Δημοσιεύτηκε στις 11 Δεκεμβρίου, 2022
Εργασίες για το σπίτι; Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα της εκπαίδευσης.
Εργασίες για το σπίτι. Το αιώνιο σημείο διαμάχης. Πυροδοτεί άγχος στα παιδιά που πρέπει να τις κάνουν, αλλά και στους γονείς που πρέπει να βεβαιωθούν ότι τα παιδιά τις κάνουν, οδηγώντας τους πολλές φορές σε οικογενειακούς καυγάδες. Ταυτόχρονα, οι πολλές φωτοτυπίες έχουν αναχθεί σε κριτήριο του καλού εκπαιδευτικού. Συχνά και οι γονείς παγιδεύονται στον ανταγωνιστικό χαρακτήρα του ελληνικού σχολείου ζητώντας περισσότερες ασκήσεις. Στο μεταξύ, ερευνητές στο θέμα λένε ότι υπάρχει όριο στο τι μπορούν να καταφέρουν οι εργασίες για το σπίτι, και όσο αφορά το δημοτικό σχολείο, οι μόνες εργασίες που βοηθούν τους μαθητές να έχουν ακαδημαϊκή πρόοδο είναι το διάβασμα (ανάγνωση).
3 σχόλια για “Εργασίες για το σπίτι; Ένα από τα μεγάλα ερωτήματα της εκπαίδευσης.”
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
Μεγάλο θέμα έθιξες συνάδελφε ιδανικά θα επρεπε να υπάρχει εμπιστοσυνη και απο τις δυο πλευρες και θα μπορούσε να βρεθεί μια ισορροπία μεταξύ των εργασιών που προάγουν τη μάθηση περιορίζοντας εκείνες που απλώς προσθέτουν πίεση χωρίς ουσιαστικό όφελος.
Νομίζω ότι οι φωτοτυπίες που δίνονται για το σπίτι έχουν την έννοια της επανάληψης που είναι η μητέρα της μάθησης. Οι γονείς σίγουρα πέφτουν στην παγίδα του ανταγωνισμού τί σας έβαλε η δασκάλα σήμερα για το σπίτι και της σύγκρισης, υιοθετώντας πρακτικές πίεσης προς τους εκπαιδευτικούς. Από την άλλη έχει να κάνει και με το είδος της μάθησης που θέλουμε να έχουμε. Όταν το αναλυτικό πρόγραμμα δίνει συγκεκριμένες κατευθύνσεις και το μέγεθος της ύλης δεν βγαίνει χρονικά μέσα στην τάξη, το φυλλάδιο για το σπίτι είναι βοηθητικό.
Καλησπέρα, συνάδελφοι.
Κάποια στιγμή θα έπρεπε να καταργηθούν οι φωτοτυπίες από τα σχολεία. Μόνη εξαίρεση ίσως να αποτελούν οι πρώτες τάξεις του Δημοτικού και η χρήση τους θα πρέπει να γίνεται στο σχολικό χρόνο και χώρο με την παρουσία του εκπαιδευτικού.
Αποτελούν οι φωτοτυπίες σπατάλη φυσικών πόρων και χρημάτων για την εκπαίδευση και μεταθέτει μεγάλο μέρος της δουλειάς που θα έπρεπε να ολοκληρώνεται στην τάξη στο σπίτι. Οι εκπαιδευτικοί θα έπρεπε να μην αναθέτουν δουλειά για το σπίτι και μάλιστα όχι τέτοια τυποποιημένη δουλειά αλλά ενασχόληση με άλλα πιο ουσιώδη και πιο ενδιαφέροντα θέματα για τα παιδιά.