Ελληνικά

Γιορτή του Καλοκαιριού

Η συγκεκριμένη γιορτή αποτελείται απο δύο μέρη: το πρώτο μέρος αφορά την αξιοποίηση της θεματικής ενότητας της θεατρικής Αγωγής με χρήση Τ.Π.Ε & διδασκαλίας, και στην σχεδίαση της γιορτής απο τους μαθητές. Το δευτερο μέρος αφορά την διεκπεραίωση της γιορτής απο τους μαθητές.

  1.  Η ημέρα ξεκινάει με συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης (παρεούλα). Αρχικά, γίνεται προσέγγιση της σημασίας της θεατρικής αγωγής στο νηπιαγωγείο. Δηλαδή, συζητάμε με τα παιδιά γενικότερα τι είναι το θέατρο, ποιες τέχνες εντάσσονται σε αυτό, βασικά πρόσωπα που χρειάζονται σε μία θεατρική παράσταση, αν κάποιο παιδί έχει εμπειρία με αυτό το αντικείμενο. Παίρνουμε ταυτόχρονα ανατροφοδότηση από τις απαντήσεις των παιδιών για μετέπειτα απορίες άλλων συμμαθητών /τριών τους – εύστοχες ερωτήσεις που θα κάνουμε με τα παιδιά.
  2. Μετέπειτα προχωράμε στην γωνία Τ.Π.Ε με δραστηριότητες απο το φωτόδεντρο για κατανόηση της ενότητας. Δραστηριότητα 1  Δραστηριότητα 2
  3.  Αφού λάβουμε τις ερωτήσεις/απαντήσεις των παιδιών μπορούμε να οργανώσουμε μια γιορτή με τα παιδιά με θέμα το καλοκαίρι. Συν οικοδομούμε την έννοια του καλοκαιριού με τα παιδιά στην ολομέλεια αρχικά με το τι καταλαβαίνουν τα παιδιά για το καλοκαίρι, τι συνηθίζουν να κάνουν το καλοκαίρι ( θάλασσα, εκδρομές, παιχνίδι στο πάρκο, μεγάλη μέρα-μικρή νύχτα), ποιες τροφές (καρπούζι, πεπόνι, σταφύλι, ντομάτες, ) καταναλώνουν την συγκεκριμένη εποχή κ.τ.λ.
  4. Στη συνέχεια μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις δραστηριότητες που δημιουργήθηκε μέσω του e-me content. Βρές την λέξη & Σταυρόλεξο
  5. Θα αξιοποιήσουμε την γωνία των εικαστικών στην οποία θα δημιουργήσουν τα παιδιά τις δικες τους κούκλες (δαχτυλόκουκλες και μαρότες) από χαρτόνι και μπογιές οι οποίες θα είναι σχεδιασμένες από τα παιδιά τις οποίες θα χρησιμοποιήσουν στην παράσταση κουκλοθεάτρου που θα κάνουν τα παιδιά.
  6. Αφού ο νηπιαγωγός δημιουργήσει είτε δικό του διάλογο είτε έτοιμο, μοιράζει στα παιδιά τους διαλόγους και  τους ρόλους και στη συνέχεια ξεκινάει το κουκλοθέατρο που  διαδραματίζεται απο τους μαθητές με την βοήθεια του Εκπαιδευτικού.
  7. Χρησιμοποιούμε δραστηριότητες που δημιουργήθηκαν από το e-me content για υπενθύμιση των όσων έγιναν καθ’ όλη την διάρκεια της ημερας. Παιχνίδι μνήμης & Σύρε την λέξη
  8. Τέλος, με την βοήθεια των Τ.Π.Ε  (του υπολογιστή), βάζουμε τραγούδια σχετικά με το καλοκαίρι για να τα τραγουδήσουν τα παιδιά. 
  9. Εναλλακτικά, αν κάποιος εκπαιδευτικός προτιμά την χρήση Τ.Π.Ε αντί την εικαστική παρέμβαση που αναφέρθηκε στο 5, υπάρχει δυνατότητα να αξιοποιήσει από το φωτόδεντρο δραστηριότητα δημιουργίας μάσκας. Να βάλει το κάθε παιδί να φτιάξει την δικιά του μάσκα στον υπολογιστή, εκτυπωνοντας τις μασκες και μοιράζοντας αυτες στο κάθε παιδί . Εναλλακτική δραστηριότητα
  10. Μαζευόμαστε στην ολομέλεια της τάξης και συζητάμε τυχών απορίες και εντυπώσεις των παιδιών σχετικά με όλη την διαδικασία προετοιμασίας της γιορτής. Αυτό μπορούμε να το κάμουμε με δυο τρόπους: 1. Να ζωγραφίσουν τις εντυπώσεις/παρατηρήσεις τους βάζοντας τα στο πορτφόλιο.  2.  Φωτογραφίζοντας την διαδικασία (Μετα από άδεια των γονέων), ανεβάζοντας την διαδικασία στο ιστολόγιο της τάξης ή κανοντας κολάζ κολλωντας τις φωτογραφίες και τοποθετώντασ τες στον τοίχο