Καλωσόρισες Άνοιξη!

Αν και τις τελευταίες μέρες βρέχει συνεχώς, περιμένουμε με αγωνία τη λιακάδα για να μιλήσουμε με τα παιδιά για την άνοιξη!

Δραστηριότητα 1η - "Άνοιξη μυρίζει, να σου πω τι μου θυμίζει;":

Παίρνουμε ένα χαρτί και πολύχρωμους μαρκαδόρους και προτείνουμε στα παιδιά να μας πούνε τι τους έρχεται στο μυαλό, ακούγοντας τη λέξη Άνοιξη. Καταγράφουμε τις απαντήσεις τους και τις συζητάμε. Επειδή είναι μια ερώτηση που επιδέχεται πολλές και διαφορετικές απαντήσεις, μπορούμε να τα βοηθήσουμε, κάνοντάς τους διευκρινιστικές ερωτήσεις, όπως:

1. Τι καιρό κάνει την άνοιξη;

2. Τι αλλαγές βλέπουμε στη φύση γύρω μας;

3. Τι ρούχα φοράμε;

4. Τι συμβαίνει με τα ζωάκια που κοιμήθηκαν το χειμώνα;

5. Τι δραστηριότητες μας αρέσει να κάνουμε την άνοιξη;

6. Ποιες γιορτές έχουμε την Άνοιξη; (25η Μαρτίου, Πάσχα)

Δραστηριότητα 2η - "Ας ζωγραφίσουμε την Άνοιξη"

Σε συνέχεια των όσων είπαμε, δίνουμε στα παιδιά μαρκαδόρους, κηρομπογιές, δαχτυλομπογιές κλπ, για να ζωγραφίσουν μια ανοιξιάτικη εικόνα.

Δραστηριότητα 3η - "Μικρός ζωγράφος είμαι εγώ, ζωγράφους κι άλλους θέλω να δω"

Επισκεπτόμαστε τη διεύθυνση https://theculturetrip.com/europe/italy/articles/10-spring-paintings-to-celebrate-the-end-of-winter/ και παρατηρούμε τους πίνακες διάσημων ζωγράφων για την άνοιξη. Συζητάμε με τα παιδιά τα χρώματα που αυτοί έχουν επιλέξει, το θέμα και εστιάζουμε στο ότι η "ματιά" κάθε ζωγράφου είναι διαφορετική. Κάποιος επιλέγει να ζωγραφίσει ένα μπουκέτο με λουλούδια, κάποιος άλλος ένα ολάνθιστο λιβάδι, κάποιος ανθισμένες κερασιές κλπ. Ενθαρρύνουμε το παιδί να μας πει ποιος πίνακας του αρέσει περισσότερο και γιατί, καθώς και ποιες ομοιότητες/ διαφορές εντοπίζει σε σχέση με τη δική του ζωγραφιά.

Δραστηριότητα 4η - "Τα κάλαντα της Άνοιξης":

Με τα παιδιά μπορούμε να μάθουμε τα κάλαντα της άνοιξης, που θα τα βρείτε εδώ:

Δραστηριότητα 5η - "Πού είσαι Άνοιξη; Πού είσαι;"

Με τη χρήση του ποντικού, τα παιδάκια μετακινούν τα γράμματα στη σωστή θέση, για να σχηματίσουν τη λέξη ΆΝΟΙΞΗ όπως τη βλέπουν γραμμένη.

Δραστηριότητα 6η - "Με δυο κλικ και στο λεπτό, τι είναι άνοιξη θα βρω":

Τα παιδιά σε αυτό το παιχνίδι, πατάνε με το ποντικάκι τους επάνω στις εικόνες που τους θυμίζουν άνοιξη

Δραστηριότητα 7η - "Μέτρα εσύ, μετρώ κι εγώ, 1-2 κι άλλα δυο!"

Μετράμε πόσα αντικείμενα υπάρχουν σε κάθε σειρούλα και τοποθετούμε το σωστό αριθμό στο κάθε τετραγωνάκι!

Δραστηριότητα 8η - "Στους φίλους μου θα πω ιστορία στο λεπτό"

Ας δημιουργήσουμε μία φανταστική ιστορία! Η διήγηση ξεκινάει από εμάς και τα παιδιά πρέπει να τη συνεχίσουν, χρησιμοποιώντας τις παρακάτω εικόνες και εντάσσοντάς τις στην ιστορία με όποια σειρά θέλουν!

"Μια φορά κι ένα καιρό, σε ένα υπέροχο, μικρό χωριό, ζούσαν δύο παιδάκια. Κοντά στο χωριουδάκι τους, υπήρχε ένα δάσος. Μία μέρα τα δύο αδερφάκια ξεκίνησαν να πάνε μία βόλτα στο δάσος. Είχε τελειώσει πια ο χειμώνας και...

     

Δραστηριότητα 9η, " Πρέπει να συγκεντρωθώ, τις εικόνες για να θυμηθώ"

Βρίσκουμε τις εικόνες που έχουν σχέση μεταξύ τους.

* Οι παραπάνω δραστηριότητες αποτελούν προϊόν συνεργασίας των εκπαιδευτικών: Πηνελόπης Κερασοβίτη, Μαρίας Περίκου και Ειρήνης Μπάνου

6 Comments on “Καλωσόρισες Άνοιξη!

  1. Πόσο ωραία δουλειά! ευχαριστούμε πολύ τις κυρίες μας για τον χρόνο και τον κόπο τους!Τα παιδιά ξετρελάθηκαν …το εκτιμούμε.

    • Εμείς σας ευχαριστούμε που αξιοποιείτε το υλικό μας! Καλή συνέχεια, με υγεία και σύντομα να ανταμώσουμε!

  2. Πολυ ωραιες δραστηριοτητες κυρια Πηνελοπη!Σας ευχαριστουμε για τον χρονο σας και τον κοπο σας.Περιμενουμε κι αλλες!!Καλο Πασχα!!

    • Γιαννάκη μου θα ακολουθήσουν πολλές πολλές ακόμη! Και προσευχόμαστε όλοι να κάνουμε κι ακόμη περισσότερες από κοντά! Μας λείπετε και σας αγαπάμε πολύ!

  3. Αν και ξεκινήσαμε λίγο καθυστερημένα να μπούμε σ’αυτές τις δραστηριότητες, ο Λεωνίδας, έχει ενθουσιαστεί.
    Ευχαριστούμε για την προσπάθεια σας, να μείνουμε τα παιδιά μας κατά κάποιο τρόπο εντός του σχολικού κλίματος.

    • Είναι πολύ μεγάλη χαρά για εμάς να προσφέρουμε στα παιδάκια μας, έστω κι από απόσταση, χαρά, διασκέδαση, γνώσεις, ευχάριστες στιγμές με την οικογένεια! Σας αγαπάμε και μας λείπετε πολύ…

Leave a Reply