Περιγραφή μαθησιακού αντικειμένου
Γραφική απεικόνιση της πορείας μιας επιδημίας μέσω του μοντέλου SIR (Susceptible, Infected, or Recovered). Μέσω τροποποίησης της μεταδοτικότητας, της μολυσματικότητας και της κοινωνικότητας εμφανίζεται η επαγόμενη μεταβολή στην επιδημική καμπύλη.
Σημειώσεις παιδαγωγικής αξιοποίησης
Το μαθησιακό αντικείμενο αποσκοπεί στην εξοικείωση των μαθητών με τη μαθηματική μοντελοποίηση των επιδημιών, την κατανόηση της έννοιας της επιδημικής καμπύλης και της σημασίας των Μαθηματικών στις Επιστήμες Υγείας (health numeracy). Ενδείκνυται για δραστηριότητες διερεύνησης. Οι μαθητές μπορούν να διατυπώσουν υποθέσεις σχετικά με την επίδραση των παραμέτρων στην έκβαση της επιδημίας, να πειραματιστούν τροποποιώντας μεταβλητές, να συλλέξουν και να οργανώσουν δεδομένα, και να καταλήξουν σε συμπεράσματα. Τα βήματα της διερεύνησης μπορεί να δίνονται ή να αφήνονται στην ευχέρεια των μαθητών. Επίσης, μπορεί να εξηγηθεί γιατί είναι σημαντικό να παραμένει η επιδημική καμπύλη χαμηλή, και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα διαχείρισης επιδημίας με δεδομένες τιμές ΜΕΘ και νοσηρότητας και συσχέτιση με τις συνθήκες πραγματικής ζωής. Μπορεί να συζητηθεί η σημασία των μοντέλων για τις φυσικές επιστήμες και να εντοπιστούν συγκλίσεις και αποκλίσεις από τον πραγματικό κόσμο.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΑΡΤΕΛΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ
https://photodentro.pafse.eu/handle/8586/48
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΟΡΟΥ
https://photodentro.pafse.eu/v/item/pafse/8586/48