Coding- Ρομποτική

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ - European e code week

Στόχοι: να μάθουν οι μαθητές να αποκωδικοποιούν συμβολικές παραστάσεις, να προτείνουν δικούς τους κώδικες κινητικούς και να ανταποκρίνονται σε αυτούς. Να μάθουν να σκέφτονται πώς να ελέγχουν τις κινήσεις τους χρησιμοποιώντας ένα γεγονός. Να έρθουν σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους

Προθέρμανση

Ώρα: 10΄

  • Εισαγωγή
    • Παρουσιάζουμε το έργο του Θ. Βρυζάκη «Έλληνας χορευτής». Ζητείται από τα παιδιά να παρατηρήσουν τον πίνακα και να περιγράψουν :
      • Τι βλέπουν στην εικόνα;
      • Τι κάνει ο άντρας της εικόνας;
      • Τι ρούχα φοράει και γιατί είναι ντυμένος έτσι;
      • Τι κρατάει στο χέρι του;
      • Πού μπορεί να είναι;

https://www.pinterest.co.uk/pin/288300813650263656/

 

  • Εσείς έχετε κάποιο αγαπημένη κίνηση χορού;
  • Έχετε δει ποτέ μια ομάδα να χορεύει μαζί; Πώς μπορούν και κάνουν ταυτόχρονα όλοι τις ίδιες κινήσεις; Βλέπουμε ένα βίντεο ενός χορού στο you tube και συζητούμε σχετικά με ποιον τρόπο τα καταφέρνουν να κάνουν όλοι τις ίδιες κινήσεις

https://www.youtube.com/watch?v=wewxh0wFUVQ

  • Ένας τρόπος είναι να σχεδιάσουν από πριν τις κινήσεις. Όπως εμείς προγραμματίζουμε το ρομπότ να κάνει τις κινήσεις που εμείς θέλουμε, έτσι και οι χορευτές. Σαν να είναι προγραμματισμένοι να κάνουν όλοι τις ίδιες κινήσεις ταυτόχρονα.
  • Άλλος τρόπος είναι να έχουμε όλοι ένα σύνθημα. Θα μετρήσω ως το 3 και μόλις πω το 3 όλοι χτυπούν παλαμάκια/ τα πόδια μας/ τα γόνατά μας.

 

  • Ποια άλλα σήματα σκέφτεσαι πού να μπορούν να ξεκινήσουν έναν χορό; (ένα χρώμα, ένα σφύριγμα, σήκωμα μιας σημαίας, ένα μουσικό όργανο). Τα δοκιμάζουμε
  • Υπάρχουν πολλά ήδη χορού. Ποια γνωρίζετε εσείς;
  • Για να δούμε έναν παραδοσιακό χορό. Παρακολουθούν ένα βίντεο στο, στο οποίο ο χορευτής. Τι λέτε παιδιά; Θα βοηθήσουμε τον χορευτή;

Κύρια Δραστηριότητα (25 λεπτά)

Πρόβα Χορού

  • Βλέπουμε τον χορό στο you tube (Συρτός Μακεδονίας:

https://www.youtube.com/watch?v=jQge-8xcuYw

  • Μπορούμε να ακολουθήσουμε τα βήματα με οδηγό αυτήν την αφίσα. Όπως εμείς προγραμματίζουμε το ρομπότ και κάνει μια - μια κίνηση και στην συνέχεια όλες μαζί εκτελούνται από το ρομπότ, έτσι κι εμείς μπορούμε να μάθουμε τα βήματα. Ας τα δούμε λοιπόν
  • Προβάλλονται οι διαφάνειες κινήσεων χορού στην οθόνη της τάξης. Για κάθε  στάση γίνεται αναπαράσταση της κίνησης.
  • Στη συνέχεια, αποφασίζουμε να ταυτίσουμε κινήσεις με κάρτες χρώματος. Τονίζουμε ότι στον παραδοσιακό χορό πηγαίνουμε προς τα δεξιά πάντα σε κυκλική φορά:
    • Στον κόκκινος κάνουμε βήμα πίσω – σταύρωμα -  αριστερό πόδι
    • Στο  κίτρινο τετράγωνο  κάνουμε βήμα στο πλάι – δεξί πόδι
    • Στο μπλε τρίγωνο μπροστά – αριστερό πόδι
    • Στο πράσινο ορθογώνιο κάνουμε βήμα πίσω δεξί
    • Στο πορτοκαλί αστέρι κάνουμε βήμα πίσω - δεξί πόδι
    • Στη ροζ έλλειψη ανοίγουμε τα χέρια για να πιάσουμε τα χέρια μας στην αρχική θέση
  • Κάνουμε εξάσκηση στα χρώματα, τα σχήματα και τις κινήσεις,  χωρίς να είναι στην χορευτική σειρά
  • Κάθε φορά που σηκώνουμε μια χρωματική κάρτα, τα παιδιά θα πρέπει να μιμούνται τη στάση της φιγούρας.
  • Με τη βοήθεια της αφίσας, τα παιδιά τοποθετούν τις κάρτες στην σειρά και επαναλαμβάνουν την κίνηση

ΕΠΕΚΤΑΣΗ

Κάθε βήμα συνδέεται με μουσικό όργανο

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

  • Τι μάθαμε σήμερα;
  • Σε ποιες περιπτώσεις χορεύουμε αυτό το είδος χορού;