Προσωπικότητα του κομμωτή

Η προσωπικότητα του κομμωτή περιλαμβάνει αρχικά το φυσικό του παρουσιαστικό (κινήσεις χεριών, στάση σώματος, ομιλία, ενδυμασία, εκφράσεις προσώπου, ένταση φωνής, περιποιημένη εμφάνιση). Όλα τα παραπάνω μπορούν να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την επικοινωνία του με τους πελάτες. Ο κομμωτής πρέπει επίσης να έχει την ικανότητα να επικοινωνεί, να καταλαβαίνει τις επιθυμίες του πελάτη, τι του αρέσει και τι όχι, να εμπλέκεται σε συζήτηση μαζί του και να δημιουργεί αμοιβαία ωφέλιμες εργασιακές σχέσεις με τους συναδέλφους του, τους υπαλλήλους του και τους προμηθευτές του. Εκτός από την τεχνική ικανότητα επιβάλλεται να έχει τις απαραίτητες επιχειρηματικές γνώσεις και ικανότητες ώστε να διευθύνει την επιχείρησή του. Σημαντικός είναι και ο ρόλος της διάθεσης για συνεχή επιμόρφωση και εκπαίδευση με στόχο τη βελτίωση των τεχνικών δεξιοτήτων και των δεξιοτήτων επικοινωνίας.

Απαραίτητα λοιπών στοιχεία της προσωπικότητας ενός κομμωτή/κομμώτριας (εκτός φυσικά από αυτή καθεαυτή την τεχνική ικανότητα) είναι:

  • Προσεγμένη εξωτερική εμφάνιση,
  • Φιλικότητα,

  • Ευγένεια,

  • Συμβουλευτική ικανότητα,

  • Ικανότητα διάγνωσης και συμβιβασμού των επιθυμιών και αναγκών του πελάτη,

  • Δημιουργικότητα – έμπνευση,

  • Επικοινωνιακή ικανότητα,

  • Διάθεση για συνεχή επιμόρφωση,

  • Επιχειρηματική ικανότητα

Από την προσωπικότητα του κομμωτή εξαρτάται η τήρηση των κανόνων επαγγελματικής ηθικής:

  1. Να είμαστε ευγενικοί και να παρέχουμε φιλική εξυπηρέτηση.

  2. Να αντιμετωπίζουμε όλους τους πελάτες επί ίσοις όροις.

  3. Να δείχνουμε ενδιαφέρον σε όλους τους πελάτες.

  4. Να δείχνουμε σεβασμό για τα αισθήματα και τα πιστεύω των άλλων.

  5. Να κρατούμε το λόγο μας.

  6. Να εκπληρώνουμε τις υποχρεώσεις μας με υπευθυνότητα.

  7. Να διακατεχόμαστε από αισθήματα σεβασμού και εμπιστοσύνης προς τον εργοδότη και τους συναδέλφους μας.

  8. Να εφαρμόζουμε όλους τους νόμους και κανονισμούς.

  9. Να εξασκούμε το επάγγελμά μας με τιμιότητα και ειλικρίνεια (εχεμύθεια)

  10. Να εφαρμόζουμε όλους τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας για τη δική μας προστασία, αλλά και των πελατών μας.

  11. Να μην πωλούμε στους πελάτες μας υπηρεσίες ή προϊόντα που δεν χρειάζονται.

Leave a Reply