Ελληνικά

ΣΥΓΓΕΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

«ΣΥΓΓΕΝΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ» 

                    Περιγραφή προσώπων                              Στην περιγραφή προσώπων  αναφέρονται σε ένα ή περισσότερα πρόσωπα. Περιγράφουν την εξωτερική τους εμφάνιση και το χαρακτήρα τους, μας δίνουν πληροφορίες γι’ αυτά, μας ενημερώνουν για τη δράση τους και συνήθως περιλαμβάνουν και τη γνώμη μας ή τα συναισθήματά μας γι’ αυτά.
Μία ολοκληρωμένη περιγραφή προσώπων  πρέπει να  αναφέρει:
- Το όνομα, Τη ιδιότητα του προσώπου, το επάγγελμά του, η σχέση μας μαζί του.
- Την γενική εντύπωση που σχηματίζει όποιος τον γνωρίζει για πρώτη φορά .
- Την εξωτερική του εμφάνιση του προσώπου.
- Τον χαρακτήρα του, στις συνήθειές του.
- Χαρακτηριστικά περιστατικά από τη ζωή του.
- Τα συναισθήματα τα δικά μας γι’ αυτό.
- Τη γνώμη μας για το πρόσωπο αυτό.


Ο χρόνο των ρημάτων που χρησιμοποιούμε,στην περιγραφή προσώπων ,είναι ο Ενεστώτας (για κάποιον που γνωρίζουμε ) ή ο Αόριστος (ή και ο Παρατατικός) για αυτούς που έζησαν στο παρελθόν.

 

ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ

ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ

Ο ΧΑΡΗΣ ΚΑΙ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ  χ

Μήπως τελικά ο «άγνωστος χ» πρέπει να αλλάξει όνομα και να λέγεται «έκπληξη χ»

&&&&&&&&&&&&&&&&

File:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gif

Ας θυμηθούμε τις εξισώσεις

Αριθμοί στη θέση του Χ

Για να τα δούμε πιο αναλυτικά.

Εξίσωση ονομάζουμε μια ισότητα που περιέχει γνωστούς αριθμούς και μεταβλητές(άγνωστους αριθμούς).

π. χ. :   3+Χ =100 ,        Χ-25=1.234        55Χ =550,     300:Χ=3

 

Λύση της εξίσωσης ονομάζουμε την τιμή του αγνώστου (x) που «επαληθεύει» την εξίσωση.

π.χ. Η λύση της εξίσωσης 8 +x = 10  είναι  x=2.

Eπίλυση της εξίσωσης ονομάζουμε τη διαδικασία που ακολουθούμε για να βρούμε τη λύση.   

π.χ. Η επίλυση της εξίσωσης  8 + x = 10 είναι:

8 + x = 10

x = 10 - 8

x = 2

Επαλήθευση μιας εξίσωσης ονομάζουμε τη διαδικασία που ακολουθούμε για να διαπιστώσουμε ότι η λύση που βρήκαμε είναι πραγματικά σωστή.

  π.χ.   Αφού η  λύση της εξίσωσης 8 +x = 10  είναι  x=2, τότε 8 +2 = 10  ΙΣΧΎΕΙ

&&&&&&&&&&&&&&&&

File:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gif

Εξισώσεις στις οποίες ο άγνωστος είναι προσθετέος

https://content.4all.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=2727

&&&&&&&&&&&&&&&&

ΕΞΑΣΚΗΣΗ(1)

Επίλεξε τον αριθμό που λύνει την εξίσωση.

Πάτησε στην εικόνα 

ΠΗΓΗ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

&&&&&&&&&&&&&&&&

ΕΞΑΣΚΗΣΗ(2)

Γράψε τον αριθμό που λείπει.

Πάτησε στην εικόνα 

ΠΗΓΗ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

&&&&&&&&&&&&&&&

ΕΞΑΣΚΗΣΗ(3)

Πάτησε στην εικόνα και βρες σε 1 λεπτό όσες περισσότερες μεταβλητές του χ μπορείς

ΛΥΝΩ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ

Πάτησε στην εικόνα 

http://www.vectorkids.com/vkVariableMathHS.swf

ΠΗΓΗ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

&&&&&&&&&&&&&&&&

File:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gifFile:Seven segment display-animated.gif

  1. Να λύσετε τις παρακάτω εξισώσεις.
  • 148 + Χ  =  148,9

 

 

  • Χ +  3  =  4

 

 

 

  • 0,2 + Χ  =   

 

 

  • 3 + 2 + Χ  = 1•2 + 4 + 11

 

 

  • 33 +  Χ = 3.333

 

 

  • 125 + Χ  + 125 = 125  +  125

 

2 .  Η Στ΄ τάξη του σχολείου  μας έχει συνολικά 64 μαθητές. Τα κορίτσια είναι 28. Πόσα είναι τα αγόρια; (Να λυθεί με εξίσωση.)

 

 

3 .  Η Ειρήνη είναι 12 ετών και  ο αδελφός της  Νίκος 9  ετών. Πόσων ετών είναι ο δάσκαλός της, αν ξέρεις ότι το άθροισμα των ηλικιών και των τριών  είναι 77 έτη. (Να λυθεί και με εξίσωση.)

 

 

 

 

 

 

4 .  Ο  Γιώργος Κ. πήρε ως δώρο για τα γενέθλιά του 30€ από τον  παππού του, τα διπλάσια από τη γιαγιά του και  ένα χρηματικό ποσό από τους γονείς  του. Συνολικά μάζεψε 190€. Πόσα του έδωσαν οι γονείς του; (Να λυθεί  και με εξίσωση.)

 

 

 

 

 

         Ασκήσεις σε μορφή word         

  πατήστε Εδώ        Εξισώσεις ΠΡΟΣΘΕΣΗ

                             (Τις  λύσεις αν θέλετε μπορείτε να μου τις στείλετε.)

Αυτά για σήμερα. Συγκεντρωμένα και για ανατροφοδότηση πατήστε εδώ

 

 

 

 

Επίθετα τριγενή και δικατάληκτα σε -ης (-ής) και -ες (-ές)

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

Επίθετα τριγενή και δικατάληκτα σε -ης (-ής) και -ες (-ές)

H Μοσχούλα και τα "τριγενή και δικατάληκτα".

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

το γράμμα άλφα τρισδιάστατοτο γράμμα βήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γάμα τρισδιάστατοτο γράμμα δέλτα τρισδιάστατοτο γράμμα έψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα ζήτα τρισδιάστατοτο γράμμα ήτα τρισδιάστατοτο γράμμα θήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γιώτα τρισδιάστατοτο γράμμα κάπα τρισδιάστατοτο γράμμα λάμδα τρισδιάστατοτο γράμμα μι τρισδιάστατο

το γράμμα νι τρισδιάστατοτο γράμμα ξι τρισδιάστατοτο γράμμα όμικρον τρισδιάστατοτο γράμμα πι τρισδιάστατοτο γράμμα ρο τρισδιάστατοτο γράμμα σίγμα τρισδιάστατοτο γράμμα ταυ τρισδιάστατοτο γράμμα ύψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα φι τρισδιάστατοτο γράμμα χι τρισδιάστατοτο γράμμα ψι τρισδιάστατοτο γράμμα ωμέγα τρισδιάστατο

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ 

Επίθετο

 

ΕΠΙΘΕΤΑ → Είναι οι λέξεις που συνοδεύουν τα ουσιαστικά και μας λένε κάθε φορά πώς ακριβώς είναι το ουσιαστικό, δηλαδή τι ποιότητα ή ιδιότητα έχει.

Τα επίθετα είναι πολύ χρήσιμα, γιατί μας βοηθούν να ξεχωρίζουμε και να καταλαβαίνουμε καλύτερα κάθε φορά για τι είδους/λογής ουσιαστικό μιλάμε.

πχ το μεγάλο σπίτι, τα ξύλινα παράθυρα, ο όμορφος άνθρωπος, του μεγάλου δρόμου

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

το γράμμα άλφα τρισδιάστατοτο γράμμα βήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γάμα τρισδιάστατοτο γράμμα δέλτα τρισδιάστατοτο γράμμα έψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα ζήτα τρισδιάστατοτο γράμμα ήτα τρισδιάστατοτο γράμμα θήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γιώτα τρισδιάστατοτο γράμμα κάπα τρισδιάστατοτο γράμμα λάμδα τρισδιάστατοτο γράμμα μι τρισδιάστατο

το γράμμα νι τρισδιάστατοτο γράμμα ξι τρισδιάστατοτο γράμμα όμικρον τρισδιάστατοτο γράμμα πι τρισδιάστατοτο γράμμα ρο τρισδιάστατοτο γράμμα σίγμα τρισδιάστατοτο γράμμα ταυ τρισδιάστατοτο γράμμα ύψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα φι τρισδιάστατοτο γράμμα χι τρισδιάστατοτο γράμμα ψι τρισδιάστατοτο γράμμα ωμέγα τρισδιάστατο

Επίθετα τριγενή και δικατάληκτα σε -ης (-ής) και -ες (-ές)          Τα τριγενή και δικατάληκτα, έχουν τρία γένη (αρσενικό, θηλυκό, ουδέτερο) και δύο καταλήξεις, μία κοινή για το αρσενικό και το θηλυκό και μία για το ουδέτερο, π.χ. ο, η διεθνής, το διεθνές·

Πάτησε στην εικόνα

ΠΗΓΗ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

το γράμμα άλφα τρισδιάστατοτο γράμμα βήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γάμα τρισδιάστατοτο γράμμα δέλτα τρισδιάστατοτο γράμμα έψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα ζήτα τρισδιάστατοτο γράμμα ήτα τρισδιάστατοτο γράμμα θήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γιώτα τρισδιάστατοτο γράμμα κάπα τρισδιάστατοτο γράμμα λάμδα τρισδιάστατοτο γράμμα μι τρισδιάστατο

το γράμμα νι τρισδιάστατοτο γράμμα ξι τρισδιάστατοτο γράμμα όμικρον τρισδιάστατοτο γράμμα πι τρισδιάστατοτο γράμμα ρο τρισδιάστατοτο γράμμα σίγμα τρισδιάστατοτο γράμμα ταυ τρισδιάστατοτο γράμμα ύψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα φι τρισδιάστατοτο γράμμα χι τρισδιάστατοτο γράμμα ψι τρισδιάστατοτο γράμμα ωμέγα τρισδιάστατο

Κλίση των τριγενών και δικατάληκτων επιθέτων- σε ης (-ής) και -ες (-ές)

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

το γράμμα άλφα τρισδιάστατοτο γράμμα βήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γάμα τρισδιάστατοτο γράμμα δέλτα τρισδιάστατοτο γράμμα έψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα ζήτα τρισδιάστατοτο γράμμα ήτα τρισδιάστατοτο γράμμα θήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γιώτα τρισδιάστατοτο γράμμα κάπα τρισδιάστατοτο γράμμα λάμδα τρισδιάστατοτο γράμμα μι τρισδιάστατο

το γράμμα νι τρισδιάστατοτο γράμμα ξι τρισδιάστατοτο γράμμα όμικρον τρισδιάστατοτο γράμμα πι τρισδιάστατοτο γράμμα ρο τρισδιάστατοτο γράμμα σίγμα τρισδιάστατοτο γράμμα ταυ τρισδιάστατοτο γράμμα ύψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα φι τρισδιάστατοτο γράμμα χι τρισδιάστατοτο γράμμα ψι τρισδιάστατοτο γράμμα ωμέγα τρισδιάστατο

ΕΞΑΣΚΗΣΗ

1η Άσκηση στα  επίθετα -ης, -ης, -ες, στο επίθετο πολύς, πολλή, πολύ και το επίρρημα πολύ

Πάτησε στην εικόνα.

asterix006.gif

ΠΗΓΗ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

ΕΞΑΣΚΗΣΗ

2η Άσκηση στα  επίθετα -ης, -ης, -ες, στο επίθετο πολύς, πολλή, πολύ και το επίρρημα πολύ

Πάτησε στην εικόνα.

Koritsaki

ΠΗΓΗ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

ΕΞΑΣΚΗΣΗ

Εξάσκηση στα επίθετα -ής, -ής, -ές

Πάτησε στην εικόνα.

ΠΗΓΗ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

το γράμμα άλφα τρισδιάστατοτο γράμμα βήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γάμα τρισδιάστατοτο γράμμα δέλτα τρισδιάστατοτο γράμμα έψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα ζήτα τρισδιάστατοτο γράμμα ήτα τρισδιάστατοτο γράμμα θήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γιώτα τρισδιάστατοτο γράμμα κάπα τρισδιάστατοτο γράμμα λάμδα τρισδιάστατοτο γράμμα μι τρισδιάστατο

το γράμμα νι τρισδιάστατοτο γράμμα ξι τρισδιάστατοτο γράμμα όμικρον τρισδιάστατοτο γράμμα πι τρισδιάστατοτο γράμμα ρο τρισδιάστατοτο γράμμα σίγμα τρισδιάστατοτο γράμμα ταυ τρισδιάστατοτο γράμμα ύψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα φι τρισδιάστατοτο γράμμα χι τρισδιάστατοτο γράμμα ψι τρισδιάστατοτο γράμμα ωμέγα τρισδιάστατο

Για πάμε για ασκήσεις κατανόησης

1. Να συμπληρώσεις  τα  κενά  βάζοντας  στην  κατάλληλη  πτώση  το  επίθετο  της παρένθεσης

- Η φυσική και η χημεία είναι ..................................................... (συγγενής -ής,-ές) επιστήμες.

- Η πτώση των δέντρων ήταν αποτέλεσμα των (θυελλωδής,-ής,-ές )  .....................................  ανέμων.

-Τα δικαστήρια λειτουργούν  με................................................ (διαφανής,-ής,-ές) διαδικασίες.

-Το αεροπλάνο είναι ένα πολύ .............................................................(ασφαλής , -ής,-ές) συγκοινωνιακό μέσο.

- Ο μαθητής νιώθει(ευτυχής, -ής,-ές) ............................................................. μετά την επιτυχία του στο διαγωνισμό της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.

-Τα πολυκαταστήματα λειτουργούν με  .............................................(συνεχής, -ής,-ές) ωράριο. 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

το γράμμα άλφα τρισδιάστατοτο γράμμα βήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γάμα τρισδιάστατοτο γράμμα δέλτα τρισδιάστατοτο γράμμα έψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα ζήτα τρισδιάστατοτο γράμμα ήτα τρισδιάστατοτο γράμμα θήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γιώτα τρισδιάστατοτο γράμμα κάπα τρισδιάστατοτο γράμμα λάμδα τρισδιάστατοτο γράμμα μι τρισδιάστατο

το γράμμα νι τρισδιάστατοτο γράμμα ξι τρισδιάστατοτο γράμμα όμικρον τρισδιάστατοτο γράμμα πι τρισδιάστατοτο γράμμα ρο τρισδιάστατοτο γράμμα σίγμα τρισδιάστατοτο γράμμα ταυ τρισδιάστατοτο γράμμα ύψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα φι τρισδιάστατοτο γράμμα χι τρισδιάστατοτο γράμμα ψι τρισδιάστατοτο γράμμα ωμέγα τρισδιάστατο

2.  Να γράψεις τις προτάσεις από τον ενικό στον πληθυντικό αριθμό και αντίστροφα κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές.

- Η σαμπάνια είναι αφρώδης οίνος.

-Μία  ειλικρινής σχέση στηρίζεται στην αγάπη.

-Το θηριώδες οικοδόμημα γκρεμίστηκε σαν χάρτινος πύργος από το σεισμό

•Τα συμβούλια των μαθητών στο γυμνάσιο είναι πενταμελή. 

•Η προσφορά προϊόντων κρίνεται ανεπαρκή

- Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία  καθόρισε τους ακριβείς όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού.

.&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

το γράμμα άλφα τρισδιάστατοτο γράμμα βήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γάμα τρισδιάστατοτο γράμμα δέλτα τρισδιάστατοτο γράμμα έψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα ζήτα τρισδιάστατοτο γράμμα ήτα τρισδιάστατοτο γράμμα θήτα τρισδιάστατοτο γράμμα γιώτα τρισδιάστατοτο γράμμα κάπα τρισδιάστατοτο γράμμα λάμδα τρισδιάστατοτο γράμμα μι τρισδιάστατο

το γράμμα νι τρισδιάστατοτο γράμμα ξι τρισδιάστατοτο γράμμα όμικρον τρισδιάστατοτο γράμμα πι τρισδιάστατοτο γράμμα ρο τρισδιάστατοτο γράμμα σίγμα τρισδιάστατοτο γράμμα ταυ τρισδιάστατοτο γράμμα ύψιλον τρισδιάστατοτο γράμμα φι τρισδιάστατοτο γράμμα χι τρισδιάστατοτο γράμμα ψι τρισδιάστατοτο γράμμα ωμέγα τρισδιάστατο

Ασκήσεις κατανόησης σε μορφή word

ΑΣΚΗΣΕΙΣ Επίθετα σε -ης (-ής) και -ες (-ές)

Τς απαντήσεις αν θέλετε μου τις στέλνεστε

 

Οδηγίες προστασίας από αναπνευστική λοίμωξη από το νέο κοροναϊό

Οδηγίες προστασίας από αναπνευστική λοίμωξη από το νέο κοροναϊό

Αποτέλεσμα εικόνας για Μένουμε σπίτι

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για 1135

https://www.moh.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Προστασία από τους ιούς

https://www.moh.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

Δεν φοβόμαστε

Ενημερωνόμαστε για τον κορονοϊό

https://www.moh.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Mέτρα πρόληψης για τον κοροναϊό από το Υπουργείο Υγείας

https://www.moh.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

 

Οδηγίες προστασίας από αναπνευστική λοίμωξη από το νέο κοροναϊό

https://www.moh.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

 

https://www.moh.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

 

https://www.moh.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

 

https://www.moh.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

 

https://www.moh.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

 

https://www.moh.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

 

https://www.moh.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

 

https://www.moh.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

 

https://www.moh.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

 

 Πληροφορίες για τη λοίμωξη από το νέο κοροναϊό 2019-nCoV

Ο χρόνος επώασης της νόσου, δηλαδή το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ της μόλυνσης και της εκδήλωσης των συμπτωμάτων, δεν έχει ακόμη πλήρως καθοριστεί και υπολογίζεται σε 2-14 ημέρες (μέσος χρόνος επώασης περίπου 5 ημέρες).

Το συχνότερο σύμπτωμα είναι ο πυρετός. Άλλα συμπτώματα με τα οποία μπορεί να εκδηλωθεί η λοίμωξη είναι βήχας, φαρυγγαλγία, αρθραλγίες, μυαλγίες, καταβολή, ή δύσπνοια. Οι περισσότεροι ασθενείς εμφανίζουν ήπια νόσο. Σε περίπτωση βαρύτερης νόσησης, ο ασθενής μπορεί να εμφανίσει πνευμονία με σοβαρή οξεία αναπνευστική δυσχέρεια και να χρειαστεί νοσηλεία σε μονάδα εντατικής θεραπείας. Άτομα με υποκείμενα νοσήματα και ηλικιωμένοι πιθανώς διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο σοβαρότερης νόσησης.

Δεν υπάρχει ειδική θεραπεία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα συμπτώματα υποχωρούν μόνα τους. Προς το παρόν, δεν υπάρχουν διαθέσιμα εμβόλια που να προσφέρουν προστασία έναντι των κοροναϊών.

https://eody.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

Γενικά προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς ιών του αναπνευστικού, περιλαμβανομένου του νέου κοροναϊού 2019-nCoV, στο περιβάλλον των εκπαιδευτικών μονάδων (σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας με ΑΔΑ: ΨΠΗΗ465ΦΥΟ-ΑΒΕ)

 

 Οδηγίες ατομικής υγιεινής

• Παραμονή κατ’ οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων ή την εργασία οποιουδήποτε ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού.
• Αποφυγή στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό,με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή πταρμό.
• Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
• Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
• Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντηλου στους κάδους απορριμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.
• Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα.
• Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για τουλάχιστον 20’’,πριν τη λήψη τροφής και μετά την επίσκεψη στην τουαλέτα, και προσεκτικό στέγνωμα χεριών με χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμάτων.
• Εναλλακτικά του πλυσίματος χεριών, μπορεί να εφαρμοστεί καλό τρίψιμο των χεριών με αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη. Το μπουκάλι με το αλκοολούχο διάλυμα να βρίσκεται κοντά στην έξοδο της αίθουσας διδασκαλίας και να χρησιμοποιείται υπό την εποπτεία του εκπαιδευτικού της τάξης.

https://eody.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

 

 

Οδηγίες καθαρισμού και απολύμανσης

 Συστηματικός και επαρκής αερισμός όλων των χώρων κυρίως στα διαλείμματα.
 Πέρα από τις συνήθεις εργασίες καθαρισμού, συχνός καθαρισμός των λείωνεπιφανειών που
χρησιμοποιούνται συχνά (π.χ. πόμολα, χερούλια, κουπαστή από σκάλες ή κιγκλίδωμα, βρύσες κλπ) με κοινά καθαριστικά, δηλαδή υγρό σαπούνι και νερό, ή διάλυμα οικιακής χλωρίνης 10% (1 μέρος οικιακής χλωρίνης αραιωμένο σε 10 μέρη νερό) ή αλκοολούχο αντισηπτικό.
 Οι εργασίες καθαρισμού να γίνονται με χρήση γαντιών και στολή εργασίας και τα γάντια, μετά τη χρήση τους, να απορρίπτονται.
 Η χρήση γαντιών μιας χρήσης δεν αντικαθιστά σε καμιά περίπτωση το πλύσιμο των χεριών.

https://eody.gov.gr/

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΙΚΟΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΡΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ