Posted on 30 Μαρτίου, 2020
ΣΥΓΓΕΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
«ΣΥΓΓΕΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ»
Περιγραφή προσώπων Στην περιγραφή προσώπων αναφέρονται σε ένα ή περισσότερα πρόσωπα. Περιγράφουν την εξωτερική τους εμφάνιση και το χαρακτήρα τους, μας δίνουν πληροφορίες γι’ αυτά, μας ενημερώνουν για τη δράση τους και συνήθως περιλαμβάνουν και τη γνώμη μας ή τα συναισθήματά μας γι’ αυτά.
Μία ολοκληρωμένη περιγραφή προσώπων πρέπει να αναφέρει:
- Το όνομα, Τη ιδιότητα του προσώπου, το επάγγελμά του, η σχέση μας μαζί του.
- Την γενική εντύπωση που σχηματίζει όποιος τον γνωρίζει για πρώτη φορά .
- Την εξωτερική του εμφάνιση του προσώπου.
- Τον χαρακτήρα του, στις συνήθειές του.
- Χαρακτηριστικά περιστατικά από τη ζωή του.
- Τα συναισθήματα τα δικά μας γι’ αυτό.
- Τη γνώμη μας για το πρόσωπο αυτό.
Ο χρόνο των ρημάτων που χρησιμοποιούμε,στην περιγραφή προσώπων ,είναι ο Ενεστώτας (για κάποιον που γνωρίζουμε ) ή ο Αόριστος (ή και ο Παρατατικός) για αυτούς που έζησαν στο παρελθόν.
Updated on 29 Μαρτίου, 2020
ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ
Ο ΧΑΡΗΣ ΚΑΙ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ χ
Μήπως τελικά ο «άγνωστος χ» πρέπει να αλλάξει όνομα και να λέγεται «έκπληξη χ»
&&&&&&&&&&&&&&&&
Ας θυμηθούμε τις εξισώσεις
Αριθμοί στη θέση του Χ
Για να τα δούμε πιο αναλυτικά.
Εξίσωση ονομάζουμε μια ισότητα που περιέχει γνωστούς αριθμούς και μεταβλητές(άγνωστους αριθμούς).
π. χ. : 3+Χ =100 , Χ-25=1.234 55●Χ =550, 300:Χ=3
Λύση της εξίσωσης ονομάζουμε την τιμή του αγνώστου (x) που «επαληθεύει» την εξίσωση.
π.χ. Η λύση της εξίσωσης 8 +x = 10 είναι x=2.
Eπίλυση της εξίσωσης ονομάζουμε τη διαδικασία που ακολουθούμε για να βρούμε τη λύση.
π.χ. Η επίλυση της εξίσωσης 8 + x = 10 είναι:
8 + x = 10 ⇒
x = 10 - 8⇒
x = 2
Επαλήθευση μιας εξίσωσης ονομάζουμε τη διαδικασία που ακολουθούμε για να διαπιστώσουμε ότι η λύση που βρήκαμε είναι πραγματικά σωστή.
π.χ. Αφού η λύση της εξίσωσης 8 +x = 10 είναι x=2, τότε 8 +2 = 10 ΙΣΧΎΕΙ
&&&&&&&&&&&&&&&&
Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι προσθετέος
https://content.4all.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=2727
&&&&&&&&&&&&&&&&
ΕΞΑΣΚΗΣΗ(1)
Επίλεξε τον αριθμό που λύνει την εξίσωση.
Πάτησε στην εικόνα
&&&&&&&&&&&&&&&&
ΕΞΑΣΚΗΣΗ(2)
Γράψε τον αριθμό που λείπει.
Πάτησε στην εικόνα
&&&&&&&&&&&&&&&
ΕΞΑΣΚΗΣΗ(3)
Πάτησε στην εικόνα και βρες σε 1 λεπτό όσες περισσότερες μεταβλητές του χ μπορείς
ΛΥΝΩ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ
Πάτησε στην εικόνα
&&&&&&&&&&&&&&&&
- Να λύσετε τις παρακάτω εξισώσεις.
- 148 + Χ = 148,9
- Χ + 3 = 4
- 0,2 + Χ =
- 3 + 2 + Χ = 1•2 + 4 + 11
- 33 + Χ = 3.333
- 125 + Χ + 125 = 125 + 125
2 . Η Στ΄ τάξη του σχολείου μας έχει συνολικά 64 μαθητές. Τα κορίτσια είναι 28. Πόσα είναι τα αγόρια; (Να λυθεί με εξίσωση.)
3 . Η Ειρήνη είναι 12 ετών και ο αδελφός της Νίκος 9 ετών. Πόσων ετών είναι ο δάσκαλός της, αν ξέρεις ότι το άθροισμα των ηλικιών και των τριών είναι 77 έτη. (Να λυθεί και με εξίσωση.)
4 . Ο Γιώργος Κ. πήρε ως δώρο για τα γενέθλιά του 30€ από τον παππού του, τα διπλάσια από τη γιαγιά του και ένα χρηματικό ποσό από τους γονείς του. Συνολικά μάζεψε 190€. Πόσα του έδωσαν οι γονείς του; (Να λυθεί και με εξίσωση.)
Ασκήσεις σε μορφή word
πατήστε Εδώ Εξισώσεις ΠΡΟΣΘΕΣΗ
(Τις λύσεις αν θέλετε μπορείτε να μου τις στείλετε.)
Αυτά για σήμερα. Συγκεντρωμένα και για ανατροφοδότηση πατήστε εδώ
Updated on 27 Μαρτίου, 2020
Επίθετα τριγενή και δικατάληκτα σε -ης (-ής) και -ες (-ές)
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Επίθετα τριγενή και δικατάληκτα σε -ης (-ής) και -ες (-ές)
H Μοσχούλα και τα "τριγενή και δικατάληκτα".
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Επίθετο
ΕΠΙΘΕΤΑ → Είναι οι λέξεις που συνοδεύουν τα ουσιαστικά και μας λένε κάθε φορά πώς ακριβώς είναι το ουσιαστικό, δηλαδή τι ποιότητα ή ιδιότητα έχει.
Τα επίθετα είναι πολύ χρήσιμα, γιατί μας βοηθούν να ξεχωρίζουμε και να καταλαβαίνουμε καλύτερα κάθε φορά για τι είδους/λογής ουσιαστικό μιλάμε.
πχ το μεγάλο σπίτι, τα ξύλινα παράθυρα, ο όμορφος άνθρωπος, του μεγάλου δρόμου
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Επίθετα τριγενή και δικατάληκτα σε -ης (-ής) και -ες (-ές) Τα τριγενή και δικατάληκτα, έχουν τρία γένη (αρσενικό, θηλυκό, ουδέτερο) και δύο καταλήξεις, μία κοινή για το αρσενικό και το θηλυκό και μία για το ουδέτερο, π.χ. ο, η διεθνής, το διεθνές·
Πάτησε στην εικόνα
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Κλίση των τριγενών και δικατάληκτων επιθέτων- σε ης (-ής) και -ες (-ές)
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ΕΞΑΣΚΗΣΗ
1η Άσκηση στα επίθετα -ης, -ης, -ες, στο επίθετο πολύς, πολλή, πολύ και το επίρρημα πολύ
Πάτησε στην εικόνα.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ΕΞΑΣΚΗΣΗ
2η Άσκηση στα επίθετα -ης, -ης, -ες, στο επίθετο πολύς, πολλή, πολύ και το επίρρημα πολύ
Πάτησε στην εικόνα.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ΕΞΑΣΚΗΣΗ
Εξάσκηση στα επίθετα -ής, -ής, -ές
Πάτησε στην εικόνα.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Για πάμε για ασκήσεις κατανόησης
1. Να συμπληρώσεις τα κενά βάζοντας στην κατάλληλη πτώση το επίθετο της παρένθεσης
- Η φυσική και η χημεία είναι ..................................................... (συγγενής -ής,-ές) επιστήμες.
- Η πτώση των δέντρων ήταν αποτέλεσμα των (θυελλωδής,-ής,-ές ) ..................................... ανέμων.
-Τα δικαστήρια λειτουργούν με................................................ (διαφανής,-ής,-ές) διαδικασίες.
-Το αεροπλάνο είναι ένα πολύ .............................................................(ασφαλής , -ής,-ές) συγκοινωνιακό μέσο.
- Ο μαθητής νιώθει(ευτυχής, -ής,-ές) ............................................................. μετά την επιτυχία του στο διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.
-Τα πολυκαταστήματα λειτουργούν με .............................................(συνεχής, -ής,-ές) ωράριο.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
2. Να γράψεις τις προτάσεις από τον ενικό στον πληθυντικό αριθμό και αντίστροφα κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές.
- Η σαμπάνια είναι αφρώδης οίνος.
-Μία ειλικρινής σχέση στηρίζεται στην αγάπη.
-Το θηριώδες οικοδόμημα γκρεμίστηκε σαν χάρτινος πύργος από το σεισμό.
•Τα συμβούλια των μαθητών στο γυμνάσιο είναι πενταμελή.
•Η προσφορά προϊόντων κρίνεται ανεπαρκή
- Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία καθόρισε τους ακριβείς όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού.
.&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Ασκήσεις κατανόησης σε μορφή word
ΑΣΚΗΣΕΙΣ Επίθετα σε -ης (-ής) και -ες (-ές)
Τς απαντήσεις αν θέλετε μου τις στέλνεστε
Updated on 21 Μαρτίου, 2020
Οδηγίες προστασίας από αναπνευστική λοίμωξη από το νέο κοροναϊό
Οδηγίες προστασίας από αναπνευστική λοίμωξη από το νέο κοροναϊό
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Προστασία από τους ιούς
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Δεν φοβόμαστε
Ενημερωνόμαστε για τον κορονοϊό
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Mέτρα πρόληψης για τον κοροναϊό από το Υπουργείο Υγείας
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Πληροφορίες για τη λοίμωξη από το νέο κοροναϊό 2019-nCoV
Ο χρόνος επώασης της νόσου, δηλαδή το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της μόλυνσης και της εκδήλωσης των συμπτωμάτων, δεν έχει ακόμη πλήρως καθοριστεί και υπολογίζεται σε 2-14 ημέρες (μέσος χρόνος επώασης περίπου 5 ημέρες).
Το συχνότερο σύμπτωμα είναι ο πυρετός. Άλλα συμπτώματα με τα οποία μπορεί να εκδηλωθεί η λοίμωξη είναι βήχας, φαρυγγαλγία, αρθραλγίες, μυαλγίες, καταβολή, ή δύσπνοια. Οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν ήπια νόσο. Σε περίπτωση βαρύτερης νόσησης, ο ασθενής μπορεί να εμφανίσει πνευμονία με σοβαρή οξεία αναπνευστική δυσχέρεια και να χρειαστεί νοσηλεία σε μονάδα εντατικής θεραπείας. Άτομα με υποκείμενα νοσήματα και ηλικιωμένοι πιθανώς διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο σοβαρότερης νόσησης.
Δεν υπάρχει ειδική θεραπεία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα συμπτώματα υποχωρούν μόνα τους. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια που να προσφέρουν προστασία έναντι των κοροναϊών.
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Γενικά προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς ιών του αναπνευστικού, περιλαμβανομένου του νέου κοροναϊού 2019-nCoV, στο περιβάλλον των εκπαιδευτικών μονάδων (σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας με ΑΔΑ: ΨΠΗΗ465ΦΥΟ-ΑΒΕ)
Οδηγίες ατομικής υγιεινής
• Παραμονή κατ’ οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων ή την εργασία οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού.
• Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό,με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή πταρμό.
• Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
• Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
• Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντηλου στους κάδους απορριμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.
• Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
• Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20’’,πριν τη λήψη τροφής και μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα, και προσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμάτων.
• Εναλλακτικά του πλυσίματος χεριών, μπορεί να εφαρμοστεί καλό τρίψιμο των χεριών με αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη. Το μπουκάλι με το αλκοολούχο διάλυμα να βρίσκεται κοντά στην έξοδο της αίθουσας διδασκαλίας και να χρησιμοποιείται υπό την εποπτεία του εκπαιδευτικού της τάξης.
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
Οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης
Συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων κυρίως στα διαλείμματα.
Πέρα από τις συνήθεις εργασίες καθαρισμού, συχνός καθαρισμός των λείωνεπιφανειών που
χρησιμοποιούνται συχνά (π.χ. πόμολα, χερούλια, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες κλπ) με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό, ή διάλυμα οικιακής χλωρίνης 10% (1 μέρος οικιακής χλωρίνης αραιωμένο σε 10 μέρη νερό) ή αλκοολούχο αντισηπτικό.
Οι εργασίες καθαρισμού να γίνονται με χρήση γαντιών και στολή εργασίας και τα γάντια, μετά τη χρήση τους, να απορρίπτονται.
Η χρήση γαντιών μιας χρήσης δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το πλύσιμο των χεριών.
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ