Updated on 17 Φεβρουαρίου, 2021
Μαθηματικά: μάθημα 30
Στο προηγούμενο μάθημα, στην αφαίρεση με μικρό αφαιρετέο, τα παιδιά μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν πιο εύκολα τα δαχτυλάκια τους για να ολοκληρώσουν την πράξη (πχ 6 βγάζω 2).
Στο σημερινό μάθημα θα μπούμε σε πράξεις αφαίρεσης με αφαιρετέο μεγάλο αριθμό. Οι στρατηγικές είναι:
- χρήση άβακα (αριθμητήρι)
- πράξη με το μυαλό (βάζω τον μεγαλύτερο αριθμό στο μυαλό μου και δείχνω το αφαιρετέο με τα δαχτυλάκια μου. Έπειτα προχωρώ στην πράξη και.........
- Τέλος, η πιο σημαντική στρατηγική, η αξιοποίηση της πρόσθεσης ως αντίστροφης πράξης της αφαίρεσης, δηλαδή τα σπιτάκια των αριθμών! Αυτός είναι και ο σημαντικότερος στόχος μας, να μπορέσουν τα παιδιά με τη χρήση της αντίστροφης πράξης, της πρόσθεσης, να βρίσκουν εύκολα το αποτέλεσμα σε μία πράξη αφαίρεσης (πχ 9 - 7 = ; .......σκέφτομαι ... 7 και πόσο μας κάνει 9 (Σπιτάκι του 9);;; Μας κάνει 2! ......Άρα 9 - 7 = 2). Γι' αυτό.... δε σταματάμε να κάνουμε επανάληψη στα σπιτάκια των αριθμών!
Πρόσφατα σχόλια