Ελληνικά

Χορεύουμε;

Γεια σας παιδιά!

Αφού μάθαμε τι έφαγε ο παππάς ο παχύς, τι έπαθε ο Ρουμπής ο κουμπής, τι συνέβη στην άσπρη πέτρα την ξέξασπρη ήρθε η ώρα να μάθουμε εμείς για εσάς και εσείς για εμάς περισσότερα πράγματα.

 

 

Αλλά πρώτα θέλω να θυμηθούμε όλοι μαζί όσα έχουμε πει στα μαθήματα μας

Βήμα 1:Το ρήμα είμαι μας βοηθά και το συναντούμε σχεδόν σε όλες τις προτάσεις. Το λέμε συχνά και έχει έξι πρόσωπα. Ξεκινά από το εγώ και φτάνει μέχρι το εμείς.

 

 

Bήμα 2: Στην ενότητα αυτή μάθαμε επίσης μερικούς γλωσσοδέτες και αινίγματα. Όπως διαβάσαμε               είναι πολύ σημαντικό μέρος της γλώσσας μας.

Με μερικές φρασούλες φτιάχνουμε μικρές και έξυπνες προτάσεις που μας κάνουν να γελάμε ή να ψάχνουμε την σωστή απάντηση

 

 

 

Βήμα 3: Oι γλωσσοδέτες και τα αινίγματα ανήκουν σε κάτι που ονομάζουμε πολιτισμό.

 

Πολιτισμός είναι όλα όσα έχουμε μάθει από τους παλαιότερους και μας χαρακτηρίζουν. Είναι στοιχεία παράδοσης και είναι σημαντικό να τα γνωρίζουμε και να μην τα ξεχνάμε. Τέτοια στοιχεία συναντούμε στη γλώσσα, στον χορό και στη μουσική.

 

Ξέρετε ότι και άλλες χώρες έχουν αινίγματα και γλωσσοδέτες όπως εμείς;!

 

Δείτε το παρακάτω βίντεο για να ακούσετε μερικούς γλωσσοδέτες. Ο κύριος στην αρχή του βίντεο μας εξηγεί πόσο σημαντικοί είναι για τη γλώσσα και πως τους χρησιμοποιούμε.

 

Παράξενα δεν ακούγονται;!

 

Υπάρχουν όμως και άλλες παραδόσεις όπως ο χορός και η μουσική για την κάθε χώρα. Με τη βοήθεια τους μαθαίνουμε πως ζούσαν οι άνθρωποι πριν από εμάς και πως περνούσαν το χρόνο τους.

 

Χορεύουμε;

Bήμα 1: Να διαβάσετε την ιστορία που λέει η γιαγιά στο εγγόνι της στο βιβλίο της γυμναστικής πατώντας εδώ.

 

Βήμα 2: Να ακούσετε το τραγούδι

 

Το τραγούδι αυτό είναι από την δική μου περιοχή, τη Μακεδονία, είναι χορός συρτός και το χορεύουμε συχνά, όταν είμαστε χαρούμενοι σε κάποιο γάμο ή βάφτιση.

 

Γνωρίζετε ότι και σε άλλες χώρες υπάρχουν παραδοσιακοί χοροί;

Bήμα 3: Δείτε το βίντεο για να μάθετε μερικούς χορούς από τις χώρες του κόσμου

 

Τώρα που είδατε το βίντεο ήρθε η ώρα να φτιάξετε και εσείς τη δική σας φωτογραφία!!

Βήμα 4: Ρωτήστε κάποιον από την οικογένεια από πιο μέρος είστε και γράψτε στον πίνακα

Bήμα 5: Σχολιάστε τις φωτογραφίες και τα τραγούδια των συμμαθητών σας για να μάθετε περισσότερα για εκείνους. Μήπως είστε από το ίδιο μέρος;

 

 

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΦΤΑΣΑΤΕ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ!!!

Αφήστε μια απάντηση