Ελληνικά

10 βήματα σχεδιασμού και οργάνωσης μιας σχολικής γιορτής

Παρακάτω αναφέρουμε 10 βήματα για τον σχεδιασμό μιας πετυχημένης σχολικής γιορτής. Αυτός ο σχεδιασμός μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις τάξεις του σχολείου: 

1. Ο/η νηπιαγωγός συζητάει με τα παιδιά για την υλοποίηση μίας σχολικής γιορτής αλλά και για ποιο θα είναι το θέμα της. Προτείνουν τα παιδιά και λένε τις ιδέες τους (π.χ. εθνικές επέτειοι, προσωπικές ή συλλογικές επέτειοι, όπως είναι η γιορτή της μητέρας και του πατέρα και γενέθλια, θρησκευτική πίστη και λατρεία).

2. Ο/η νηπιαγωγός συναποφασίζει μαζί με τα παιδιά για τα ποιήματα, τα τραγούδια και τις δραστηριότητες που θα παρουσιάσουν καθώς επίσης και ποιοι ρόλοι θα αντιστοιχίζουν στο κάθε παιδί (π.χ. διαλέγουμε ένα βιβλίο, ένα ποίημα ή ένα τραγούδι και το προσαρμόζουμε πάνω στην ομάδα των παιδιών μας).

3.  Έπειτα ακολουθεί η διακόσμηση του χώρου όπου θα υπάρχουν κατασκευές σύμφωνα με το θέμα που θα έχουν φτιάξει τα παιδιά με τη βοήθεια του/της νηπιαγωγού, αλλά και κατασκευές και εργασίες των ίδιων των παιδιών από όλη την χρονιά (αντανάκλαση της παρουσίας των παιδιών μέσα από τις δραστηριότητες και τις κατασκευές τους).

4. Ο/η νηπιαγωγός επιλέγει τις δραστηριότητες που πρέπει να περιλαμβάνει η γιορτή (π.χ. παιδική ορχήστρα, αναπαράσταση γεγονότων, δραματοποίηση ιστοριών).

5.  Ο/η νηπιαγωγός πρέπει να καθορίσει την χρονική διάρκεια της σχολικής γιορτής καθώς και τις ώρες της εβδομαδιαίας πρόβας που πρέπει να γίνουν, έτσι ώστε τα παιδιά να νιώθουν σίγουρα για τον εαυτό τους και ασφαλή. Τα ενθαρρύνουμε δίνοντάς τους χρόνο και επιβραβεύοντάς τους.

6.  Ο/η νηπιαγωγός, μαζί με τα παιδιά κατασκευάζουν σκηνικά σχετικά με το θέμα της γιορτής (ζωγραφιές, κατασκευές κτλ.)

7. Ο/η νηπιαγωγός συζητά με τα παιδιά αλλά και με τους γονείς/κηδεμόνες τους ως προς την οργάνωση του μπουφέ και αποφασίζουν τα φαγητά που θα φτιάξει ο καθένας.

8.  Ο/η νηπιαγωγός κατασκευάζει μαζί με τα παιδιά τις προσκλήσεις που θα παραλάβουν οι γονείς/κηδεμόνες για την σχολική γιορτή των παιδιών.

9. Ο/η νηπιαγωγός αναλαμβάνει την προετοιμασία του μακιγιάζ και των ενδυμασιών που θα φορέσουν τα παιδιά στην σχολική γιορτή.

10.  Ο/η νηπιαγωγός παίρνει την άδεια από τους γονείς/κηδεμόνες για την παρουσία φωτογράφου στην γιορτή, αφού έχει πραγματοποιηθεί η γιορτή. Ο/η νηπιαγωγός σε συνεργασία με το φωτογράφο φτιάχνουν ένα αναμνηστικό CD για το κάθε παιδί.