Ελληνικά

Μαθηματικά: μάθημα 40

Ας παρακολουθήσουμε μία παράσταση κουκλοθέατρου για έναν στενοχωρημένο Δράκο που.... ξέχασε τα σχήματα που εσείς μάθατε!!!

Και τώρα, μπορείτε να κάνετε μία κατασκευή χρησιμοποιώντας ένα χαρτί σε σχήμα ορθογώνιου παραλληλόγραμμου και ένα τελειωμένο χαρτί υγείας σε σχήμα κύλινδρου, για να φτιάξετε ένα παιχνιδιάρικο χταποδάκι! Καλή επιτυχία!

Γλώσσα: Ο θείος Παύλος

Φύλλο εργασίας 1 ο θείος Παύλος

Φύλλο εργασίας 2 ο θείος Παύλος

Δουλεύοντας με τα ρήματα, σήμερα έχουμε να δουλέψουμε στο φυλλάδιο το "πώς κάνει ένα ρήμα" στο εγώ, εσύ & αυτός. Δηλαδή μπαίνουμε σιγά σιγά στην κλίση των ρημάτων στα πρόσωπα του ενικού αριθμού. Σαν εξάσκηση μπορούμε να κάνουμε κάτι αντίστοιχο ανά πάσα στιγμή. Ζητούμε από τους μαθητές να αναγνωρίσουν ένα ρήμα σε μία πρόταση και έπειτα να το γράψουν πώς κάνει στο εγώ, εσύ, αυτός.

 

Δεύτερη μέρα στο μάθημα "ο Θείος Παύλος"

Φύλλο εργασίας 3 ο θείος Παύλος

 

Γλώσσα: Η ευχή

Φύλλο εργασιών 1 η ευχή

Δεύτερη μέρα στο μάθημα "η ευχή"

η ευχή Φύλλο εργασίας

Μαθηματικά: μάθημα 39

Φύλλο εργασίας 1 μάθημα 39

Δεύτερη μέρα στο μάθημα 39

Φύλλο εργασίας 2 μάθημα 39

Αφιερώνουμε καθημερινά 10 με 15 λεπτά, και πάντα το προσαρμόζουμε ανάλογα με τις δικές μας ανάγκες,  για να θυμηθούμε τα σπιτάκια των αριθμών.

Τρίτη μέρα στο μάθημα 39

Φύλλο εργασίας 3 μάθημα 39

Γλώσσα: Κοντά στο τζάκι

Επαναληπτικό Φύλλο εργασίας 1

Επαναληπτικό Φύλλο εργασίας 2

Μαθηματικά: μάθημα 30

Στο προηγούμενο μάθημα, στην αφαίρεση με μικρό αφαιρετέο, τα παιδιά μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν πιο εύκολα τα δαχτυλάκια τους για να ολοκληρώσουν την πράξη (πχ 6 βγάζω 2).

Στο σημερινό μάθημα θα μπούμε σε πράξεις αφαίρεσης με αφαιρετέο μεγάλο αριθμό. Οι στρατηγικές είναι:

  • χρήση άβακα (αριθμητήρι)
  • πράξη με το μυαλό (βάζω τον μεγαλύτερο αριθμό στο μυαλό μου και δείχνω το αφαιρετέο με τα δαχτυλάκια μου. Έπειτα προχωρώ στην πράξη και.........
  • Τέλος, η πιο σημαντική στρατηγική, η αξιοποίηση της πρόσθεσης ως αντίστροφης πράξης της αφαίρεσης, δηλαδή τα σπιτάκια των αριθμών! Αυτός είναι και ο σημαντικότερος στόχος μας, να μπορέσουν τα παιδιά με τη χρήση της αντίστροφης πράξης, της πρόσθεσης, να βρίσκουν εύκολα το αποτέλεσμα σε μία πράξη αφαίρεσης (πχ 9 - 7 = ; .......σκέφτομαι ... 7 και πόσο μας κάνει 9 (Σπιτάκι του 9);;;  Μας κάνει 2! ......Άρα 9 - 7 = 2). Γι' αυτό.... δε σταματάμε να κάνουμε επανάληψη στα σπιτάκια των αριθμών!

 

Μαθηματικά - μάθημα 30 φύλλο εργασίας 1

Γλώσσα: Όλοι στο οικόπεδο

Στόχος του μαθήματος, πέρα από την αρχική γνωριμία με το "όμικρον γιώτα" (οι), είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τη χρήση του για να δηλωθούν "τα πολλά" (πληθυντικός αριθμός). Θα δουλέψουμε δηλαδή ασκήσεις "από το ένα στα πολλά".

Συνεπώς, μπαίνουμε και στη χρήση του όρου "κατάληξη". ! "Στα πολλά" το "οι" μπαίνει μπροστά, στη θέση του άρθρου, και στην κατάληξη, δηλαδή στο τέλος της λεξούλας!

Όλοι στο οικόπεδο - Φυλλάδιο 2

Για την ανάγνωση και την αντιγραφή - ορθογραφία θα ενημερωθείτε κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Μαθηματικά: μάθημα 29

Στόχος του μαθήματος είναι

  • να διαπιστώσουν οι μαθητές την ύπαρξη διαφορετικών πράξεων, της πρόσθεσης, που ήδη γνωρίζουν, και της καινούριας πράξης, της αφαίρεσης
  • να διακρίνουν τα διαφορετικά σύμβολα της κάθε πράξης (+ και - ) όταν τα συναντούν και να προχωρούν στην σωστή κάθε φορά εκτέλεση της πράξης που έχουν μπροστά τους.

Για να βοηθήσουμε σε αυτή την κατεύθυνση, μπορούμε να έχουμε δύο ξυλομπογιές μπροστά μας. Ένα χρώμα θα αντιστοιχεί στο σύμβολο της πρόσθεσης (+) και ένα σε αυτό της αφαίρεσης (-). Κάθε φορά που συναντούν μία πράξη τα παιδιά, πριν προχωρήσουν στην εκτέλεσή της, θα χρωματίζουν με το σωστό χρώμα το σύμβολο της πράξης.

Με αυτή τη διαδικασία θα συνηθίσουν να εντοπίζουν αρχικά το σύμβολο, ώστε να αποφεύγουν την εκτέλεση λάθος  πράξης.

Μην ξεχνούμε επίσης να χρησιμοποιούμε λέξεις κλειδιά ώστε τα δύο σύμβολα να αποκτούν πέρα από οπτικό και ουσιαστικό επικοινωνιακό νόημα.

Φύλλο εργασίας Μαθηματικά - μάθημα 29

Γλώσσα: Ένας καινούριος μαθητής

Στο σημερινό μάθημα θα ασχοληθούμε με το "αι" που φωνάζει "εεε"!!

Αντιγραφή - Ένας καινούριος μαθητής

Φύλλο εργασίας - Ένας καινούριος μαθητής

Δεύτερη μέρα στο μάθημα "Ένας καινούριος μαθητής."

Ένας καινούριος μαθητής - Φυλλάδιο 2

…..πες αλεύρι! Ο δάσκαλός σου πάλι σε γυρεύει!

Καλή χρονιά!

Σε λίγες μέρες θα είμαστε και πάλι μαζι! Μέχρι τότε όμως... ας δουλέψουμε λιγάκι! Για τις επόμενες μέρες και μέχρι να ανοίξουν και πάλι τα σχολεία θα ήθελα:

  1. Να κάνετε πολύ καλή επανάληψη τις αναγνώσεις των τελευταίων 5 μαθημάτων.
  2. Να γράψετε στο κίτρινο τετράδιο από 2 φορές τους τίτλους των τελευταίων 5 μαθημάτων.
  3. Να επιλέξετε από το ευρετήριο 20 λέξεις διαφορετικές από αυτές που δουλέψατε την προηγούμενη φορά, να τις σχηματίσετε με τα καρτελάκια και να τις γράψετε στο κίτρινο τετράδιο.
  4. Να κάνετε τα φυλλάδια της γλώσσας

γάτα και παπαγάλος - φύλλο εργασίας

Επαναληπτικό ως το Γ,γ

5. Να πείτε απ' έξω όλα τα σπιτάκια των αριθμών.

6. Να δουλέψετε τα φυλλάδια των μαθηματικών

τακτικοί αριθμοί 1

τακτικοί αριθμοί 2