Τερματισμός μαθημάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

 Δε θα πραγματοποιηθούν μάθήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μέχρι την έναρξη των μαθημάτων στις 18/5/20. Οι μαθητές/ τριες που επιθυμούν, μπορούν να μου στείλουν τις εργασίες τους και θα τους απαντήσω προσωπικά.  Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στο ιστολόγιο του σχολείου.

ΙΣΤΟΡΙΑ Β΄- 2η ΕΡΓΑΣΙΑ

Αφού παρακολουθήσεις την παρουσίαση:

να μελετήσεις την πηγή στη διαφάνεια 19 και να απαντήσεις στην ερώτηση.

Ν. ΓΛΩΣΣΑ- ΕΡΓΑΣΙΑ 2

Εργασία 2η

ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

1.Να βάλεις τις περιόδους σε μια λογική σειρά, ώστε να σχηματίσεις μια παράγραφο:

α) Η χρήση των καβουρντισμένων σπερμάτων, δηλαδή του καφέ, και η πα­ρασκευή ροφήματος αρωματικού και διεγερτικού αρχίζει επίσης από τις Αραβικές χώρες, εξαπλώνεται σιγά-σιγά σε όλες τις χώρες του κόσμου, και το 17 ο αιώνα εμφανίζονται στην Ευρώπη τα πρώτα καφενεία.

β) Το καφεόδεντρο είναι φυτό ιθαγενές της Αιθιοπίας και της Α. Αφρικής.

γ) Από την Αραβία διαδόθηκε η καλλιέργεια του φυτού και η χρήση των καρπών του στην Ινδία και στην Άπω Ανατολή.

δ) Οι κάτοικοι της Αιθιοπίας αρχικά και της Αραβίας αργότερα έβραζαν τους νωπούς καρπούς και χρησιμοποιούσαν το εκχύλισμα ως ρόφημα τονωτικό.

Φυτολογία, Εκδοτική Αθηνών

Σειρά περιόδων:………………………………………

2.Να γράψεις μια παράγραφο (100 λέξεις) με θεματική πρόταση:

Το προηγούμενο Σάββατο είχα τα γενέθλια μου και είχα καλέσει στο σπί­τι όλους τους φίλους μου”

ΟΜΟΙΟΠΤΩΤΟΙ- ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

3. Στις παρακάτω φράσεις/προτάσεις να εντοπίσετε και να σχολιάσετε τους προσδιορισμούς:

  1. Σήμερα λείπει ο Γεωργιάδης, ο καθηγητής Χημείας.

  2. Τα μάτια της Ελένης είναι φοβισμένα.

  3. Σε λίγο αντικρύσαμε τον Όλυμπο, το πιο ψηλό βουνό της Ελλάδας.

  4. Από τον αφρό της θάλασσας βγήκε η θεά της ομορφιάς, η Αφροδίτη.

  5. Οι επιστήμονες έχουν ένα δυνατό όπλο, τη σκέψη.

  6. Περάσαμε το ποτάμι της Μακεδονίας, τον Αξιό.

  7. Σημαίνει κι η Αγια-Σοφιά, το μέγα μοναστήρι.

  8. Εργάζεται σε αποθήκη καπνού.

  9. Οι στρατιώτες είναι φρουροί της πατρίδας.

  10. Ο κήπος της Μαρίνας είναι ξεχωριστός γιατί έχει σπάνια είδη φυτών.

  11. Η νίκη των Ελλήνων απέναντι στον εχθρό ενίσχυσε το αίσθημα του πατριωτισμού.

  12. Τον βασάνιζε ο φόβος της αποτυχίας.

  13. Το κλάμα του μωρού σήκωσε στο πόδι την πολυκατοικία.

  14. Χάθηκε το πορτοφόλι της γιαγιάς.

  15. Ήρθε και ο άλλος αδελφός μου, ο Πέτρος.

  16. Έφαγα νόστιμο κεφαλοτύρι Μυτιλήνης.

  17. Όταν σήμανε η καμπάνα, έπεσαν οι ίσκιοι του δειλινού.

  18. Ο Ηρόδοτος, ο πατέρας της ιστορίας.

  19. Ο αδερφός της Μαρίας πήγε στρατιώτης.

  20. Ο εθνικός μας ποιητής, ο Διονύσιος Σολωμός.

ΙΣΤΟΡΙΑ Γ΄-2η ΕΡΓΑΣΙΑ

Αφού διαβάσεις το παρακάτω απόσπασμα απάντησε στις ερωτήσεις της διαφάνειας 47 της παρουσίασης:

https://www.slideshare.net/Kvarnalis75/17-10244374

Ήτον έκτη και ημίσεια σχεδόν ώρα, και οι κώδωνες επροσκάλουν τους πολίτας εις την λειτουργίαν, ότε κατά την στενήν του Αγίου Σπυρίδωνος αγυιάν εξαίφνης εφάνη έμπροσθέν του ο Ιωάννης Καποδίστριας, παρακολουθούμενος από δύο σωματοφύλακας, Γεώργιον Κοζώνην τον μονόχειρα και Δημήτριον Λεωνίδην. Ο αγέρωχος κυβερνήτης διευθύνετο προς τον ναόν του Αγίου Σπυρίδωνος, και η κλίσις του σώματός του προς την γην επρόδιδε την θλίψιν της ψυχής του. Έρριψε βλέμμα διαπεραστικόν προς τον Εξόριστον, και το πρόσωπόν του, εξαγριωθέν διά μιας, εφάνη να προεμήνυσεν ότι έμελλε ν’ ανακαλύψη τον υπό χωρικήν στολήν κρυπτόμενον εχθρόν του. Αλλά δύο άλλοι άνθρωποι ολίγον τι μακράν είλκυσαν όλην την προσοχήν του. Ήσαν αυτοί ο Γεώργιος Μαυρομιχάλης και ο θείος του Κωνσταντίνος, προσευχόμενοι παρά την θύραν της εκκλησίας, ο εις ένδον και ο άλλος έξω. Προ πολλού χρόνου υπό φύλαξιν αστυνομικήν όντες, συνοδεύοντο τότε από δύο στρατιώτας της Πολιταρχίας. Κατά πρώτην πρόσοψιν αποδειλιάσας, ως φαίνεται, ο Καποδίστριας, εστάθη ολίγον, και τα όμματά του εστράφησαν εις την γειτονεύουσαν οικίαν του υπουργού του Ροδίου. Αλλ’ έπειτα, ως να είχεν ερυθριάσει διά τοιούτον δείγμα μικροψυχίας, επροχώρησε θαρραλέως, έφθασε πλησίον εις τους Μαυρομιχάλας και τους εχαιρέτησεν, ότε ο μεν Γεώργιος από την μαύρην χλαίναν, την οποία εφόρει, εξέφερε με την μίαν χείρα ξιφίδιον, και αρπάσας αυτόν με την άλλην εκ του στήθους, του το ενέπηξε δις και τρις εις το υπογάστριον, κατά τον δεξιόν βουβώνα. ο δε Κωνσταντίνος εκένωσε ταυτοχρόνως θανατηφόρον πυροβόλον όπισθεν της κεφαλής του… Ο κυβερνήτης της Ελλάδος έπεσεν ύπτιος, και αναστρέψας αγρίως τους οφθαλμούς, έδειξε και αποθνήσκων την αφοβίαν, ήτις τον εχαρακτήριζεν. «Εκδικήσεως αποφράς ημέρα! Γενικής απελπισίας έκρηξις θανάσιμος!», είπε καθ’ εαυτόν, δακρύσας ο Εξόριστος, και όπισθέν του άλλη εκπυρσοκρότησις ηκούσθη, και άλλο θύμα έπεσε κατά γης… Ο πυροβοληθείς ήτον ο Κωνσταντίνος Μαυρομιχάλης.

Αλέξανδρος Σούτσος, Ο Εξόριστος του 1831, Νεφέλη, Αθήνα 1996, σ. 167-170.

Καλή Ανάσταση σε όλο τον κόσμο!

Β΄γυμνασίου- Ιστορία

Εργασία για το Πάσχα

Δείτε το βίντεο για την ίδρυση της Κωνσταντινούπολης από τον Κωνσταντίνο, επιλέξτε ένα μνημείο ή πρόσωπο που αναφέρεται σε αυτό και γράψτε ένα κείμενο (250 λέξεων)

Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ -ΕΛΕΝΗ

Ακούστε την ραδιοφωνική απόδοση της τραγωδίας (δεν έχει εικόνα, αλλά όμως έχει εξαιρετικό ήχο)

ΕΛΕΝΗ ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ 1961 Θέατρο Επιδαύρου Α ΚΑΤΣΕΛΗ

https://youtu.be/Y6LFhtG6esg?t=2857

και απαντήστε στο  ερώτημα: το έργο είναι τραγωδία ή κωμωδία;

 

Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ -Ο ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ

Κατεβάστε το e-book και διαβάστε το βιβλίο: 

Ο Μικρός Πρίγκιπας - Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ

  • επιλέξτε ένα κεφάλαιο που σας άρεσε πιο πολύ
  • γράψτε μία μικρή περίληψη
  • και εξηγείστε γιατί σας άρεσε (250 λέξεις)

 

Μάθημα την εποχή του κορωνοιού

Δημοσιεύτηκε από Ηλεκτρονική Τράπεζα Φιλολογικών Θεμάτων στις Πέμπτη, 2 Απριλίου 2020

Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ – ¨Η- Βαγγελιώ- δεν- είσαι -εντάξει”

Διαβάστε το κείμενο από την εμπλουτισμένη (με ενδιαφέροντες συνδέσμους) έκδοση του ψηφιακού σχολείου :

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-A107/391/2593,21888/

Ακούστε το τραγούδι και απαντήστε στο ερώτημα: γιατί ο αφηγητής ονόμασε τη γάτα του Βαγγελιώ- δεν- είσαι -εντάξει;