Ο ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΤΟΥ

Ο ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΤΟΥ

Η άνοιξη , η όμορφη εποχή του χρόνου πριν μερικές μέρες αποχαιρέτησε τον Μάρτιο που ήταν ο πρώτος μήνας της. Ο Μάρτιος έχει ήδη ανέβει στο τρένο του χρόνου και ταξιδεύει. Μπορούμε να του στείλουμε ένα γλυκό φιλί.

Τώρα βρισκόμαστε στον Απρίλιο, που είναι ο δεύτερος μήνας της άνοιξης. Οι άνθρωποι έχουν δώσει στον Απρίλιο και άλλες ονομασίες, όπως Λαμπριάτης γιατί μας φέρνει το Πάσχα, Κερασάρης γιατί πρωτοβγαίνουν τα κεράσια,  Αϊγιωργίτης γιατί  τον Απρίλιο είναι η γιορτή του Αγίου Γεωργίου. Μπορείτε να προσπαθήσετε να μάθετε αυτές τις ονομασίες.

Σήμερα όμως θα γνωρίσουμε τον Απρίλιο μέσα από τις παροιμίες του.

 

ΟΔΗΓΙΕΣ :

  1. Διαβάζουμε προσεκτικά τις παροιμίες και εξηγούμε το νόημά τους.
  2. Το παιδί επιλέγει εκείνη που του άρεσε περισσότερο και προσπαθεί να τη μάθει.
  3. Μετά μπορεί να ζωγραφίσει την αγαπημένη του παροιμία ή να την κάνει κολάζ με διάφορα υλικά όπως χρωματιστά χαρτιά, υφάσματα, νήματα, βαμβάκι ή ό,τι άλλο σκεφτείτε εσείς.

 

Πως γίνεται το κολάζ:  Μας βοηθούν οι εικόνες των παραπάνω παροιμιών. Το παιδί με τη βοήθεια του γονέα γράφει τα λόγια της παροιμίας σ’ ένα χαρτί ή σ’ ένα χαρτόνι ανοιχτού χρώματος . Όσοι μπορούν προσπαθούν με τα πεζά όσοι δυσκολεύονται με κεφαλαία. Επίσης το παιδί γράφει όπως μπορεί και όσες λέξεις επιθυμεί χωρίς να πιέζεται. Εκεί που δείχνει «εικόνα »,την αποδίδετε  με κολάζ χρησιμοποιώντας υλικά που είπαμε πιο πάνω. Π.χ. Εκεί που δείχνει λουλούδια θα κάνετε κολάζ με λουλούδια.

 

Άλλες προτεινόμενες δραστηριότητες:

  1. Μπορείτε να φτιάξετε τον Απρίλιο με πλαστελίνη( όπως φτιάχνουμε ένα ανθρωπάκι ), να το κολλήσετε σ’ ένα χαρτί και να γράψετε το όνομά του. Μπορείτε να διακοσμήσετε την εργασία σας όπως επιθυμείτε.
  2. Μετρήστε πόσα γράμματα έχει η λέξη ΑΠΡΙΛΙΟΣ και μετά το παιδί πρέπει να βρει τόσα αντικείμενα μέσα στο σπίτι όσα είναι και τα γράμματα της λέξης. Τα τοποθετεί στο πάτωμα και για επαλήθευση τα απαριθμεί σιγά και δυνατά. Με τα αντικείμενα αυτά μπορείτε να κάνετε προσθέσεις και αφαιρέσεις. Π.χ. Από τα αντικείμενα σου παίρνω ένα . Πόσα μένουν ; Μπαίνει στη διαδικασία να μετρήσει ξανά. Αν τώρα σου δώσω ένα; κ.τ.λ. Σε καμία περίπτωση δεν πιέζουμε το παιδί και το ενθαρρύνουμε ακόμα και όταν κάνει λάθος.
  3. Γίνομαι εξερευνητής και βρίσκω μέσα στο σπίτι μου δύο αντικείμενα που αρχίζουν από το γράμμα Α. Γράφω τις λέξεις και ζωγραφίζω το αντικείμενο που μου αρέσει περισσότερο.
  4. Προσπαθώ να θυμηθώ ποιος φίλος μου ή ποια φίλη μου στο σχολείο αρχίζει το όνομά της από  το γράμμα Α. Μόλις τον θυμηθώ τον ζωγραφίζω και γράφω και το όνομά του.
  5. Μπορείτε να φτιάξετε το ημερολόγιο του Απρίλη.

 

 

Ο γονέας  κάνει τον πίνακα.  Για να τον φτιάξει ενώνει με χαρτοταινία δυο χαρτιά Α3 ( αν έχει στο σπίτι) θέλει κάπως μεγάλη επιφάνεια χαρτιού και το παιδί με την καθοδήγηση του γονέα προσπαθεί να γράψει στα κουτάκια τους αριθμούς. Επίσης  μ’ αυτόν τον πίνακα μπορείτε να λέτε τις ημέρες της εβδομάδας, την ημερομηνία και μέσα στα κουτάκια μπορεί να ζωγραφίζει καθημερινά τον καιρό . Π.χ. Αν στις 9 Απριλίου έχει ήλιο στο αντίστοιχο κουτάκι θα ζωγραφίσει τον ήλιο.  

  1. Ένα  γράμμα μια ιστορία- Η Αχτένιστη αγελάδα ( Α)

 

Καλή και δημιουργική απασχόληση! Να είστε όλοι καλά!