Όπως κάνετε κάθε φορά, διαλέξτε βιβλίο και αφιερώστε του χρόνο.
Χρόνο να το ακούσετε, αρκετές φορές.
Χρόνο να κάνετε την εργασία σας, το φυλλάδιο της Δανειστικής Βιβλιοθήκης.
Χρόνο για να γράψετε λέξεις από το βιβλίο.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ..... ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Προτεινόμενες Ιδέες για παιχνίδια στο σπίτι παρέα με το βιβλίο και την οικογένεια σας.
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΑΡΤΙ ΒΙΒΛΙΟΥ
ΠΩΣ; ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:
- Καλούμε τη μαμά και το μπαμπά και τα αδέρφια μας, όσοι έχουμε, να φέρουν τα αγαπημένα τους βιβλία. Οι γονείς σας μπορούν να φέρουν τα τωρινά τους αγαπημένα ή αυτά που αγάπησαν όταν κι εκείνοι ήταν παιδιά.
- Μας κάνουν οι γονείς βιβλιοπαρουσίαση.
- Και στο τέλος ερωτήσεις:
- Γιατί τους αρέσει αυτό το συγκεκριμένο βιβλίο;
- Ποια η αγαπημένη τους σκηνή;
- Ποιος τους χάρισε αυτό το βιβλίο;
- Πάρτε και εσείς τώρα το αγαπημένο σας βιβλίο και χορέψτε αγκαλιά.
Προτείνουμε αυτό το τραγούδι. Τραγουδήστε όλοι μαζί.
Και τώρα…
Άλλες Προτεινόμενες Δραστηριότητες:
Δραστηριότητα 1η - Η γυάλα των παραμυθο-ερωτήσεων
Από το βιβλίο «Η Γλώσσα στο Νηπιαγωγείο» - Κατερίνα Χριστόγερου – Κωνσταντίνα Αρμενιάκου – Δημήτρης Μπεσίρης
Υλικά
1.Μια μεγάλη γυάλα
2.Χαρτιά κομμένα σε μέγεθος ορθογώνιου
3.Μαρκαδόροι
Συμμετοχή: όλη η οικογένεια
Εκτέλεση
- Καθίστε σε ένα κύκλο, γύρω από τη γυάλα, όλη η οικογένεια.
- Τραβήξτε καρτέλες εναλλάξ.
- Διαβάστε τις ερωτήσεις, με βοήθεια,
- Απαντήστε με πλήρεις προτάσεις και όχι μονολεκτικά.
- Πόσες ερωτήσεις απάντησε ο καθένας; Πόσες θυμόταν σωστά;
Ετοιμάζετε τις ερωτήσεις που αντιστοιχούν σε κάθε παραμύθι για να μπουν στη γυάλα, π.χ.
1. Ποιος είναι ο τίτλος του βιβλίου;
2. Ποιοι είναι οι ήρωες του βιβλίου;
Άλλες ερωτήσεις σχετικές με τους ήρωες, τα ονόματα τους, την περιγραφή τους καθώς και την πλοκή της κάθε ιστορία και παραμυθιού.
Παραλλαγή: Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χαρτιά διαφορετικού χρώματος για τις ερωτήσεις.
Π.χ. Άλλο χρώμα για ερωτήσεις σχετικές με τους ήρωες,
άλλο χρώμα για ερωτήσεις σχετικές με την αρχή της ιστορίας,
άλλο χρώμα για ερωτήσεις σχετικές με το τέλος της ιστορίας,
άλλο χρώμα για ερωτήσεις σχετικές με το «πρόβλημα» του ήρωα της ιστορίας,
άλλο χρώμα για ερωτήσεις σχετικές με τη «λύση» του προβλήματος της ιστορίας, κοκ.
Έτσι ο καθένας μπορεί να επιλέγει σε τι είδους ερώτηση θέλει να απαντήσει.
Σας δίνουμε ένα παράδειγμα για το βιβλίο : «Το παραμύθι της πρωτομαγιάς»
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ: Άκουσε το παραμύθι μία φορά ολόκληρο. Έπειτα, ακούγοντας, πατάμε παύση στο βίντεο για να το κατανοήσουμε καλύτερα και να επισημάνουμε τις απαντήσεις.
- Ποιός ήταν ο βασιλιάς του κόσμου και ποιά ήταν η κόρη του?
- Ποιός ήθελε να πάρει την θέση του και να γίνει αυτός βασιλιάς? Τι έγινε μετά? Τι επιπτώσεις είχε αυτό στην φύση?
- Ο βασιλιάς Ήλιος πως αντέδρασε? Ποιός επικράτησε τελικά?
- Τί είπε το πρώτο πουλάκι που είδε την Άνοιξη? Τί φώναξε πολύ Δυνατά?
- Τι έκαναν μετά α)τα άλλα πουλάκια, β)τα λουλούδια, γ)τα κλαδιά, δ)τα δέντρα, ε)τα λιβάδια και τα βουνά?
- Τι έκαναν τα παιδιά?
- Ποιά μπορεί να συναντήσετε στην εξοχή το ΜΑΪΟ? Τι γιορτάζει?
Όπως κάνετε κάθε φορά, διαλέξτε βιβλίο και αφιερώστε του χρόνο.
Χρόνο να το ακούσετε, αρκετές φορές.
Χρόνο να κάνετε την εργασία σας, το φυλλάδιο της Δανειστικής Βιβλιοθήκης.
Χρόνο για να γράψετε λέξεις από το βιβλίο.
Και τώρα…
Άλλες Προτεινόμενες Δραστηριότητες.
Δραστηριότητα 1η
Το φύλλο της βιβλιοθήκης: Γράφω τον τίτλο του βιβλίου, το όνομα μου, την ημερομηνία.
Ζωγραφίζω την αγαπημένη εικόνα που φαντάστηκα ενώ άκουγα.
Για παράδειγμα, όταν άκουγα «Το Μαγικό Πινέλο» της Ξένιας Καλογεροπούλου, «κράτησα» στο μυαλό μου τη σκηνή που ο ήρωας μας ζωγραφίζει στην αποθήκη που είναι κλεισμένος, πίτες για να φάει, και στη συνέχεια ζωγραφίζει μια σκάλα για να ξεφύγει από αυτούς που τον κυνηγούσαν.
Δεν έχω ανάγκη να δω τον ήρωα μου, τον έχω ήδη στα μάτια μου, στα μάτια της φαντασίας μου, και τον ζωγραφίζω, όπως τον φαντάζομαι.
Αν έχει περάσει αρκετό διάστημα από τότε που ακούσατε το βιβλίο μέχρι να ζωγραφίσετε, ακούστε το πάλι για άλλη μια φορά τώρα που προσπαθείτε να ζωγραφίσετε.
Δραστηριότητα 2η
Γράφω λέξεις που άκουσα στο βιβλίο.
Προσπαθήστε μόνοι σας ή ζητήστε τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά.
Συζήτησε με τους γονείς σου: Τι σου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση? Μπορείς να το αφηγηθείς με δικά σου λόγια?
Όπως κάνετε κάθε φορά, διαλέξτε βιβλίο και αφιερώστε του χρόνο.
Χρόνο να το ακούσετε, αρκετές φορές.
Χρόνο να κάνετε την εργασία σας, το φυλλάδιο της Δανειστικής Βιβλιοθήκης.
Χρόνο για να γράψετε λέξεις από το βιβλίο.
Και τώρα…
Άλλες Προτεινόμενες Δραστηριότητες.
Δραστηριότητα 1η – Σκυταλοπαραμύθι»
Υλικά
1.Μία συσκευή ηχογράφησης, π.χ. κινητό τηλέφωνο
2.Kαρτέλες βιβλιοπαρουσίασης, που μπορούμε να φτιάξουμε με τις διάφορες προτεινόμενες ενέργειες.
3.Ένα ρολό χαρτί για τη σκυτάλη, χρωματισμένο, διακοσμημένο με ζωγραφιές ή αυτοκόλλητα.
4.Χαρτιά
5.Μαρκαδόροι
KAΡΤΕΛΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ:
Τί γράφω στις καρτέλες βιβλιοπαρουσίασης: 1.Ποιός είναι ο Τίτλος της Ιστορίας- παραμυθιού? 2. Ποιοί είναι οι ήρωες του βιβλίου? 3. Ποιός είναι ο αγαπημένος μου ήρωας? Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά του? 4.Ποιά είναι η ιστορία του βιβλίου? 5.Περιγράφω την αγαπημένη μου σκηνή ή εικόνα από την ιστορία, 6. Τι μου άρεσε περισσότερο. 7.Δείχνω την Ζωγραφιά που ζωγράφησα.
Συμμετοχή: όλη η οικογένεια
Εκτέλεση
- Καθίστε ο ένας δίπλα στον άλλο.
- Ανοίξτε η συσκευή ηχογράφησης
- Ο πρώτος στη σειρά παίρνει τη σκυτάλη και «παρουσιάζει» την 1η καρτέλα βιβλιοπαρουσίασης. Τη σκυτάλη παίρνει ο επόμενος και «παρουσιάζει» την 2η καρτέλα βιβλιοπαρουσίασης και ούτω καθεξής. Την 3η καρτέλα-μικρή ιστορία, μπορείτε να τη χωρίσετε σε 2-3 μέλη της οικογένειας.
- Το τελευταίο μέλος με τη σκυτάλη στα χέρια, ζωγραφίζει την αγαπημένη του εικόνα από το βιβλίο.
Παραλλαγές: Το τελευταίο μέλος με τη σκυτάλη στα χέρια: «παίζει» μια σκηνή από το βιβλίο, κάνει τον ήχο από ένα ζώο από το βιβλίο, παριστάνει ότι παίζει ένα όργανο που αναφέρεται στο βιβλίο, κλπ.
Δραστηριότητα 2η - Φτιάχνω το δικό μου εξώφυλλο της ιστορίας
«Έχει ενδιαφέρον να κατανοήσουν τα παιδιά πώς στις διαφορετικές εκδόσεις της ίδιας ιστορίας τα διαφορετικά εξώφυλλα δίνουν έμφαση σε ποικίλα σημεία της αφήγησης, δίνοντας το στίγμα της οπτικής κάθε επαναγραφής της ιστορίας.
Παρατηρώντας τα διαφορετικά εξώφυλλα, εντοπίζουμε πού δίνεται κάθε φορά έμφαση.
Δηλαδή, ο καθένας δίνει έμφαση στο στοιχείο του παραμυθιού ή της ιστορίας που τον ενδιαφέρει περισσότερο, που του έκανε περισσότερη εντύπωση, που θέλει να περάσει στο κοινό του».
Υλικά
Χαρτιά
Μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, νερομπογιές, δαχτυλομπογιές, ότι σε μπογιές έχουμε στο σπίτι.
Συμμετοχή: όλη η οικογένεια
Εκτέλεση
- Ακούστε το επιλεγμένο παραμύθι ξανά και ξανά.
- Θυμηθείτε: Το εξώφυλλο είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του βιβλίου. Πολλές φορές αποτελεί και το λόγο αγοράς ενός συγκεκριμένου βιβλίου.
- Σκεφτείτε και καταλήξτε ποιο από τα στοιχεία της ιστορίας σας εντυπωσίασε πολύ.
- Ζωγραφίστε τις σκέψεις σας προσπαθώντας να είστε συγκεντρωμένοι και να συμπεριλάβετε όσες περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε.
- Χρησιμοποιήστε πολλά, χαρούμενα, «ζωντανά», χρώματα.
- Μη ξεχάσετε να γράψετε τον τίτλο καθώς και το συγγραφέα του βιβλίου. Θυμηθείτε: Ο τίτλος πρέπει να ξεχωρίζει.
Βρείτε τη δραστηριότητα που σας ταιριάζει, και μπορείτε να υποστηρίξετε, και η διασκέδαση αρχίζει!!
Όπως κάνετε κάθε φορά, διαλέξτε βιβλίο και αφιερώστε του χρόνο.
Χρόνο να το ακούσετε, αρκετές φορές.
Χρόνο να κάνετε την εργασία σας, το φυλλάδιο της Δανειστικής Βιβλιοθήκης.
Χρόνο για να γράψετε λέξεις από το βιβλίο.
Και τώρα…
Άλλες Προτεινόμενες Δραστηριότητες.
Δραστηριότητα 1η
Κάντε τη βιβλιοπαρουσίαση σας στην οικογένεια σας, χρησιμοποιώντας τις καρτέλες της βιβλιοπαρουσίασης που σας έχουμε στείλει.
Έχουμε πολλές ιδέες να σας προτείνουμε για να την κάνετε πιο διασκεδαστική.
1ος τρόπος
Παίρνω ένα μπαλόνι και το φουσκώνω.
Ζωγραφίζω με ένα μαρκαδόρο πάνω στο μπαλόνι χαρακτηριστικά προσώπου, μάτια, μύτη, στόμα, μάγουλα, φρύδια. Πάρτε το χρόνο σας και κάντε το μπαλόνι σας απίθανο.
Τώρα, κρατώντας το μπαλόνι μπροστά στο πρόσωπο σας αφηγηθείτε τη βιβλιοπαρουσίαση σας.
2ος τρόπος
Καθίστε πάνω σε ένα «μαγικό χαλί», όπως το δικό μας μαγικό χαλί από τη Μπουχάρα, για να κάνετε την βιβλιοπαρουσίαση σας, για να «ταξιδέψετε» και εσείς και να «ταξιδέψετε» και όλο το ακροατήριο σας. Προσοχή στους αέρηδες!!
3ος τρόπος
Ηχογραφήστε τη βιβλιοπαρουσίαση σας, με τη βοήθεια της μαμάς ή του μπαμπά.
Ακούστε τώρα τον εαυτό σας.
Δραστηριότητα 2η
Συζητήστε με την οικογένεια σας, αυτό που :
- Σας ενθουσίασε από το βιβλίο, σας έκανε πολύ χαρούμενους.
- Σας στεναχώρησε από το βιβλίο.
- Σας έκανε να γελάσετε από το βιβλίο.
- Σας έξαψε την φαντασία.
- Σας έκανε να έχετε αγωνία για τη συνέχεια.
Δραστηριότητα 3η
Πείτε μας για ποιο λόγο εσείς θα προτείνατε σε ένα συμμαθητή σας, να επιλέξει να ακούσει αυτό το βιβλίο, που επιλέξατε εσείς.
Βρείτε τη δραστηριότητα που σας ταιριάζει, και μπορείτε να υποστηρίξετε, και η διασκέδαση αρχίζει!!
Άς διαβάσουμε ένα Ποίημα:
ΘΕΛΩ ΒΙΒΛΙΑ ΦΤΕΡΩΤΑ
Δε θέλω εγώ φτερά πουλιού
ψηλά να φτερουγίσω,
μήτε καράβια ωκεανού
τη γη μας να γυρίσω.
Θέλω βιβλία φτερωτά!
Αυτά μονάχα δώσ’ μου,
να ταξιδεύω με το νου
στα πέρατα του κόσμου.
ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ