Συμπληρωμα- αντιστροφες πραξεις

Περιμένω σε email τις κάθετες πράξεις (και τα προβλήματα για όποιον τα διάλεξε) στο πράσινο. 

*Τα 2 τελευταία βίντεο είναι από αυτό το κανάλι. 

H αριθμογραμμή είναι από αυτήν την εφαρμογή.

Σύνθετες και δάνειες λέξεις, θηλυκά ουσιαστικά σε -ου

 

Το φυλλάδιο που εμφανίζεται στο βίντεο με τα θηλυκά ουσιαστικά προέρχεται από αυτό το blog.

Ζωντανοί οργανισμοί

Το μάθημα αντιστοιχεί στα κεφάλαια 11.1 και 6.2 του βιβλίου της Μελέτης.

Θα μάθουμε για τα χαρακτηριστικά των ζωντανών οργανισμών και τι χρειάζεται ένα ζωάκι για να μεγαλώσει.

Γλώσσα – Δευτέρα 27/4 (γράμματα)

Το μάθημα είναι από το βιβλίο  ΒΜ σελ. 68- 72 (επιλογή) και από το ΤΕ σελ 22, 24
Τις εργασίες για το σπίτι (αντιγραφή, ορθογραφία, email) μπορούν να μου τις στείλουν έως την Τετάρτη για να έχουν μία ολόκληρη μέρα να τα προετοιμάσουν.

Προαιρετικές εργασίες:

Μπορείς να εξηγήσεις τι εννοούσε η Αγγελική Βαρελά στο γράμμα της στη φώκια όταν της είπε να μας βοηθήσει να συνεννοηθούμε γιατί οι φώκιες έχουν στο λεξιλόγιό τους 16 ήχους μόνο και εμείς με τόσες γλώσσες δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε; Στείλε μου μια παραγραφούλα.

Ξέρεις κι άλλα ζώα ξέρεις που έχουν "δική τους γλώσσα"; Γράψε στα σχόλια!

Μαθηματικά – οι πράξεις

Επανάληψη στις πράξεις (πρόσθεση- αφαίρεση- πολλαπλασιασμός)

Δες τα βιντεάκια για να θυμηθείς τι σημαίνουν οι πράξεις.

 

Γλώσσα- επανάληψη στην κλίση ουσιαστικών και στην ορθογραφία

 

Το πρώτο βιντεάκι με την κλίση των ουσιαστικών είναι από αυτό το κανάλι.

Oι ασκήσεις 1 και 2, όπως και τα φυλλαδιάκα στο 2ο και 3ο βίντεο είναι από αυτό το blog.

Γλώσσα – επανάληψη στα μέρη του λόγου

Επανάληψη στα μέρη του λόγου (ρήματα- ουσιαστικά- άρθρα- επίθετα)

Δες το βιντεάκι για να θυμηθείς τα μέρη του λόγου που έχουμε κάνει ως τώρα

Ρήματα

Θυμίσου πιο προσεκτικά τι είναι ρήμα παίζοντας αυτό το παιχνίδι. 

Μια ειδική κατηγορία ρημάτων είναι τα "βοηθητικά ρήματα"

Παίξε εδώ με βοηθητικά ρήματα για να τα θυμηθείς πιο καλά.

ένωσε τις εκφράσεις του είμαι με τις σημασίες τους:

Ένωσε τις εκφράσεις του έχω με τις σημασίες τους:

ένωσε το ρήμα έχω με τις σημασίες του:

Ουσιαστικά

Θυμίσου καλύτερα ποιες λέξεις είναι ουσιαστικά παίζοντας εδώ. 

Βρες στην άσκηση το γένος τωνουσιαστικών

Και βρες ποια είναι τα κύρια ουσιαστικά

Άρθρα

Κάνε εξάσκηση στα οριστικά άρθρα (ο- η- το) εδώ.

Και βρες αν μπαίνει οριστικό ή αόριστο άρθρο στην άσκηση:

Επίθετα

Κάνε εξάσκηση στα επίθετα εδώ. 

Κλίνε στο κίτρινο τα επίθετα μαζί με τα άρθρα και ουσιαστικά που περιγράφουν:  ο σοκολατένιος λαγός, η παιδική λαμπάδα, το κόκκινο αβγό

 

 

 

 

Μεγάλη Εβδομάδα- διαδραστικό βιβλίο

Πατώντας στην εικόνα παρακάτω θα βρείτε ένα βιβλίο για όλες τις ημέρες της μεγάλης εβδομάδας.

Εξηγεί τι γιορτάζουμε και περιλαμβάνει έθιμα και κατασκευές.

To βιβλίο είναι δουλειά της Χριστίνας Λούστα.

Γλώσσα- Παρασκευή 10/4 (το λαγουδάκι της Λαμπρής)

Το κείμενο είναι από το ανθολόγιο στη σελ. 117

Τα χρώματα σε αυτό το μάθημα δείχνουν πόσο δύσκολη ή εύκολη είναι κάθε άσκηση, αλλά είναι όλα για όλους!

Δες το βιντεάκι με το κείμενο του ανθολόγιου. Έχω κάνει ένα λάθος για τη συγγραφέα, δες τη σημείωσή μου!

Kάνε ανάγνωση το κείμενο σε έναν μεγάλο:

Κοίτα το κείμενο στην εικόνα ή το βίντεο και βρες μέσα τα συνώνυμα των λέξεων.

Με ποια σειρά έγιναν αυτά που λέει το κείμενο;

Δες την παρουσίαση, ρώτα όποιον θες, ψάξε στο Internet και βάλε και τη φαντασία σου να δουλέψει και γράψε στα σχόλια ή σε ένα email γιατί σπάμε αυγά την Ανάσταση (τι σημαίνει, τι συμβολίζει, τι θέλουμε να δείξουμε) και γιατί τα βάφουμε κόκκινα. 

Μπορείς να βρεις πόσα αυγά χώρεσαν τελικά στο καλάθι των λαγουδιών;

 

 

 

 

 

 

Μέσα στο κείμενο υπάρχουν μερικά λαθάκια. Διάβασε τον κανόνα για να τον θυμηθείς και υπογράμμισε τις λέξεις που θέλανε ενωτικό. 

 

 

Μπορείς να παίξεις ένα παιχνίδι μνήμης με τα καλαθάκια εδώ.

Και να σχεδιάσεις εδώ το δικό σου αυγό!

Πέμπτη 9/4 – Ο γρίφος της χαμένης τσάντας

Μπορείς να βρεις σε ποιον ανήκει η τσάντα;

H Ιστορία
Σήμερα το πρωί, Πέμπτη 9/4, βρέθηκε στην περιοχή της Αγίας Τριάδας, στα Άνω Λιόσια μια χαμένη τσάντα. Η τσάντα έχει μέσα πορτοφόλι με χρήματα και αεροπορικό εισιτήριο για ένα ταξίδι αύριο το βράδυ. Πρέπει να βρούμε σε ποιον ανήκει, μιας και ο άνθρωπος σκόπευε να ταξιδέψει και χωρίς το εισιτήριό του δε θα τα καταφέρει! Θα προλάβουμε έως την Παρασκευή το βράδυ;
Η αστυνομία μας έδωσε μια λίστα όλων των ατόμων που έστειλαν μήνυμα ότι θα βρίσκονται εκείνη την ημέρα στην περιοχή ή δήλωσαν πρόσφατα ότι έχασαν κάποιο σημαντικό αντικείμενο και είναι πιθανό να είναι δική τους.
Σας στέλνω τη λίστα των υπόπτων και φωτογραφίες από την τσάντα (συγγνώμη που την άνοιξα χωρίς να σας περιμένω, είχα αγχωθεί).
Ελπίζω κάποιος να τα καταφέρει να λύσει το μυστήριο γρήγορα για να την επιστρέψουμε εγκαίρως στον ιδιοκτήτη της!
Καλή τύχη σε όλους!!!
κυρία Κατερίνα