Χορεύουμε;

Γεια σας παιδιά!

Αφού μάθαμε τι έφαγε ο παππάς ο παχύς, τι έπαθε ο Ρουμπής ο κουμπής, τι συνέβη στην άσπρη πέτρα την ξέξασπρη ήρθε η ώρα να μάθουμε εμείς για εσάς και εσείς για εμάς περισσότερα πράγματα.

 

 

Αλλά πρώτα θέλω να θυμηθούμε όλοι μαζί όσα έχουμε πει στα μαθήματα μας

Βήμα 1:Το ρήμα είμαι μας βοηθά και το συναντούμε σχεδόν σε όλες τις προτάσεις. Το λέμε συχνά και έχει έξι πρόσωπα. Ξεκινά από το εγώ και φτάνει μέχρι το εμείς.

 

 

Bήμα 2: Στην ενότητα αυτή μάθαμε επίσης μερικούς γλωσσοδέτες και αινίγματα. Όπως διαβάσαμε               είναι πολύ σημαντικό μέρος της γλώσσας μας.

Με μερικές φρασούλες φτιάχνουμε μικρές και έξυπνες προτάσεις που μας κάνουν να γελάμε ή να ψάχνουμε την σωστή απάντηση

 

 

 

Βήμα 3: Oι γλωσσοδέτες και τα αινίγματα ανήκουν σε κάτι που ονομάζουμε πολιτισμό.

 

Πολιτισμός είναι όλα όσα έχουμε μάθει από τους παλαιότερους και μας χαρακτηρίζουν. Είναι στοιχεία παράδοσης και είναι σημαντικό να τα γνωρίζουμε και να μην τα ξεχνάμε. Τέτοια στοιχεία συναντούμε στη γλώσσα, στον χορό και στη μουσική.

 

Ξέρετε ότι και άλλες χώρες έχουν αινίγματα και γλωσσοδέτες όπως εμείς;!

 

Δείτε το παρακάτω βίντεο για να ακούσετε μερικούς γλωσσοδέτες. Ο κύριος στην αρχή του βίντεο μας εξηγεί πόσο σημαντικοί είναι για τη γλώσσα και πως τους χρησιμοποιούμε.

 

Παράξενα δεν ακούγονται;!

 

Υπάρχουν όμως και άλλες παραδόσεις όπως ο χορός και η μουσική για την κάθε χώρα. Με τη βοήθεια τους μαθαίνουμε πως ζούσαν οι άνθρωποι πριν από εμάς και πως περνούσαν το χρόνο τους.

 

Χορεύουμε;

Bήμα 1: Να διαβάσετε την ιστορία που λέει η γιαγιά στο εγγόνι της στο βιβλίο της γυμναστικής πατώντας εδώ.

 

Βήμα 2: Να ακούσετε το τραγούδι

 

Το τραγούδι αυτό είναι από την δική μου περιοχή, τη Μακεδονία, είναι χορός συρτός και το χορεύουμε συχνά, όταν είμαστε χαρούμενοι σε κάποιο γάμο ή βάφτιση.

 

Γνωρίζετε ότι και σε άλλες χώρες υπάρχουν παραδοσιακοί χοροί;

Bήμα 3: Δείτε το βίντεο για να μάθετε μερικούς χορούς από τις χώρες του κόσμου

 

Τώρα που είδατε το βίντεο ήρθε η ώρα να φτιάξετε και εσείς τη δική σας φωτογραφία!!

Βήμα 4: Ρωτήστε κάποιον από την οικογένεια από πιο μέρος είστε και γράψτε στον πίνακα

Bήμα 5: Σχολιάστε τις φωτογραφίες και τα τραγούδια των συμμαθητών σας για να μάθετε περισσότερα για εκείνους. Μήπως είστε από το ίδιο μέρος;

 

 

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΦΤΑΣΑΤΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ!!!

2ο Μάθημα

Παιδιά θυμάστε τι είπε η Βάγια η Κουκουβάγια;;

 

Ώρα για τη 2η επανάληψη λοιπόν

 

Βήμα 1: Διαβάστε καλά τον χάρτη που φτιάξαμε στην τάξη                             

 

 

 

Bήμα 2: Δες το παρακάτω βίντεο και στη συνέχεια πάτα εδώ για να κάνεις ανάγνωση το ρήμα

 

 

Βήμα 3: Συμπλήρωσε τα κενά με το σωστό τύπο του ρήματος "είμαι" :

 

 

Βήμα 4: Χτύπα το ποντίκι που έχει γράψει σωστά το ρήμα "είμαι" :

 

Βήμα 5: Nα κάνεις ανάγνωση το κείμενο της άσκησης 5 του βιβλίου σου

 

Βήμα 6: Bρες ένα αίνιγμα και ένα γλωσσοδέτη που σου αρέσει και να το βάλεις στο Padlet

Made with 
      Padlet

 

Τώρα που ολοκλήρωσες τις δραστηριότητες σου πάτα εδώ για να μάθεις να.... ΧΟΡΕΥΕΙΣ

 

 

1ο Μάθημα

Ώρα για επανάληψη

Γεια σας παιδιά είμαι η Βάγια η Κουκουβάγια και μαζί θα διαβάζουμε στο σπίτι

Στο ξεκίνημα μας για να ανακαλύψουμε την Χωχαρούπα μάθαμε κάτι πολύ σημαντικό και αυτό ήταν το ρήμα "είμαι"!

 

Ας θυμηθούμε μερικά πράγματα για αυτό, πριν λύσουμε τις ασκήσεις μας:

 

Bήμα 1: Πάτα εδώ για να δεις το ρήμα "είμαι"

Nα θυμάσαι ότι:

  1. H πρώτη συλλαβή γράφεται πάντα με  ει
  2. Το ρήμα είμαι μας βοηθά να καταλάβουμε τι είναι κάποιος π.χ. όμορφος , πως ή που είναι κάποιος ή κάτι. Για αυτό τον λόγο το ονομάζουμε βοηθητικό ρήμα
  3. Το τρίτο πρόσωπο έχει 3 πρόσωπα και στον ενικό -> αυτός-αυτή-αυτό και στον πληθυντικό αυτοί-αυτές-αυτά
  4. Χωρίς τα πρόσωπα δηλαδή το ποιος το ρήμα μας μόνο του δεν θα έβγαζε νοήμα. Για αυτό πρέπει να τα μάθουμε πολύ καλά.

 

 

Βήμα 2: Παίξε ξανά το παιχνίδι για να θυμηθείς το ρήμα και τα πρόσωπα σε κάθε τύπο

 

Βήμα 3: Διάβασε το κείμενο της άσκησης 1

 

Bήμα 4: Kάνε αντιγραφή στο τετράδιο σου το ρήμα "είμαι" της άσκησης 3 του σχολικού βιβλίου και στη συνέχεια ανέβασε μια φωτογραφία εδώ

 

Βήμα 5: Φτιάξε μια πρόταση με το ρήμα είμαι όπως αυτές του βιβλίου σου και στη συνέχεια ανέβασε μια φωτογραφία στο Padlet στη λίστα με το όνομα σου.

Made with 
      Padlet

Το Ταξίδι στη Χωχαρούπα

Αγαπημένοι μου μαθητές ήρθε η ώρα να εξερευνήσουμε και να μάθουμε καλύτερα όλα όσα μας έδειξαν οι φίλοι μας στη Χωχαρούπα...

 

Μαζί μας θα έχουμε παρέα τη Βάγια     και τον Αρμπέν   

 

Μετά από κάθε μάθημα θα βρίσκετε εδώ το υλικό και τα παιχνίδια που είδαμε στο μάθημα αλλά και τις ασκησούλες που θα πρέπει να λύσετε.

 

Βασικοί κανόνες :

  1. Διαβάζουμε και λύνουμε προσεκτικά την άσκηση και δε βιαζόμαστε να απαντήσουμε
  2. Αν έχουμε κάποια απορία γράφουμε κάτω από την άσκηση το σχόλιο μας
  3. Πρώτα κάνουμε επανάληψη όσα είπαμε στην τάξη και μετά προχωράμε στις ασκήσεις
  4. Όσες λέξεις δεις με χρώμα πράσινο πάτησε τες για βοήθεια και για να ανοίξεις το σχολικό βιβλίο
  5. Στα ΣΧΟΛΙΑ γράφουμε τις απορίες μας ή κάποια σκέψη μας

 

 

Καλή επιτυχία σε όλους!!!

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων