Posted on 16 Ιουλίου, 2024
Δημιουργία σχολικής γιορτής με θέμα το περιβάλλον
Θέμα και στόχος:1) Το θεατρικό το οποίο θα δημιουργήσουμε θα έχει ως θέμα το περιβάλλον και την ευαισθητοποίηση των μαθητών και μεγάλων σύμφωνα με την προστασία του με ένα χαλαρό και δημιουργικό τρόπο.
Συμμετοχή και ομάδες: 2) Θα συμμετέχουν όλα τα παιδιά και θα χωριστούν σε ομάδες για να αναλάβουν ένα διαφορετικό μέρος της παράστασης, με κάποια από αυτά τα μέρη να είναι : στολές, σκηνικό, χρώματα, δημιουργικές συζητήσεις
Επιλογή θέματος: 3) Μαζί με την ομάδα των παιδιών θα διαλέξουμε γύρω από ποιο θέμα θα κτιστεί η θεατρική μας παράσταση. Κάποια πιθανά θέματα είναι η ανακύκλωση, οι πυρκαγιές, η μόλυνση του περιβάλλοντος, τρόποι προστασίας του περιβάλλοντος και πως μπορεί ο άνθρωπος να συμβάλει καθημερινά.
Συλλογή πληροφοριών: 4) Θα προσπαθήσουμε να συλλέξουμε πληροφορίες από ανθρώπους οι οποίοι ασχολούνται καθημερινά με την προστασία του περιβάλλοντος, είτε από τους γονείς και τους φίλους μας που θα μας βοηθήσουν να έχουμε μια πιο κυκλική εικόνα και να μπορέσουμε να συντάξουμε το έργο μας.
Συγκέντρωση υλικών και σκηνικά: 5) Ένας από τους κύριους στόχους μας είναι να συγκεντρώσουμε υλικά για την παράσταση τα οποία μπορούν να ανακυκλωθούν έτσι ώστε να περαστεί ένα μήνυμα πέραν της θεατρικής παράστασης. Αυτός είναι και ο λόγος που τα παιδιά συλλέγουνε υλικά από το σπίτι είτε από το σχολείο και φτιάχνουμε το σκηνικό με μπουκάλια, καπάκια και χαρτόνια που θα χρησιμοποιηθούν για την διακόσμηση και για την δημιουργία ζωγραφιών με δέντρα, λουλουδιών κτλ. που θα βοηθήσουν στην διαμόρφωση του σκηνικού γύρω από την θεατρική παράσταση.
Δημιουργία διαλόγων: 6) Πριν από την δημιουργία διαλόγων θα υπάρξει μία συζήτηση η οποία θα αναφέρεται στο τι γνωρίζουν τα παιδιά για το περιβάλλον δηλαδή τι μας προσφέρει πως μπορούμε να το προστατεύσουμε και πως πρέπει να φερόμαστε όταν βρισκόμαστε σε ένα κοινόχρηστο μέρος το οποίο περιέχει λουλούδια, δέντρα κι άλλους φυσικούς πόρους
Τελική επιλογή: 7) Μετά από τη συζήτηση μαζί με τα παιδιά θα επιλέξουμε ένα θέμα το οποίο θα έχει να κάνει με το πως το περιβάλλον κινδυνεύει και τι μπορούμε να κάνουμε για να το σώσουμε.
Κατανομή ρόλων: 8) Το κάθε παιδί θα αναλάβει ένα ρόλο. Κάποιοι από αυτούς τους ρόλους θα είναι δέντρα, φυτά, αφηγητές και άνθρωποι, τα πρόσωπα αυτά θα βοηθήσουν στην εξέλιξη της ιστορίας με λόγια και συζητήσεις που ο καθηγητής/τρια σε συνεργασία με τα παιδιά θα επιλέξουν για να είναι κατανοητές και να περάσουν το μήνυμα που θέλουν.
Προσαρμογή άλλων αναγκαίων εργασιών: 9) Οι ρόλοι θα μοιραστούν δίκαια και σύμφωνα με την αρέσκεια των παιδιών, ο καθηγητής/τρια θα προσαρμόσει το θέμα, την μουσική και το χρονικό όριο που θα πρέπει να υπάρχει για την θεατρική παράσταση.
Εκτέλεση παράστασης :10) Στην παράσταση αυτή θα είναι καλεσμένη όλοι οι καθηγητές και γονείς, θα γίνει στο σχολικό προαύλιο θα είναι ελεύθερη και ανοιχτή για όλους και κύριος σκοπός της θα είναι η ενημέρωση μεγάλων και μικρών για ένα θέμα το οποίο είναι μείζον την σήμερον ημέρα.