Ελληνικά

Το σχολείο μας

Το σχολείο μας

΄ΤσίλεςΗ αρχιτεκτονική του κτιρίου

Το κτίριο του σχολείου μας κατασκευάστηκε για να στεγάσει το πρώτο και μοναδικό Γυμνάσιο που λειτούργησε επί Τουρκοκρατίας. Τον Σεπτέμβριο του 1892, μπήκε ο θεμέλιος λίθος για την κατασκευή του σε σχέδια τoυ Ερνέστο Τσίλερ και χρειάστηκε μόλις ένας χρόνος για να ολοκληρωθούν οι εργασίες αποπεράτωσης του κτιρίου. Λειτούργησε με τη φροντίδα της ελληνικής Ορθόδοξης Κοινότητας.

Το κτίσμα αποτελεί ενδιαφέρον δείγμα νεοκλασικής αρχιτεκτονικής, λιτό με απόλυτη συμμετρία στις όψεις. Αποτελείται από δύοσχολείο ορόφους και ημιυπόγειο, ενώ σε κάθε στάθμη υπάρχουν έξι αίθουσες τοποθετημένες στις δυο πλευρές ενός ευρύχωρου χώρου, στην πίσω πλευρά του οποίου αναπτύσσεται το κλιμακοστάσιο. Το συνολικό εμβαδόν του κτίσματος ανά όροφο ανέρχεται στα 327 τ.μ.Το συνολικό ύψος του κτιρίου διαμορφώνεται περίπου στα 15.55 μέτρα αποτελώντας το ψηλότερο κτίριο της εποχής. Η ιδιαιτερότητα του κτιρίου είναι ότι το πάχος των τοίχων του ισογείου και του ορόφου είναι το ίδιο ενώ  οι εξωτερικοί τοίχοι είναι παχύτεροι από τους εσωτερικούς.

Μετά τον σεισμό το 1978, πραγματοποιήθηκαν μετατροπές και ενισχύσεις στο κτίριο.

 

Η χρήση του κατά τον 20ο αιώνα

Στον Β’ Βαλκανικό Πόλεμο, όπως και στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, έγινε νοσοκομείο για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες που προέκυψαν για περίθαλψη ασθενών και τραυματιών αλλά και, μετά την καταστροφική πυρκαγιά του 1917, χρησιμοποιήθηκε ως Οικοκυρική.pngκατάλυμα για άστεγους. Τον Σεπτέμβριο του 1922, το «Ελληνικόν Γυμνάσιον» στέγασε τους Έλληνες από τη Μικρά Ασία που ήρθαν πρόσφυγες στη Θεσσαλονίκη.

Από το 1939 και για περίπου 40 χρόνια έως το 1972, το κτίριο φιλοξένησε την  «Οικοκυρική Σχολή».

 

Το Σχολείο Σήμερα

Η Παλιά Οικοκυρική Σχολή σήμερα ανήκει στον Δήμο Θεσσαλονίκης και στεγάζει το Κέντρο δια βίου μάθησης και τα σαββατοκύριακα το σερβικό σχολείο. Από το 2019 εκεί στεγάζεται επίσης το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, υπαγόμενο στην Παιδαγωγική Σχολή του Α.Π.Θ. Το σχολείο μεταφέρθηκε πρόσφατα από την οδό Αρχαιολογικού Μουσείου, καθώς το παλιό κτίριο κρίθηκε ακατάλληλο λόγω προβλημάτων στατικότητας. Οι μαθητές – σύμφωνα με τις δηλώσεις τους – νιώθουν υπερηφάνεια και θαυμασμό που κάνουν μάθημα σε ένα τόσο «ιστορικό κτίριο». Οι  μαθητές των Δ2 και Ε2 τάξεων, κατά το σχολικό έτος 2019-2020, συμμετέχοντας στη δράση Open House 2019, παρουσίασαν διάφορα στοιχεία για το κτίριο του σχολείου σε γονείς, δασκάλους αλλά και απλούς περαστικούς.

Γ.Τ.

Γ.Κ.

Α.Χ

Ε.Τ.

 Πηγές:

Ας ξεκινήσουμε!

Ας ξεκινήσουμε!

Το 1ο ηλεκτρονικό μας έντυπο είναι πλέον γεγονός.

«Περίεργοι Τύποι», λοιπόν, σε ιδιαίτερα  δύσκολες συνθήκες με απρόσμενα γεγονότα! Ωστόσο, μέσα από συνεργασία μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, καταφέραμε να υλοποιήσουμε το όνειρό μας για μια σχολική ηλεκτρονική εφημερίδα.

Είμαστε μια μικρή ομάδα, αλλά έχουμε μπόλικο μεράκι για δουλειά. Θα προσπαθήσουμε να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις της χρονιάς που διανύουμε, ενημερώνοντας  με  νέα της εκπαιδευτικής κοινότητας, με  πολιτιστικά και αθλητικά δρώμενα της πόλης μας,  να καλύπτουμε τα ενδιαφέροντα των συμμαθητών μας και όχι μόνο, να δίνουμε ιδέες για διάβασμα, παιχνίδι, χειροτεχνίες και να αναδεικνύουμε τα προγράμματα που υλοποιούνται στις τάξεις μας.  Ελπίζουμε, ότι θα σταθείτε αρωγοί σ’ αυτή την προσπάθεια που ξεκινάμε.  Η κριτική σας είναι ευπρόσδεκτη και καλοδεχούμενη.

Σας ευχόμαστε Καλή Δημιουργική  Χρονιά με υγεία και πολλά χαμόγελα!

Έφη Μελεκίδου

Για μια πράσινη Ευρώπη – έναν πράσινο πλανήτη

Για μια πράσινη Ευρώπη – έναν πράσινο πλανήτη

Είναι γεγονός ότι κάτι συμβαίνει στον κόσμο μας. Οι παλιότεροι μιλούν για διαφορετικούς χειμώνες, διαφορετικά καλοκαίρια. Το μόνο που είναι σίγουρο πάντως είναι ότι, πιο παλιά, υπήρχαν πιο πολλά δέντρα και δάση. Εμάς πάντως θα μας άρεσε να υπάρχει ένα δάσος στη διπλανή πόρτα και περισσότερα ζώα κοντά μας.

Τι όμως τα έκανε να φύγουν;

Καθώς γινόμασταν πιο "πολιτισμένοι" δεν ξέραμε ότι έπρεπε να σεβαστούμε το περιβάλλον. Δεν μπορούσαμε να σκεφτούμε τι συνέπειες θα έφερνε η εξέλιξη αυτή. Οι μικρές αλλά βλαβερές για το περιβάλλον πράξεις μας είχαν ως αποτέλεσμα ο κόσμος να βιώνει σήμερα μια επικίνδυνη κατάσταση γνωστή ως κλιματική αλλαγή.

Είναι προφανές σε όλους πως η ζωή στον πλανήτη μας εξαρτάται άμεσα από το φυσικό περιβάλλον και όσα αυτό μας προσφέρει. Νερόοξυγόνοδέντραφυτά είναι βασικοί στοιχεία χωρίς τα οποία το ανθρώπινο είδος δεν μπορεί να επιβιώσει. Η ανθρωπότητα, λοιπόν, πρέπει να συνειδητοποιήσει άμεσα τους κινδύνους που απειλούν την ίδια της την ύπαρξη πάνω στον πλανήτη Γη αν δεν προστατεύσει με αποτελεσματικότητα το περιβάλλον και τους φυσικούς πόρους που της εξασφαλίζουν την επιβίωση, την υγεία και την ευεξία.
Η ΕΕ και οι εθνικές κυβερνήσεις έχουν θέσει στόχους που οδηγούν την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική πολιτική του 21ου αιώνα, και έχουν διαμορφώσει ένα όραμα για τη συνέχεια, για το τι πρέπει δηλαδή να έχει γίνει έως το 2050, με τη στήριξη ερευνητικών προγραμμάτων, νομοθεσίας και χρηματοδότησης ειδικά για τον συγκεκριμένο τομέα:

  • προστασία, διατήρηση και ενίσχυση του φυσικού κεφαλαίου της Ένωσης
  • μετατροπή της ΕΕ σε μια οικονομία αποδοτική ως προς τους πόρους, πράσινη, ανταγωνιστική και χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών
  • προστασία των πολιτών της ΕΕ έναντι περιβαλλοντικών πιέσεων και κινδύνων για την υγεία και την ευημερία τους

Περιβαλλοντικές προτεραιότητες της ΕΕ

Σε πολλά μέτωπα συνεχίζονται οι εργασίες που στοχεύουν στην προστασία των απειλούμενων ειδών και φυσικών περιοχών της ΕΕ, στη διασφάλιση ασφαλών πόσιμων νερών και νερών κολύμβησης, στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα και της διαχείρισης των αποβλήτων, καθώς και στη μείωση των επιπτώσεων των βλαβερών χημικών ουσιών.

Εμείς, μικροί πολίτες αυτού του κόσμου, θα επιθυμούσαμε πόλεις πιο πράσινες σε όλη την Ευρώπη και ευρύτερα στον κόσμο. Ως γνωστόν, όλος ο κόσμος υποφέρει από την κλιματική αλλαγή. Όλοι οι πολίτες του κόσμου θα ήθελαν μία πιο καθαρή πόλη και χώρα. Για αυτό, όλοι μας θα πρέπει να συνδράμουμε για να αποφευχθεί η περαιτέρω υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Εσείς κι εμείς, απλοί πολίτες, πρέπει να βοηθήσουμε κάνοντας ακόμα και μια απλή κίνηση, να πετάξουμε ένα σκουπίδι στον κάδο ή στον κάδο ανακύκλωσης, αντί στο δρόμο, στο πεζοδρόμιο ή την αυλή. Ακόμα περισσότερο θα βοηθήσει να μην παράγουμε σκουπίδια, αγοράζοντας ΜΌΝΟ αυτά που πραγματικά χρειαζόμαστε. Μικρές αποφάσεις που αποτελούν την αρχή ενός καλύτερου, πιο βιώσιμου μέλλοντος.

Γ.Τ
Α.Χ

Διαγωνισμός Φυσικής

Διαγωνισμός Φυσικής

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών (Ε.Ε.Φ.) διοργανώνει τον 9ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φυσικών Δημοτικού.

  • Μπορούν να συμμετέχουν παιδιά Ε και Στ Δημοτικού.
  • Η προθεσμία δηλώσεων συμμετοχής παρατείνεται έως τις 26/2/2021.
  • Η πρώτη φάση του διαγωνισμού γίνεται 4 Μαρτίου και ώρα 10:00-11:30 και η δεύτερη στις 15 Μαρτίου και ώρα 10:00-11:30.

Τα θέματα της Ε’ τάξης:

ΕΝΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΑ  ΣΩΜΑΤΑ ΦΕ1:   Όγκος
ΦΕ2:    Μάζα
ΦΕ3:   Πυκνότητα
ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΦΕ1: Η ενέργεια έχει πολλά « πρόσωπα »
    ΦΕ2: Η  ενέργεια  αποθηκεύεται 
    ΦΕ3: Η ενέργεια αλλάζει συνεχώς μορφή
    ΦΕ4: Η ενέργεια υποβαθμίζεται
    ΦΕ5: Τροφές και ενέργεια
 
ΕΝΟΤΗΤΑ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΦΕ1:  Το θερμόμετρο
    ΦΕ2:  Θερμοκρασία- θερμότητα, Δύο  έννοιες  διαφορετικές
    ΦΕ3:  Τήξη και πήξη
    ΦΕ4:  Εξάτμιση και συμπύκνωση
    ΦΕ5:  Βρασμός
    ΦΕ6:  Θερμαίνοντας  και ψύχοντας τα στερεά
    ΦΕ7:  Θερμαίνοντας  και ψύχοντας τα υγρά
    ΦΕ8: Θερμαίνοντας  και ψύχοντας τα αέρια
   
ΕΝΟΤΗΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΦΕ1: Στατικός Ηλεκτρισμός
  ΦΕ2: Εκτός ύλης
  ΦΕ3: Πότε ανάβει το λαμπάκι;
  ΦΕ4: Ένα απλό κύκλωμα

Τα θέματα της Στ Τάξης:

ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΦΕ1:   Μορφές  Ενέργειας
ΦΕ2:    Πηγές ενέργειας
ΦΕ3:   Πετρέλαιο - Από το υπέδαφος στο σπίτι μας
ΦΕ7:   Ορυκτοί άνθρακες - Ένα πολύτιμο στερεό
ΦΕ9:   Φυσικό αέριο - Ένα πολύτιμο αέριο
ΦΕ12:   Ανανεώσιμες και μη  πηγές  ενέργειας
ΦΕ13:   Οικονομία στη χρήση της ενέργειας
   
ΕΝΟΤΗΤΑ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ Όλη η ενότητα
 
ΕΝΟΤΗΤΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ

Τετράδιο Εργασιών          Ε΄ Δημοτικού

Όλη η ενότητα,  εκτός του

ΦΕ1.

   
ΕΝΟΤΗΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ ΦΕ1: Ο μαγνήτης
  ΦΕ2: Ο μαγνήτης προσανατολίζεται

Για περισσότερες πληροφορίες ακολουθήστε τον σύνδεσμο: https://www.eef.gr/articles/panellinioi-diagwnismoi-fysikis-2021-e-st-dimotikou