Δημοσιεύτηκε στις 10 Μαΐου, 2020
Μοτέλ στη Δύση, Χόπερ
Με μια πρώτη ματιά στον πίνακα δεν μπορεί να διακρίνει κανείς κάτι το ιδιαίτερο. Όσο περνάει η ώρα και παρατηρώ τον πίνακα με προσοχή θα δω ότι απεικονίζει μια γυναίκα καθισμένη στο κρεβάτι ενός μοτέλ και έξω από το παράθυρο του δωματίου βρίσκεται παρκαρισμένο ένα αυτοκίνητο, πιθανόν το δικό της. Τα χρώματα του πίνακα δεν είναι πολύ έντονα και όλα τα στοιχεία εναρμονίζονται μεταξύ τους. Η γυναικεία φιγούρα είναι κομψά ντυμένη και στο βλέμμα της επικρατεί ηρεμία και σοβαρότητα. Ο χώρος στον οποίο βρίσκεται είναι αρμονικά διακοσμημένος χωρίς πολλά έπιπλα. Γενικά ο πίνακας εμπνέει γαλήνη και ησυχία. Πιστεύω πως η κυρία μόλις έφτασε στο μοτέλ, λόγω της καθαριότητας και της τάξης που επικρατεί στο δωμάτιο κάτι που μας παραπέμπει στο ότι κάποιος το έχει τακτοποιήσει πιο πριν. Η βαλίτσα ίσως περιέχει τα ρούχα και τα προσωπικά της αντικείμενα. Το αυτοκίνητο όπως προείπα ίσως ανήκει σε εκεινη, ίσως όμως να ανήκει στο άτομο που περιμένει να δει. Ο άνθρωπος αυτός μπορεί να είναι κάποιος άντρας με τον οποίο έχει ερωτική σχέση ή κάποιο μέλος του οικογενειακού της περιβάλλοντος. Δεν διακρίνω καθαρά τα συναισθήματά της διότι η έκφραση της είναι γαλήνια, αλλά μπορεί να ανυπομονεί ή να έχει αγωνία για το πρόσωπο που θα συναντήσει, λόγω του ότι σφίγγει με το χέρι της το ξύλο του κρεβατιού. Θα ήθελα να μάθω ποιόν περιμένει και τι είδους σχέση έχει με εκείνο το άτομο. Δεν μπορώ να φανταστώ τι θα μου απαντήσει, εκτός και αν είναι κάποιος από αυτούς που προανέφερα. Από την στάση του σώματος της καταλαβαίνω πως ίσως θέλει να σηκωθεί από εκεί που κάθεται και να κατευθυνθεί προς την πόρτα για να δει αν το άτομο που περιμένει είναι εκεί.