάθηση θα αυξηθούν, αφού θα νιώθουν συνδημιουργοί της γνώσης. Τέλος, θα εμπλουτίζονται οι γνωστικές τους ικανότητες σχετικά με το εκάστοτε αντικείμενο αφού θα μπορούν να λύσουν τις απορίες τους χρησιμοποιώντας το αναρτώμενο υλικό αλλά θα εξελίσσονται και οι ψηφιακές τους δεξιότητες αφού θα χρησιμοποιήσουν πολυμεσικό υλικό.