ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Λίγες είναι ακόμη οι ημέρες μέχρι να φτάσουμε στο Άγιο Πάσχα ή στην Λαμπρή. Μετά την Ανάσταση του Λαζάρου και την Κυριακή των Βαΐων διανύουμε τώρα τη Μεγάλη Εβδομάδα. Δηλαδή Μεγάλη Δευτέρα, Μεγάλη Τρίτη, Μεγάλη Τετάρτη, Μεγάλη Πέμπτη, Μεγάλη Παρασκευή, Μεγάλο Σάββατο και Κυριακή του Πάσχα.  Ονομάζεται, έτσι γιατί αναφέρεται στα Άγια Πάθη, τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού. Τα προηγούμενα χρόνια τα  Άγια Πάθη, τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού τα βιώναμε με κατανυκτικό τρόπο στην εκκλησία. Φέτος τη Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα δεν μπορούμε να πάμε στη εκκλησία γιατί πρέπει να μείνουμε στο σπίτι μας μαζί με την οικογένειά μας. Μπορούμε όμως από την τηλεόραση  να ακούσουμε πολύ ωραίους ύμνους που ψάλλονται τη Μεγάλη Εβδομάδα στην εκκλησία( είναι ωραίο τα παιδιά να έρχονται σε επαφή και με αυτό το είδος της μουσικής δηλαδή τη βυζαντινή μουσική) και ταυτόχρονα να  παρακολουθήσουμε με τη βοήθεια των γονιών μας  τη Μεγάλη Πέμπτη τη Σταύρωση του Χριστού, τη Μεγάλη Παρασκευή την Αποκαθήλωσή Του από το Σταυρό και τον Επιτάφιο και το Μεγάλο Σάββατο να ψάλουμε  χαρούμενοι το  «ΧΡΙΣΤΟΣ  ΑΝΕΣΤΗ».

Βλέπουμε το βίντεο που ακολουθεί και προσπαθούμε μαζί με το παιδί να μάθει να τραγουδάει, όσο βέβαια μπορεί και στο δικό του ρυθμό τον αναστάσιμο ύμνο.

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ  ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΧΑΡΔΑΒΕΛΛΑΣ  ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗΣ

Το Πάσχα, αυτή η μεγάλη γιορτή της Ορθοδοξίας, έδωσε έμπνευση ακόμα και  σε μεγάλους και διακεκριμένους ζωγράφους. Έτσι λοιπόν η τέχνη συναντά το Πάσχα. Στο βίντεο που ακολουθεί θα δείτε έργα τέχνης Ελλήνων και ξένων ζωγράφων επηρεασμένων από τα Άγια Πάθη, τη Σταύρωση και την Ανάσταση του Χριστού, αλλά και από τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα.

ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

Πως επεξεργάζομαι το βίντεο:

1. Την πρώτη φορά θα δείτε το βίντεο χωρίς να το σταματήσετε.

2. Μετά θα πατάτε παύση σε κάθε πίνακα ζωγραφικής για να τον επεξεργαστείτε μαζί με το παιδί.

3. Ρωτάμε το παιδί να μας πει τι βλέπει στον πίνακα. Εκείνο με απλά λόγια προσπαθεί να περιγράψει την εικόνα.

4. Για την καλύτερη επεξεργασία του πίνακα το υποβοηθούμε με ερωτήσεις, όπως α) Ποια πρόσωπα βλέπεις; β) Τι κάνουν; γ)Τι χρώματα ((φωτεινά ή ψυχρά ) έχει ο πίνακας; δ) Σου αρέσει αυτός ο πίνακας ; Και αν ναι γιατί ,αν όχι πάλι γιατί; Εδώ το παιδί μπαίνει στη διαδικασία να εκφράσει τα συναισθήματά του.

5. Μετά από αυτή τη συζήτηση αποκαλύπτουμε στο παιδί τον τίτλο του πίνακα και το όνομα του ζωγράφου.

6. Τώρα πάμε στην αξιολόγηση. Από όλους τους πίνακες ποιος σου άρεσε περισσότερο; και γιατί; Γενικά όλες οι ερωτήσεις έχουν ως στόχο την καλλιέργεια του προφορικού λόγου, την ανάπτυξη της αφηγηματικής ικανότητας και τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου των παιδιών.

7. Γίνε ένας μικρός ζωγράφος και με ωραία χρώματα ζωγράφισε τον αγαπημένο σου πίνακα.

8. Στο τέλος γράφεις τον τίτλο του πίνακα και το όνομά σου.

 

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΔΡΑΣΗ……………… ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ!!!

ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ

 

Εμείς σας προτείνουμε μια συνταγή για να φτιάξετε κουλουράκια μαζί με τα παιδιά στο σπίτι, αλλά εσείς βέβαια μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και κάποια δική σας.

ΥΛΙΚΑ:

12 ΑΒΓΑ

640 ΓΡ. ΒΟΥΤΥΡΟ ΦΡΕΣΚΟ

1,5 ΦΛΙΤΖΑΝΙ ΓΑΛΑ

50 ΓΡΑΜ. ΑΜΜΩΝΙΑ (ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΓΙΑΤΙ ΜΥΡΙΖΕΙ ΕΝΤΟΝΑ)

2 ΒΑΝΙΛΙΕΣ

1,5 ΚΙΛΟ ΑΛΕΥΡΙ

1 ΑΒΓΟ (ΓΙΑ ΤΟ ΑΛΕΙΜΜΑ)

ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

Χτυπάμε το βούτυρο με τη ζάχαρη μέχρι να γίνει αφράτο. Συνεχίζουμε να χτυπάμε και ρίχνουμε ένα-ένα τα αβγά. Διαλύουμε τις βανίλιες και την αμμωνία μέσα στο γάλα.

Ρίχνουμε το γάλα και το αλεύρι στο μείγμα του βούτυρου της ζάχαρης και των αβγών. Ζυμώνουμε μέχρι να αποκτήσουμε μια εύπλαστη ζύμη. Αν χρειαστεί προσθέτουμε λίγο αλεύρι.

Δίνουμε στα παιδιά μικρά μπαλάκια και τα αφήνουμε να τα φτιάξουν ό,τι σχήμα θέλουν. Τα τοποθετούν πάνω σε λαδόκολλα μέσα στο ταψί

Τα αλείφουνε με αβγό και τα ψήνουμε στους 200 βαθμούς κελσίου μέχρι να ροδίσουν.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!!

Μετά την ολοκλήρωση της συνταγής μπορείτε να την γράψετε. Είναι μια δραστηριότητα που συνδυάζει το γραπτό λόγο και τα μαθηματικά. Βοηθάτε το παιδί  να τη γράψει ,όπως σας  την έχουμε δώσει πιο πάνω αλλά δίπλα στη λέξη μπορεί να ζωγραφίσει το αντικείμενο ή να κολλήσει αν είναι εύκολο  το όνομα από τη συσκευασία  του προϊόντος.

 

ΒΑΦΟΥΜΕ ΤΑ ΑΒΓΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΑΚΟΣΜΟΥΜΕ!!!

Εκτός από τον παραδοσιακό τρόπο βαφής των πασχαλινών αυγών σας προτείνουμε και κάποιους άλλους ενδεικτικά:

1. Το παιδί με ένα λαδοπαστέλ ( κραγιονάκι που να ζωγραφίζει έντονα) ζωγραφίζει ό,τι θέλει πάνω στο βρασμένο αυγό του. Μετά το τοποθετεί μέσα στη βαφή. Το αφήνει να στεγνώσει και το λαδώνει.

 2. Τοποθετούμε λαστιχάκια γύρω από τα βρασμένα αυγά. Μετά τα βάζουμε στη βαφή. Τα  αφήνουμε να   στεγνώσουν, τα λαδώνουμε και μετά βγάζουμε τα λαστιχάκια, εάν θέλουμε.

3. Διακοσμούμε τα βρασμένα αυγά με πασχαλινές  χαρτοπετσέτες που τυχόν έχουμε στο σπίτι. Σ’ ένα μπολάκι χτυπάμε το ασπράδι ενός αβγού. Με ένα πινέλο αλείφουμε το αβγό μας με το ασπράδι και κολλάμε το μέρος της χαρτοπετσέτας που θέλουμε.

Εσείς μπορείτε  με τα παιδιά να σκεφτείτε και άλλους τρόπους.

 

ΑΛΛΕΣ ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ

ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΚΑΡΤΑ  ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ ΕΥΧΕΣ

ΟΙ ΕΥΧΕΣ ΜΟΥ : ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Η κότα γίνεται με το αποτύπωμα του χεριού. Το παιδί  ζωγραφίζει την παλάμη και τον αντίχειρα με κίτρινο χρώμα, ενώ τα υπόλοιπα δάχτυλα( φτερά) με ό,τι χρώματα θέλει. Στον αντίχειρα βάζει μάτια, μύτη, λειρί. Δεν ξεχνάμε τα ποδαράκια. Μετά τη διακοσμείτε όπως θέλετε!

 

ΚΑΝΩ ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙ

 

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΩΡΑ ΓΙΑ………..ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

                              ΒΑΛΕ ΤΑ ΑΒΓΑ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ!                                

     Διαδικασία: Δίνουμε στα παιδιά κόκκινα αβγά με γραμμένους επάνω τους αριθμούς. Τα μπερδεύουμε και ζητάμε από τα παιδιά να τα βάλουν στη σειρά από το 1 εως το 10. Εναλλαγή: Άλλος τρόπος παιξίματος είναι να βάλουμε τα αβγά στη σειρά από το 1 εως το 10 και να ζητήσουμε από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους. Αφαιρούμε ένα αβγό και στη συνέχεια τα παιδιά ανοίγουν τα μάτια τους και πρέπει να πουν ποιο αβγό-αριθμός λείπει.

 

ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΣΑΣ !!! ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΚΑΛΑ!!!!!!!!!