Βήματα

Αποστολή 1η

1. "Εσύ προστατεύεις το κλίμα;"

Συμπληρώστε το κουίζγια την ενεργειακή κατανάλωση:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfXiwaMCJzb4azk3ORhy1XwoRdKmIlZS_YD4euEwVgE6k6E9A/viewform

2. "Ενεργειακή περιήγηση στο σπίτι μου!" 

Συμπληρώστε την φόρμα: 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfeKns8N6Mg8_hLKXWvjt4HavlM7vbsCKW1BHKaaRZ2ogQ1zw/viewform

 

 Συμπληρωματικές Δραστηριότητες:

1.Παιχνίδι - Ιστορίες από την Κλιματική Αλλαγή

Οδηγίες :

Σας δίνονται εικόνες σε έναν ψηφιακό πίνακα. Τοποθετήστε τις εικόνες κατά ομάδες ( να γίνει σύνδεση με ανάρτηση ) με τρόπο που να συνθέτουν μια ιστορία. Για να γίνει κατανοητή η ιστορία σας στους συμμαθητές σας , ενώστε τις εικόνες με βελάκια και προσθέστε τίτλους και σχόλια πάνω σε αυτές.

https://padlet.com/actionspspth21/paixnidi_klimatiki_allagi

2. Βίντεο << Το ρολόι της καταστροφής>> , μια ταινία της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης 

https://www.youtube.com/watch?v=hdYjmFSn5qk&ab_channel=daskalos98

Αφού παρακολουθήσετε το παραπάνω βίντεο μπορείτε να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις;

1. Το φαινόμενο του θερμοκηπίου είναι ωφέλιμο η βλαβερό; Σε τι διαφέρει από την κλιματική αλλαγή;

2.Ποιος είναι ο βασικός υπαίτιος για την έκλυση των αερίων του θερμοκηπίου;

3.Ποιο είναι το σημαντικότερο αέριο του θερμοκηπίου;

4.Πως σχετίζονται τα δάση με την υπερθέρμανση του πλανήτη;

5.Ποιες οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής;

6.Ποια η σχέση της κλιματικής αλλαγής με την πείνα;

7.Η κλιματική αλλαγή επηρεάζει την οικονομία; Με ποιον τρόπο;

8.Τ θα μπορούσαμε να κάνουμε για να περιορίσουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη;

3. Βίντεο «Ο Bozzetto για τον πλανήτη που συνεχίζουμε να καταστρέφουμε!»

https://www.youtube.com/watch?v=3zLfMblEALw&t=24s&ab_channel=%CE%9A%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7%CE%96%CF%89%CE%AE

Αφού παρακολουθήσετε το παραπάνω βίντεο μπορείτε να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις;

1.Ποια περιβαλλοντικά προβλήματα θίγει το βίντεο; 

2.Πιστεύεις ότι συνδέονται μεταξύ τους; Μπορείς να σκεφτείς μερικούς τρόπους; 

3.Το βίντεο προτείνει ορισμένους τρόπους αντιμετώπισης/μετριασμού διάφορων περιβαλλοντικών προβλημάτων. Ποιοι είναι αυτοί οι τρόποι; Μπορείς να σκεφτείς άλλους;

4. Εγκυκλοπαίδεια του περιβάλλοντος για νέους, Κλιματική Αλλαγή, National Geographic 

https://www.peekpemagazine.gr/article/%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%85%CF%82

Πρόκειται για ένα μικρό ηλεκτρονικό βιβλίο για την Κλιματική Αλλαγή, το οποίο αποτελεί τον 2ο τόμο της Εγκυκλοπαίδειας του Περιβάλλοντος για νέους της National Geographic και διατίθεται δωρεάν από το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ).

Αφού κατεβάσετε τον τόμο 2 για την κλιματική αλλαγή, ανατρέξτε στις παρακάτω σελίδες και απαντήστε στις ακόλουθες ερωτήσεις:

Σελ.8-9

1.Η κλιματική αλλαγή είναι μία φυσική μεταβολή ή προκαλείται από ανθρωπογενείς δραστηριότητες;  

2.Ποια είναι τα αέρια του θερμοκηπίου; 

3.Ποιες είναι οι επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη; 

Σελ.13-15

1.Μπορείτε να περιγράψετε το φαινόμενο του θερμοκηπίου; Είναι ωφέλιμο ή βλαβερό; 

2. Όταν τρώμε πολύ κρέας, επιδεινώνουμε την κλιματική αλλαγή. Γιατί; 

3.Πώς σχετίζονται τα δάση με την κλιματική αλλαγή; 

4.Γιατί η γεωργία έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης στην κλιματική αλλαγή; 

5.Στις μέρες μας, μπορούμε να έχουμε οτιδήποτε θελήσουμε στη στιγμή, έστω και αν παράγεται στην άλλη άκρη του κόσμου. Αυτό επηρεάζει την κλιματική αλλαγή;

5.Άρθρο : «Αναπροσαρμόστε τις αγορές σας και τις διατροφικές σας συνήθειες» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. 

https://ec.europa.eu/clima/citizens/tips/shopping_el

Αφού διαβάσετε το άρθρο να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:

1.Πώς σχετίζονται τα σκουπίδια και η υπερκατανάλωση με την κλιματική αλλαγή; 

2. Γιατί είναι σημαντικό να προτιμούμε εποχικά προϊόντα;

6.Άρθρο: «Κλιματικοί πρόσφυγες» ή «περιβαλλοντικοί μετανάστες»; της efsyn

https://www.efsyn.gr/kosmos/maties-ston-kosmo/oikologika/200951_klimatikoi-prosfyges-i-periballontikoi-metanastes

Αφού διαβάσετε το άρθρο να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:

1.Πώς σχετίζεται η κλιματική αλλαγή με τη μετανάστευση; 

2.Η κλιματική αλλαγή απειλεί την ειρήνη; Αν ναι, γιατί και με ποιον τρόπο;

 

Αποστολή 2η

 Προστατεύοντας το κλίμα- εξοικονομώντας ενέργεια από το σπίτι 

Βήμα 1:

Παρακολουθήστε το βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=ef2Fb5Hv5-U

Βήμα 2:

Α. Μπορείτε να διακρίνετε στο βίντεο τις συνήθειες /πράξεις που συμβάλουν στην κατασπατάληση της ενέργειας και στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής; Αιτιολογείστε τις επιλογές σας.

Β. Για κάθε λάθος που  εντοπίζετε στο βίντεο προτείνετε εναλλακτικές λύσεις , λαμβάνοντας υπόψιν την εξοικονόμηση ενέργειας για την προστασία του κλίματος και του περιβάλλοντος εν γένει.

Συμπληρώστε τις απαντήσεις σας στην φόρμα: Φόρμα απαντήσεων

Βήμα 3:

Συζητείστε με όλα τα μέλη της ομάδας τις εναλλακτικές λύσεις που προτείνατε. Στη συνέχεια δημιουργείστε έναν οικοκώδικα , δηλαδή μια λίστα από συμβουλές και καλές πρακτικές που προστατεύουν το κλίμα και εξοικονομούν ενέργεια , οι οποίες θα μπορούσαν να εφαρμοστούν από τον καθένα / καθεμία στη καθημερινότητα του/της.

* Η δημιουργία του οικοκώδικα μπορεί να γίνει είτε σε word είτε χειρόγραφα σε χαρτόνι και να κρεμαστεί στο σχολείο!!

Αποστολή 3η

 1. Τέρμα η σπατάλη!

Παρακολουθήστε το ενημερωτικό βίντεο: https://youtu.be/wkS4qlkRKR4

 Οδηγίες για την δραστηριότητα στο σχολείο:

Α. Συγκεντρώστε σε καθημερινή βάση τα απορρίμματα από το κολατσιό σας σε ειδικούς κάδους και έπειτα ζυγίστε τα.

Β. Καταγράψτε το βάρος και την ημερομηνία τους και παρατηρείστε/σχολιάστε αλλαγές στην ποσότητα και το  περιεχόμενο τους.

Ερωτήσεις για συζήτηση:

1. Ποια από τα απορρίμματα θα μπορούσαν να ανακυκλωθούν ; Ποια να κομποστοποιηθούν και ποια να αποφευχθούν εντελώς;

2.Με ποιους τρόπους συνδέεται η κλιματική αλλαγή με την σπατάλη τροφίμων και υλικών καθώς και με την εξάντληση των ενεργειακών πόρων;

 

Οδηγίες για την δραστηριότητα στο σπίτι:

Α. Παρατηρήστε τους κάδους σκουπιδιών του σπιτιού σας.

Β. Καταγράψτε το αριθμό και το μέγεθος των κάδων, καθώς και πόσο συχνά χρειάζεται να τους αδειάζετε στον κάδο απορριμμάτων της γειτονίας σας. Αν κάνετε ανακύκλωση, τότε καταγράψετε τα ίδια στοιχεία για τα ανακυκλωμένα υλικά.

Για τη σωστή καταγραφή συμβουλευτείτε τις παρακάτω οδηγίες:

Οδηγίες

Προσθέστε τις απαντήσεις σας στη σχετική φόρμα καταγραφής: φόρμα καταγραφής

Ερωτήσεις για συζήτηση:

1. Λαμβάνοντας υπόψιν τις καταγραφές μπορείτε να προτείνετε τρόπους μείωσης των απορριμμάτων;

2. Αφού συζήτησε με τα μέλη της οικογένειας σας για τους τρόπους με τους οποίους θα μειώσετε τα απορρίμματα στο σπίτι σας , καταγράψτε ξανά τις παρατηρήσεις σας. Σημειώθηκαν αλλαγές;

3.Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε, πως αισθανθήκατε  και ποιες σκέψεις σας δημιούργησε αυτή η δραστηριότητα;

2. Δημιουργία Αφίσας

Οδηγίες για την δημιουργία αφίσας:

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του πειράματος, δημιουργήστε μια αφίσα με σκοπό την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση των συμμαθητών σας για την μείωση των απορριμμάτων. Μπορείτε να δημιουργήσετε και μικρές καρτέλες με προτροπές/μηνύματα/ συμβουλές για λιγότερα σκουπίδια, και να τις τοποθετήσετε σε διάφορα σημεία του σχολείου.

 

Αποστολή 4η

 Πόσο έχει αλλάξει το κλίμα

Περιγραφή: Συνέντευξη από τον παππού/ τη γιαγιά

Οδηγίες:

1. Παρακολουθήστε το βίντεο με τις οδηγίες για την αποστολή σας

Βίντεο

2. Είστε δημοσιογράφοι! Πάρτε συνέντευξη από κάποιο άτομο μεγαλύτερης ηλικίας (π.χ παππού, γιαγιά) με θέμα την αλλαγή του κλίματος. Για τις ερωτήσεις της συνέντευξης μεταβείτε στη σχετική φόρμα:

Φόρμα συνέντευξης

3. Σύμφωνα  με τις απαντήσεις που συγκεντρώσατε , γράψτε ένα σύντομο κείμενο αναφορικά με τον τρόπο ζωής του παρελθόντος και του παρόντος. Με ποιους τρόπους οι ατομικές μας αλλά και συλλογικές πρακτικές επηρεάζουν το κλίμα;

Θέματα για συζήτηση στην τάξη:

Αφόρμηση: Βίντεο:La Maison en Petits Cubes (Το σπίτι των μικρών κύβων)

https://www.youtube.com/watch?v=jhQ75OV4VRs

Ερωτήσεις για συζήτηση:

1. Τι νιώσατε βλέποντας αυτό το βίντεο;

2.Πως θα νιώθατε αν ήσασταν στην θέση του παππού;

3.Υπάρχουν άνθρωποι που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα;

4.Μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτό;

 

Αποστολή 5η

 

 Δημιουργία σχολικής εφημερίδας 

Βήμα Α:

Παρακολουθήστε το ενημερωτικό βίντεο και συζητήστε σχετικά με το πιθανό περιεχόμενο της εφημερίδας. Ανατρέξτε στα έργα που έχετε πράξει που έχετε πράξει στις προηγούμενες αποστολές και επιλέξτε ποια από αυτά επιθυμείτε να συμπεριληφθούν στην σχολική εφημερίδα.

Βήμα Β:

Αφού κάνετε έναν απολογισμό του προγράμματος σκεφτείτε τι είδος πληροφορίες θα θέλατε να περιέχει η εφημερίδα και επιλέξτε τα μέσα με τα οποία θα τα εντάξετε στην εφημερίδα (ζωγραφείς , κείμενα , φωτογραφίες , κομικ) .

Βοηθητικές ερωτήσεις για αναστοχασμό:

1.Τι αποκομίσατε από το πρόγραμμα;

2.Τι συμπεράσματα έχετε βγάλει για τη σχέση του ανθρώπου με την κλιματική αλλαγή;

3.Τι μάθατε και  θα θέλατε να μεταδώσετε και στους άλλους ανθρώπους:

Βήμα Γ:

Σύμφωνα με το υλικό που αποκομίσατε από τις προηγούμενες διαδικασίες προχωρήστε στη δημιουργία της τελική μορφής της εφημερίδας.

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση