Posted on December 17, 2024
Η Αξία των Ομαδικών Εργασιών στο Πλαίσιο του Σχολικού Μαθήματος
Η αξία των ομαδικών εργασιών είναι αδιαμφισβήτητη τόσο για την ακαδημαϊκή πορεία των μαθητών όσο και για την ενίσχυση των κοινωνικών τους δεξιοτήτων. Μέσα από τη συνεργασία, οι μαθητές αναπτύσσουν την ικανότητα επικοινωνίας, κατανόησης και σεβασμού διαφορετικών απόψεων, ενώ μαθαίνουν να διαχειρίζονται συγκρούσεις και να επιλύουν προβλήματα με συλλογικό τρόπο. Όσον αφορά την ακαδημαϊκή τους ανάπτυξη, η συνεργατική μάθηση εξυπηρετεί στην καλύτερη κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου μέσα από την ανταλλαγή απόψεων. Η ανταλλαγή απόψεων βοηθάει τους μαθητές να εξετάσουν το γνωστικό αντικείμενο από διαφορετικές οπτικές και με αυτόν τον τρόπο να διαμορφώσουν πιο ολοκληρωμένα επιχειρήματα. Συνοπτικά, η ομαδική εργασία δεν προάγει μόνο την γνώση αλλά και την κοινωνική ανάπτυξη, γεγονός που καθιστά την καθιέρωση της απαραίτητη σε κάθε εκπαιδευτικό επίπεδο.
Περιμένω να ακούσω και τις δικιές σας απόψεις !
Posted on November 20, 2024
Τι είναι το etwinning;
Το eTwinning είναι μια Eυρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές Eυρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Η δράση eTwinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να διεξάγουν έργα με τους μαθητές τους, να μοιράζονται και, με λίγα λόγια, να αισθάνονται και να αποτελούν μέρος της πιο συναρπαστικής κοινότητας εκμάθησης της Ευρώπης. Μέσω του eTwinning, περισσότεροι από 230.000 εκπαιδευτικοί από όλη την Ευρώπη συνεργάζονται στο πλαίσιο διεθνών σχολικών δραστηριοτήτων στις οποίες συμμετέχουν περισσότερα από 110.000 σχολικά ιδρύματα από 32 ευρωπαϊκές χώρες. Το eTwinning είναι η Κοινότητα για τα σχολεία στην Ευρώπη.
Παιδαγωγικά οφέλη
Το eTwinning προσφέρει πολλές ευκαιρίες για εφαρμογή καινοτομιών και δημιουργικής μάθησης στην διδακτική πράξη μέσα από τις δυνατότητες που προσφέρει. Οι εκπαιδευτικοί αλλά κυρίως οι μαθητές που συμμετέχουν επωφελούνται από τη συνεργασία που έχουν με τα σχολεία των άλλων χωρών, βγαίνουν από τα στενά όρια της τάξης και το μάθημα αποκτά ευρωπαϊκή διάσταση.
Οι πέντε κύριες περιοχές προστιθέμενης αξίας στις πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης μέσα από τα έργα eTwinning είναι οι ακόλουθες (Galvin et al, 2006):
- Αυθεντική μάθηση: οι μαθητές έχουν μεγαλύτερα κίνητρα όταν συμμετέχουν σε αυθεντικές και με σημασία μαθησιακές δραστηριότητες.
- Συνεργασία: τα έργα eTwinning απαιτούν συνεργασία σε πολλά επίπεδα όπως εκπαιδευτικού-εκπαιδευτικού, μαθητή-μαθητή και/ή εκπαιδευτικού-μαθητή.
- Ευρωπαϊκή διάσταση: τα έργα eTwinning από τη φύση τους τονίζουν την ευρωπαϊκή διάσταση και την διαπολιτισμική εκπαίδευση φέρνοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς από διαφορετικές χώρες σε επαφή και ενισχύοντας την αμοιβαία κατανόηση.
- Χρήση Νέων Τεχνολογιών: Το eTwinning προωθεί την χρήση των Νέων Τεχνολογιών στα σχολεία, διευκολύνοντας τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν τις τεχνολογικές δεξιότητές τους σε αυθεντικές καταστάσεις.
- Εκπαίδευση καθηγητών και επαγγελματική ανάπτυξη: ένα σημαντικό κομμάτι του eTwinning γενικά και των έργων ειδικότερα είναι η συμβολή του στην μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη των εμπλεκομένων εκπαιδευτικών.
Το eTwinning “ρίχνει μια γέφυρα” προς την Ευρώπη και βοηθάει τους μαθητές να αποκτήσουν καλύτερα εφόδια για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της πραγματικής ζωής.
Το eTwinning, διαμορφώνει νέες πολιτιστικές νόρμες, πιο ανοιχτές στην αλλαγή, την καινοτομία και τη διαφορετικότητα, διαπερνάει σχολεία και το σύνολο της τοπικής κοινότητας, όπως και όλα τα κοινωνικά επίπεδα, με τον δυναμισμό ενός δικτύου εκπαιδευτικών που δεν ταξιδεύουν σε φυσικό χώρο για να συναντήσουν τους εταίρους τους, αλλά χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ για να βρίσκονται σε επαφή καθημερινά.
Η γενιά του eTwinning πιστεύει σε αξίες όπως τη πολιτισμική συνείδηση και ανοχή, που αποτελούν πυλώνες στον ορισμό της πολυεθνικής και πολυπολιτισμικής κοινωνίας. Οι μαθητές που συμμετείχαν στο eTwinning:
- έμαθαν να μιλούν και μια άλλη γλώσσα πέραν της δικής τους
- συνειδητοποίησαν τη σημασία του να ακούν και να κατανοούν την οπτική γωνία των άλλων
- Θεωρούν τους εαυτούς τους φορείς αλλαγής και ο ρόλος τους ως ηγέτες της καινοτομίας απορρέει πιθανώς από τη δουλειά που έκαναν στο πλαίσιο των εργασιών του eTwinning.
- Μέσω της ανταλλαγής εμπειριών κατά τη συνεργασία τους για την εκπόνηση έργων eTwinning, έμαθαν να εκτιμούν την ποικιλότητα και τον πλούτο του Ευρωπαϊκού πολιτισμού. Νιώθουν ότι αυτό τους έχει κάνει πιο ανοιχτόμυαλους και ευπροσάρμοστους σε ποικίλα περιβάλλοντα. Επίσης, προσέδωσε νέο ενδιαφέρον και απόλαυση στη μάθηση.
- Οι μαθητές μαθαίνουν να επικοινωνούν με άλλους Ευρωπαίους, να κάνουν πλάνα και επιλογές, να παίρνουν αποφάσεις από κοινού, να επιχειρηματολογούν και να συμβιβάζονται.
- Μεταβαίνουν έτσι από τη μηχανική αναπαραγωγή γνώσεων στη δημιουργική μάθηση.
- Αυτός ο τρόπος εργασίας μιμείται την ενήλικη ζωή, προσφέροντας ουσιαστικά εφόδια στους μαθητές για την ενηλικίωση.
Από την πλευρά τους, οι εκπαιδευτικοί μετέβαλαν τον τρόπο διδασκαλίας τους, αλλά και τη σχέση με τους μαθητές τους, καθώς έγιναν περισσότερο μέντορες και συντονιστές παρά αναμεταδότες της γνώσης, ένας ρόλος που θεωρείται παρωχημένος στην παιδαγωγική επιστήμη του 21ου αιώνα.
Posted on November 19, 2024
Tα οφέλη της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση
Η ψηφιακή μάθηση αποτελεί ένα καινούριο κεφάλαιο στην εκπαίδευση. Παρόλου που είναι ακόμα σε αρχικό στάδιο σε πολλά σχολεία στην Ελλάδα, βοηθά τους εκπαιδευτικούς να βελτιώσουν το μάθημα και τους μαθητές να μάθουν καλύτερα. Το συγκεκριμένο άρθρο παρουσιάζει κάποια οφέλη της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Περιμένω τις απόψεις σας.
Posted on November 17, 2024
Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Το άρθρο αναφέρεται στη χρήση των νέων τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία και πώς αυτές μπορούν αλλάξουν τη διαδικασία. Πολλές έρευνες, απόψεις και άρθρα έχουν δημοσιευθεί πάνω στη συγκεκριμένη θεματική. Άλλοι είναι θετικοί στην εισχώρηση της τεχνολογίας στα σχολεία, άλλοι διστακτικοί για τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν από τις νέες τεχνολογίες και άλλοι αρνητικοί καθώς είναι κάτι άγνωστο για αυτούς. Τελικά η χρήση της τεχνολογίας βοηθά στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Φτάνει από μόνη της η τεχνολογία να επιφέρει τις επιθυμητές αλλαγές;
Updated on November 16, 2024
What’s ADHD (and What’s Not) in the Classroom!
Το άρθρο αυτό αποτελεί μια σημαντική πηγή για την κατανόηση των χαρακτηριστικών της διαταραχής έλλειψης προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) στα παιδιά. Ειδικότερα, προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το πώς η ΔΕΠ-Υ μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά και τη μαθησιακή επίδοση των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον, κάτι που είναι καθοριστικής σημασίας για την αποτελεσματική στήριξη και την ανάπτυξη στρατηγικών παρέμβασης.
Θα ήθελα να μοιραστώ μερικά σχόλια για περαιτέρω συζήτηση:
- Η πολυπλοκότητα της διαταραχής και η διαφοροποίησή της από άλλες παρόμοιες δυσκολίες συμπεριφοράς.
- Η σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και της πολυεπίπεδης προσέγγισης στη διαχείριση της ΔΕΠ-Υ.
- Πώς οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς μπορούν να συνεργαστούν για να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τα παιδιά με ΔΕΠ-Υ.
Περιμένω τις σκέψεις σας για να συνεχίσουμε τη συζήτηση!
https://childmind.org/article/whats-adhd-and-whats-not-in-the-classroom/
Posted on November 13, 2024
ΑΘΛΗΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ
ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΕΥ ΖΗΝ
Posted on December 11, 2022
Εργασίες για το σπίτι; Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα της εκπαίδευσης.
Εργασίες για το σπίτι. Το αιώνιο σημείο διαμάχης. Πυροδοτεί άγχος στα παιδιά που πρέπει να τις κάνουν, αλλά και στους γονείς που πρέπει να βεβαιωθούν ότι τα παιδιά τις κάνουν, οδηγώντας τους πολλές φορές σε οικογενειακούς καυγάδες. Ταυτόχρονα, οι πολλές φωτοτυπίες έχουν αναχθεί σε κριτήριο του καλού εκπαιδευτικού. Συχνά και οι γονείς παγιδεύονται στον ανταγωνιστικό χαρακτήρα του ελληνικού σχολείου ζητώντας περισσότερες ασκήσεις. Στο μεταξύ, ερευνητές στο θέμα λένε ότι υπάρχει όριο στο τι μπορούν να καταφέρουν οι εργασίες για το σπίτι, και όσο αφορά το δημοτικό σχολείο, οι μόνες εργασίες που βοηθούν τους μαθητές να έχουν ακαδημαϊκή πρόοδο είναι το διάβασμα (ανάγνωση).