English

παιχνίδι χρωμάτων rgb

Ξέρουμε ότι τα βασικά χρώματα που έχει το φως είναι το κόκκινο (red - r), το πράσινο (green - g) και το μπλε (blue - b) και ότι με διάφορους συνδυασμούς τους μπορούμε να σχηματίσουμε όλα τα χρώματα.

Στο σύστημα rgb, η ένταση που έχει κάθε χρώμα παίρνει τιμές από το 0 (μηδέν ένταση) μέχρι το 255 (μέγιστη ένταση), οπότε για παράδειγμα το (r, g, b) = (10, 50, 100) σημαίνει ότι το κόκκινο φως έχει ένταση 10/255, το πράσινο φως 50/255 και το μπλε φως  100/255.

Με αυτά τα δεδομένα, στο παιχνίδι που ακολουθεί θα πρέπει να ταιριάξετε τους συνδυασμούς (r, g, b) με το αντίστοιχο χρώμα.

βίντεο παιχνιδοκεντρικής μάθησης

Αν θέλετε να παρακολουθήσετε στο YouTube ένα μικρό video εισαγωγής στην παιχνιδοκεντρική μάθηση, που επιπλέον έχει υπότιτλους στα ελληνικά, μπορείτε να το κάνετε εδώ

περαιτέρω μελέτη

Η παιχνιδοκεντρική μάθηση αποτελεί ένα σχετικά καινούργιο πεδίο, με αποτέλεσμα να δημιουργείται συνεχώς ενδιαφέρον υλικό. Οι παρακάτω σελίδες είναι στα Αγγλικά, αλλά και εσείς που θέλετε να ασχοληθείτε με το αντικείμενο είστε πολίτες του κόσμου και μπορείτε να επικοινωνήσετε σε παραπάνω από μία γλώσσες!

  • Using Board Games to Teach Math to Young Children, ένα άρθρο που εξετάζει τη χρήση δημοφιλών επιτραπέζιων παιχνιδιών, όπως το Uno, το Ντόμινο ή η Ναυμαχία, για να διδάξουν μαθηματικές έννοιες σε μικρούς μαθητές. Μια απόδειξη ότι στην παιχνιδοκεντρική μάθηση μπορούν να χρησιμοποιηθούν ακόμα και έτοιμα παιχνίδια, την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ.
  • Games for Learning της UNESCO, ένα πρόγραμμα που προσπαθεί να ενσωματώσει τα παιχνίδια στην τυπική και τη μη τυπική εκπαίδευση. για μαθητές άνω των 13 ετών. Μπορείτε να βρείτε τη σελίδα του προγράμματος εδώ.
  • An Interactive Information System That Supports an Augmented Reality Game in the Context of Game-Based Learning, μια μελέτη για τη χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality ή AR) σε εφαρμογές παιχνιδοκεντρικής μάθησης. Μπορείτε να βρείτε το paper εδώ.
  • Microsoft DOS and the Long History of Educational Games, ένα άρθρο στο περιοδικό EdTech για τις πρώτες προσπάθειες εκπαιδευτικών παιχνιδιών τη δεκαετία του '80, όταν οι υπολογιστές χρησιμοποιούσαν ακόμα το λειτουργικό σύστημα DOS. Το EdTech περιέχει πολλά ενδιαφέροντα άρθρα και το συγκεκριμένο μπορείτε να το βρείτε εδώ.
  • Solitaire And Minesweeper Were Created to Trick You Into Learning Windows, ένα άρθρο που περιγράφει πώς τα πολύ δημοφιλή παιχνίδια των Windows, η Πασιέντζα και ο Ναρκαλιευτής, σχεδιάστηκαν και διατέθηκαν δωρεάν ώστε οι χρήστες των Windows να εκπαιδευτούν στη χρήση του ποντικιού που μόλις τότε γινόταν απαραίτητο. Μια τρανταχτή απόδειξη ότι τα παιχνίδια μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διδάξουν οτιδήποτε, την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ
  • Minecraft Education: Teacher Academy, ένα σετ δωρεάν μαθημάτων από τη Microsoft Education για τους εκπαιδευτικούς που θέλουν να εντάξουν το δημοφιλές παιχνίδι Minecraft στη διδασκαλία τους. Τα μαθήματα υπολογίζεται ότι διαρκούν γύρω στις 3,5 ώρες και μπορείτε να τα βρείτε εδώ.

εκπαιδευτικός οδηγός ΕΚΟΜΕ

Το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) διοργανώνει τα τελευταία χρόνια τον διεθνή μαθητικό διαγωνισμό δημιουργίας επιτραπέζιου και αφηγηματικού ψηφιακού παιχνιδιού "Το μάθημα...παιχνίδι".

Στα πλαίσια του διαγωνισμού έχει δημιουργήσει ενα πολύ αναλυτικό εκπαιδευτικό οδηγό που μπορείτε να βρείτε εδώ. 

Και για όποιον ενδιαφέρεται, η σελίδα του διαγωνισμού βρίσκεται εδώ.

μαθαίνω (παίζοντας) για την Ευρωπαϊκή Ένωση

Θέλετε να μάθετε για την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) μέσα από παιχνίδια; Ανεξάρτητα από την ηλικία σας και το επίπεδό σας, η  ΕΕ έχει συγκεντρώσει όχι 1, όχι 2 αλλά 27 παιχνίδια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σχολικό μάθημα ή να τα παίξετε στο σπίτι.

Αν και η επιλογή για την Ελληνική γλώσσα υπάρχει στα περισσότερα, δεν δουλεύει πάντα, οπότε είναι καλύτερα να παίξετε τα παιχνίδια στα Αγγλικά ή σε όποια άλλη γλώσσα προτιμάτε. Μπορείτε να βρείτε τα παιχνίδια εδώ.

στόχοι επιμόρφωσης στην παιχνιδοκεντρική μάθηση

Η εκπαίδευση στην παιχνιδοκεντρική μάθηση δεν σταματά ποτέ, όχι τόσο στο θεωρητικό όσο στο πρακτικό επίπεδο, μιας και συνεχώς δημιουργούνται καινούργιες εφαρμογές της. Ωστόσο, είναι χρήσιμο να θυμόμαστε τους κύριους στόχους της επιμόρφωσης, που είναι:

  1. Κατανόηση των αρχών της παιχνιδοκεντρικής μάθησης: Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να κατανοήσουν τις βασικές αρχές της παιχνιδοκεντρικής μάθησης και πώς μπορούν να εφαρμόζονται σε διάφορα περιβάλλοντα εκπαίδευσης.
  2. Ανάπτυξη δεξιοτήτων σχεδιασμού παιχνιδιών: Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να μπορούν να σχεδιάζουν εκπαιδευτικά παιχνίδια που να υποστηρίζουν συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους.
  3. Εφαρμογή παιχνιδιών στο περιβάλλον εκπαίδευσης: Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να μάθουν πώς να ενσωματώνουν παιχνίδια στο εκπαιδευτικό περιβάλλον τους, προκειμένου να ενισχύσουν τη συμμετοχή και την κατανόηση.
  4. Συνεργατική μάθηση με παιχνίδια: Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να ενθαρρύνουν τη συνεργατική μάθηση μέσω παιχνιδιών και να δημιουργούν εκπαιδευτικά περιβάλλοντα που προωθούν τη συνεργασία.
  5. Αξιολόγηση και μέτρηση της αποτελεσματικότητας: Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να μπορούν να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα των παιχνιδιών ως εκπαιδευτικών εργαλείων και να χρησιμοποιούν μετρήσεις για τη βελτίωση τους.