Περιγραφή μαθησιακού αντικειμένου
Γραφική απεικόνιση της πορείας μιας επιδημίας μέσω του μοντέλου SIR (Susceptible, Infected, or Recovered). Μέσω τροποποίησης της μεταδοτικότητας, της μολυσματικότητας και της κοινωνικότητας εμφανίζεται η επαγόμενη μεταβολή στην επιδημική καμπύλη.
Σημειώσεις παιδαγωγικής αξιοποίησης
Το μαθησιακό αντικείμενο αποσκοπεί στην εξοικείωση των μαθητών με τη μαθηματική μοντελοποίηση των επιδημιών, την κατανόηση της έννοιας της επιδημικής καμπύλης και της σημασίας των Μαθηματικών στις Επιστήμες Υγείας (health numeracy). Ενδείκνυται για δραστηριότητες διερεύνησης. Οι μαθητές μπορούν να διατυπώσουν υποθέσεις σχετικά με την επίδραση των παραμέτρων στην έκβαση της επιδημίας, να πειραματιστούν τροποποιώντας μεταβλητές, να συλλέξουν και να οργανώσουν δεδομένα, και να καταλήξουν σε συμπεράσματα. Τα βήματα της διερεύνησης μπορεί να δίνονται ή να αφήνονται στην ευχέρεια των μαθητών. Επίσης, μπορεί να εξηγηθεί γιατί είναι σημαντικό να παραμένει η επιδημική καμπύλη χαμηλή, και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα διαχείρισης επιδημίας με δεδομένες τιμές ΜΕΘ και νοσηρότητας και συσχέτιση με τις συνθήκες πραγματικής ζωής. Μπορεί να συζητηθεί η σημασία των μοντέλων για τις φυσικές επιστήμες και να εντοπιστούν συγκλίσεις και αποκλίσεις από τον πραγματικό κόσμο.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
https://photodentro.pafse.eu/handle/8586/48
An educational infographic explaining the SIR model for epidemic spread. The design includes three main sections with headers and vibrant illustrations: 1) Introduction to SIR (Susceptible, Infected, Recovered), showing a flow diagram with arrows connecting S → I → R. 2) Parameters Explanation (transmission rate, recovery rate) with icons of a virus and a stopwatch. 3) Epidemic Curve Visualization showing a line graph with peaks and labeled axes for 'time' and 'number of people'. The colors are engaging and distinct: green for 'Susceptible', red for 'Infected', and blue for 'Recovered'. The overall design is clean and clear, with large headings and easy-to-read text.

Αφήστε μια απάντηση