Η παιδική σειρά Θέατρο – Παραμύθια αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος γίνεται η αφήγηση της ιστορίας, ενώ στο δεύτερο η ίδια ιστορία έχει τη μορφή διαλόγου και οι μαθητές με τη βοήθεια δαχτυλοκουκλών μπορούν να θεατροποιήσουν την ιστορία.
Σχεδιασμός Προσέγγισης : Λογγίνου Δήμητρα
Υλοποιείται σε 3 διδακτικές ώρες.
1η και 2η ώρα ( 90 λεπτά)
Αρχικά ζητούμε από τους μαθητές να διαλέξουν με ψηφοφορία ένα παραμύθι της σειράς και μετά με κλήρωση τους χωρίζουμε σε δύο ομάδες. Η πρώτη, είναι η ομάδα του παππού ή της γιαγιά που παρουσιάζει το παραμύθι μέσα από την ανάγνωση της αφήγησης, ενώ η δεύτερη είναι η ομάδα του πλανόδιου θιάσου που παρουσιάζει το παραμύθι θεατρικά.
Στη συνέχεια, ζητούμε από τους μαθητές να εστιάσουν στον τρόπο παρουσίασης του παραμυθιού της αντίπαλης ομάδας και να καταγράψουν τις διαφορές από τον δικό τους τρόπο παρουσιάσης, δημιουργώντας παράλληλα δύο εννοιολογικούς χάρτες.
Μόλις οι μαθητές τελειώσουν, τοποθετούμε τους εννοιολογικούς στον πίνακα και γίνεται συζήτηση γύρω από τις απαντήσεις των μαθητών, ώστε να επιβεβαιώσουμε τις ορθές απαντήσεις και να απορρίψουμε όλοι μαζί τις λαθεμένες. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, ο εκπαιδευτικός δίνει στην κάθε ομάδα από έναν φάκελο με μια καρτέλα στην οποία έχει γράψει το είδος του λόγου ( ευθύς ή πλάγιος) που είχε η κάθε ομάδα, ώστε οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τη συγκεκριμένη ορολογία.
3η ώρα (45 λεπτά)
Αφού κάνουμε μια επανάληψη τα χαρακτηριστικά του ευθύ και του πλάγιου λόγου, ζητούμε από τους μαθητές να συγγράψουν το δικό τους παραμύθι και με τις δύο μορφές, δηλαδή μία σε ευθύ και μία σε πλάγιο λόγο.