English

Πρόγραμμα & καθημερινότητα παιδιών

Πόσο σημαντικό είναι το πρόγραμμα, η ρουτίνα, στην καθημερινότητα των παιδιών;

 

Μια σταθερή, όσο γίνεται, καθημερινότητα θα βοηθήσει γονείς και παιδιά να μείνουν ήρεμοι.

Σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση που ζούμε όλοι μας, η διατήρηση της ρουτίνας τους κατά την παραμονή στο σπίτι και παρά τα κλειστά σχολεία είναι πιο σημαντική από ποτέ.

Η ρουτίνα στην καθημερινότητα του παιδιού, δίνει το αίσθημα της ασφάλειας το οποίο χρειάζεται κάθε παιδί προκειμένου να είναι ψυχικά ήρεμο, συνεργάσιμο και κατ’ επέκταση ένα ευτυχισμένο παιδί. Τα παιδιά χρειάζονται πρόγραμμα όχι μόνο για να μάθουν σε όρια και πειθαρχεία αλλά κυρίως γιατί έτσι νιώθουν ασφάλεια.

Μπορούμε να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα μέσα στη καραντίνα;

Η καθημερινότητα όλων μας είναι διαφορετική, των γονέων, των παιδιών, των στενών συγγενών, των φίλων μας, ωστόσο είναι πολύ βοηθητικό αν θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ένα πρόγραμμα, για την επόμενη εβδομάδα (ή έστω για τις καθημερινές).

Μπορεί να είναι ένα πολύ αναλυτικό πρόγραμμα, με μέρες, ώρες, δραστηριότητές καθώς και το μέρος που πραγματοποιούνται (π.χ μελέτη στο δωμάτιο, εξ αποστάσεως εργασία του πατέρα στο γραφείο)  ή δραστηριότητες με τίτλους που πρέπει να επιτευχθούν μέσα στη μέρα.

Μπορείτε να αναγράφετε το πρόγραμμα όλων των μελών της οικογένειας ή ξεχωριστά των παιδιών.

Θα λειτουργούσε καλύτερα αν το έφτιαχνε όλη η οικογένεια μαζί (π.χ. από Κυριακή) να είναι μια συμφωνία ανάμεσα στα μέλη της οικογένειας και όχι κάτι που επιβάλλεται.

Ενδεικτικά παρατίθεται ένα πρόγραμμα για όλη την οικογένεια:

Επιπλέον χρήσιμοι σύνδεσμοι:

5 Συμβουλές για τη διαχείριση της τρέχουσας κρίσης για παιδιά, εφήβους και ενήλικες:  Σημαντικές_Συμβουλές - Ιδρυμα Ωνάση

https://www.paidiatros.com/paidi/symberifora/routina-polos-asfalias

https://childit.gr/%CF%80%CF%8E%CF%82-%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BD%CE%AE-%CF%83%CE%B1%CF%82/

 

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

από Κουτελίδα Μαρία

Είναι πολύ σημαντικό να θυμόμαστε καθημερινά ότι όλα αυτά που βιώνουμε είναι πρόσκαιρα η πανδημία είναι μια παροδική κατάσταση και θα τελειώσει.

Προσωρινή  είναι και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σύντομα θα ξανά βρεθούμε στο σχολικό μας πλαίσιο, με τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές μας, ως τότε ας κρατήσουμε μια επαφή, όσο πιο συστηματική μπορούμε με τους ανθρώπους που ανταμώναμε καθημερινά. Καλή δύναμη γονείς και μαθητές!

Συμβουλές προς γονείς για μαθητές Δημοτικού:

  • Αναγκαία είναι η σαφής και συχνή αναφορά από τους γονείς στην αναγκαιότητα και τη χρησιμότητα της τηλεκπαίδευσης σε περιόδους κρίσης καθώς και στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιείται.
  • Ιδιαίτερα στις μικρές ηλικίες, απαραίτητη είναι η επίδειξη συνέπειας από πλευράς των γονιών σχετικά με την τήρηση του καθημερινού σχολικού προγράμματος, καθώς και η εδραίωση ρουτίνας (τρώμε πρωινό, κάνουμε την εργασία μας, διαβάζουμε την ιστορία που μας έστειλε η δασκάλα, ξεκουραζόμαστε λίγο κ.τ.λ.).
  • Οι γονείς χρειάζεται να επιλύουν κάθε απορία των μαθητών σχετικά με τη νέα πραγματικότητα και τη χρήση τηλεκπαίδευσης, ώστε τα παιδιά να αισθανθούν άνετα να μοιραστούν με τους ίδιους, τους φόβους και τις ανησυχίες τους.
  • Χρήσιμη είναι η εξ αποστάσεως συνεργασία μεταξύ συμμαθητών κατά τη διεκπεραίωση σχολικών εργασιών για την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων.
  • Η τήρηση του καθημερινού σχολικού προγράμματος δεν αποκλείει την επαφή των μαθητών με τη φύση, σε περιοχές που αυτή είναι εφικτή, ως αφόρμηση για την κατάκτηση νέας γνώσης.
  • Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να υποστηρίζουν με οποιονδήποτε τρόπο τις οικογένειες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη σύνδεσή τους με το διαδίκτυο ή στη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή, εφόσον έχουν τις κατάλληλες γνώσεις.
  • Απαραίτητη είναι η ενίσχυση της αυτονομίας και της ανεξαρτητοποίησης των παιδιών κατά την παρακολούθηση των μαθημάτων, σε όποιες περιπτώσεις είναι αυτό δυνατό, ώστε οι γονείς να ακολουθούν και εκείνοι το παράλληλο καθημερινό τους πρόγραμμα.

Πηγή: https://seminars.etwinning.gr/mod/page/view.php?id=33406

Παγκόσμια ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού – Το Ρολόι του ελεύθερου χρόνου

Ένα τραγούδι με ιδέες για να αξιοποιήσουμε τον ελεύθερο μας χρόνο

με τίτλο: Το ρολόι του ελεύθερου χρόνου. Φοίβος Δεληβοριάς | Αντώνης Παπαθεοδούλου | Κούλα Πανάγου και τα παιδιά του εργαστηρίου από το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Ακούστε το : https://www.youtube.com/watch?v=Djmib-zYF2o&ab_channel=AntonisPapatheodoulouP&fbclid=IwAR3wJs0DYraPJ1tNw2A_pmH1c3wrkXyrSq0Zfr8XzMR4--qqlKDcuSj1A0Y

Η διεθνής διακύρηξη για τα δικαιώματα του παιδιού, νόμος κυρωμένος σε 190 χώρες, περιλαμβάνει το δικαίωμα του παιδιού στο παιχνίδι, τη διασκέδαση και τον ελεύθερο χρόνο. Με τα παιδιά του εργαστηρίου Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού, αφού παίξανε με την ιδέα "χρόνος" φτιάξανε ένα ρολόι από ώρες που τους αρέσουν. Oι ιδέες των παιδιών μεταμορφώθηκαν στο τραγούδι:
Στίχοι:
Τι ώρα είναι; είναι βολτώρα
ώρα για βόλτα, ποδηλατώρα.
Τωρα τι ώρα; Ωχ! Παγωτώρα!
Να προλάβω μη λιώσει το παγωτό.
Κλεισ’ το κομπιούτερ, θέλω παιχνίδι
πήγε παιξίμιση, η ώρα, ήδη!
Οχτώ παρά! Τι παρά; Παραμύθι!
ως τις δέκα, που πρέπει να κοιμηθώ!
Ποιο ρολόι τα λέει όλα αυτά;
το μόνο ρολόι που πάει σωστά
το ρολόι – ρολόι – ρολόι – ρολόι
ρολόι του ελεύθερου χρόνου!
Μόνο αυτό να ρωτάς
Μόνο αυτό να κοιτάς
και να σκέφτεσαι πως μ’ αγαπάς.
Τώρα ησυχία, σβήστε τα φώτα,
είναι ταινιώρα, μπουμ βαρελότα
Κι ύστερα διάλειμμα για μακαρόνια
σπαγγετέσσερις φέρτε και τον κιμά.
Κι ύστερα η όλα που θέλει ρέντα
ώρα για φίλους και για κουβέντα
μετά βουτιάμιση, ώρα για μπάνιο
το ζεστό το νερό άνοιξε μαμά.
Ποιο ρολόι τα λέει όλα αυτά;
το μόνο ρολόι που πάει σωστά
το ρολόι – ρολόι – ρολόι – ρολόι
ρολόι του ελεύθερου χρόνου!
Μόνο αυτό να ρωτάς
Μόνο αυτό να κοιτάς
και να σκέφτεσαι πως μ’ αγαπάς.
Ώρα για τίποτα, κάναμε τόσα.
Χόρεψες βαλς και σου χόρεψα μπόσα
ξάπλωσε δίπλα, μου δες το ταβάνι
να σκεφτούμε το αύριο αγκαλιά.

Είσαι τόσο μοναδικός / μοναδική όσο μια χιονονιφάδα!

Το 1898 ένας κτηνοτρόφος ο Wilson Bentley, αλλά κυρίως ένας περίεργος ερευνητής - επιστήμονας, με την βοήθεια ενός μικροσκοπίου το οποίο, στην εποχή του στοίχιζε πολύ παραπάνω από τις κτηνοτροφικές του μονάδες, διαπίστωσε το σημερινό δεδομένο μας, ότι “οι νιφάδες του χιονιού δεν είναι ποτέ ίδιες μεταξύ τους”.

Η μοναδικότητα του καθενός μας, μας κάνει να είμαστε διαφορετικοί.

Τα πράγματα που μας κάνουν διαφορετικούς είναι και αυτά που κάνουν τόσο όμορφη την τάξη μας!

Για ζωγράφισε τι σε κάνει να είσαι τόσο ξεχωριστός;

-με κλικ πάνω στην εικόνα μπορείς να διαλέξεις, να κατεβάσεις και να εκτυπώσεις την χιονονιφάδα που σου αρέσει περισσότερο, να την ζωγραφίσεις και να γράψεις τα δικά σου μοναδικά χαρακτηριστικά που σε κάνουν τόσο ξεχωριστό και θα χαρούμε να τα συζητήσουμε τη νέα χρονιά από κοντά μέσα στην τάξη μας.

Προτάσεις για Δραστηριότητες

 

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

 

Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από τον ΟΗΕ ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Η ημέρα αυτή θεσπίστηκε το 1992 και γιορτάζεται παγκοσμίως, στοχεύοντας στην ευαισθητοποίηση και κοινωνική κινητοποίηση για την ένταξη των ατόμων με αναπηρία σε κάθε πτυχή της πολιτικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ζωής

Στο blog Τάξη Μαγική έχει δραστηριότητες για την Παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρια, που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά ώστε να αντιληφθούν τη δυσκολία της αναπηρίας, αλλά και να γνωρίσουν περισσότερες αναπηρίες και δυσκολίες, βιωματικά.  Θα βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο το blog με οδηγίες και στο τέλος έχει ένα έγχειρίδιο με τις δραστηριότητες:

https://taximagiki.blogspot.com/2017/11/blog-post.html 

 

Βιντεάκια και ταινίες μικρού μήκους για παιδιά, εφήβους αλλά και ενήλικες με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας :

 

Προτάσεις για δημιουργική απασχόληση παιδιών και γονέων

Σύνδεσμοι για δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης:

Στα παρακάτω link θα βρείτε προτάσεις για να διαβάσετε ή να ακούσετε βιβλία, να δείτε θεατρικές παραστάσεις και ταινίες, αλλά και να επισκεπτείτε εκθέσεις σε μουσεία. Να παίξετε οικογενειακά παιχνίδια και να εκτονωθείτε κάνοντας γυμναστική!

  • Κάντε κλικ: εδώ  - Aπό : http://2kesy-a.thess.sch.gr/yliko/Links.pdf
  • Προτάσεις για Δημιουργική Απασχόληση των παιδιών στον υπολογιστή από το ΚΕΣΥ Εβρου: Κάντε κλικ εδώ
  • Τι κάνω όταν το παιδί βαριέται; Ένα εκτυπώσιμο κατά της πλήξης

 

Εύκολες κατασκευές επιτραπέζιων παιχνιδιών στο σπίτι

  • Domino με πέτρες ή/και με φασόλια γίναντες!
Domino με πέτρες ή/και με φασόλια γίναντες!
https://gr.pinterest.com/pin/464926361537253534/
  • Twister με δάχτυλα, μπορείτε να το εκτυπώσετε ή/και να το ζωγραφίσετε:

 

 

https://gr.pinterest.com/pin/464926361537258783/
  • Μάντεψε ποιος με φωτογραφίες οικογενειακές ή/ από κάποιο περιοδικό/διαφημιστικό φυλλάδιο:
https://gr.pinterest.com/pin/464926361537253526/
  • Χ και Ο με πέτρες
https://gr.pinterest.com/pin/464926361537253536/

Προτάσεις για την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη παιδιών, εφήβων, γονέων και εκπαιδευτικών τους κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σπίτι.

 

 

Προτάσεις για την ψυχοσυναισθηματική υποστήριξη

Πηγή:2ο ΚΕΣΥ Ανατολικής Θεσσαλονίκης

Δημιουργικές δραστηριότητες

Πηγή: http://e-didaskalia.blogspot.com/2020/03/dimiourgikesidees.html#ixzz6HUzacv3o

Συζητώντας και στηρίζοντας τα παιδιά και τους εφήβους για τον Covid -19 Χρήσιμες επισημάνσεις για γονείς

 

Τα αυξανόμενα κρούσματα του νέου τύπου κορωνοϊού, Covid -19 και ο παγκόσμιος χαρακτήρας που έχει λάβει η μετάδοσή του έχουν προκαλέσει ανησυχία
στη διεθνή κοινότητα. Είναι σημαντικό οι γονείς και τα πρόσωπα που εμπλέκονται με τη φροντίδα των παιδιών και των εφήβων να είναι καλά ενημερωμένοι για το
νέο τύπο κορωνοϊού, Covid -19, τους κανόνες υγιεινής και προστασίας καθώς και για τις βασικές οδηγίες πρόληψης για την εξάπλωσή του. Επίσης, είναι σημαντικό
να γνωρίζουν ποιες είναι οι ψυχοκοινωνικές ανάγκες των παιδιών και των εφήβων σε παρόμοιες καταστάσεις και με ποιους τρόπους μπορούν να τους στηρίξουν
αποτελεσματικά στο πλαίσιο της οικογένειας. Στη συνέχεια παρουσιάζονται συνοπτικά βασικές αρχές για την υποστήριξη των παιδιών και των εφήβων σε ανάλογες
συνθήκες:  ΕΔΩ

--------------------------------

Πηγή: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τμήμα Ψυχολογίας
Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογία

8-3-2020

http://www.centerschoolpsych.psych.uoa.gr

  • ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ από το Κ.Ε.Σ.Υ. Έβρου
Ο Κορονοϊός μέσα από την ψυχολογία του εφήβου. Διαβάστε:

Παιδικά εγχειρίδια για τον κορωναϊο

Video o Μικρός Covid-19 :

 

Τρία Δωρεάν βιβλία 

  • Το όνομα μου είναι Κορονοϊος:
    Οι απορίες των παιδιών γύρω από την πανδημία είναι σίγουρα πολλές - αν όχι αμέτρητες! Ένα καλό «εργαλείο», για να καταλάβουν τι ακριβώς συμβαίνει, είναι το Covibook, ένα δωρεάν e-book που τα κάνει όλα απλούστερα!

Μια πολύ καλή πρόταση είναι το Covidbook, ένα e-book της ιταλίδας συγγραφέα Manuela Molina, που μπορεί να το κατεβάσει ο καθένας μας δωρεάν -και στα ελληνικά- κατεβάστε το από εδώ 

  • Γίνε ο μαχητής κατά του κορωνοϊού:
    Η συγγραφή του βιβλίου έγινε από την Songju Ma Daemicke; Η αφήγηση και η εικονογράφηση αυτού έγινε από την Helen H. Wu; Η μετάφραση του βιβλίου στα ελληνικά έγινε από τη Νικολέτα Ζαμπάκη.Τι είναι ο κορωνοϊός; Γιατί δεν μπορώ να βγω έξω και να παίξω με τους φίλους μου; Τι πρέπει να κάνω; Αυτή η ενημερωτική και εικονογραφημένη έκδοση εξηγεί την τρέχουσα κατάσταση γύρω από τον ιό σε απλή ορολογία για να κινητοποιήσει τα παιδιά στην αντιμετώπιση του ιού!
    κατεβάστε το παρακάτω:

Γίνε ο μαχητής κατά του κορωνοϊού: ένα δωρεάν ψηφιακό ανάγνωσμα για παιδιά

  • ΠΑΙΔΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΪΟ : Γεια σου, με λένε Κορώνα!Πηγή: Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων

στον σύνδεσμο: corona_seps