English

ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Αγαπημένα μας παιδιά, το Πάσχα πλησιάζει!!! Μεγάλη Τετάρτη σήμερα. Άλλαξε και ο καιρός!! Επηρεάστηκε από το κατανυκτικό θρησκευτικό πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδας!!! Μαζευτείτε λοιπόν παιδιά στην ζέστη του σπιτιού σας, και διαβάστε!!!   Τι θα λέγατε για μερικά πανέμορφα, διασκεδαστικά, ενδιαφέροντα και κυρίως Πασχαλινά παιδικά βιβλία, ιστορίες και παραμύθια για πανέξυπνα, φιλομαθή παιδάκια, σας εσάς, που αγαπάτε την φιλαναγνωσία?

       Η πασχαλινή παιδική Λογοτεχνία θα σας κρατήσει την καλύτερη και περιπετειώδη συντροφιά τις ημέρες αυτές. Συμφωνείτε να δημιουργήσουμε μια Πασχαλινή Δανειστική Βιβλιοθήκη? Καλή ιδέα? Αγαπημένα μας παιδιά συγκροτηθείτε και μπείτε στην Πασχαλινή διάθεση με τον φανταστικότερο τρόπο: Ταξιδέψτε, ονειρευτείτε, φανταστείτε  με ένα Βιβλίο!!!

    Ας ξεκινήσουμε: Διαβάζουμε με την βοήθεια των γονιών μας  τις ιστορίες. Συζητάμε μαζί τους για τα συναισθήματα και το νόημα που εισπράττουμε από τα κείμενα και τις εικόνες.

1.''ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑΛΗ''Μπορείτε να το ακούσετε στο youtube:

Μπορείτε να το ακούσετε και να το ξεφυλλίσετε πατώντας ΕΔΩ!!!

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ                                                                                                                                                                            

 1. Ο Πασχάλης γνώρισε την Πασχαλιά, το Πάσχα. Ζωγράφισε κι άλλες εικόνες που έχουν σχέση με το Πάσχα. 

2. Συζήτησε για τα συναισθήματα του Πασχάλη.

3. Ποιά γνώρισε ο Πασχάλης στον κήπο?        

4. Η Πασχαλιά είχε πολλούς φίλους στον κήπο. Ζωγράφισε την Πασχαλιά όπως τη φαντάζεσαι μαζί με όσους φίλους θέλεις.

2. "ΕΝΑ ΑΥΓΟ ΔΙΧΩΣ ΧΡΩΜΑ"

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1.Ζωγράφισε όσα ζωάκια συνάντησε το μικρό αυγό στην αρχή του ταξιδιού του.                                  

2. Ποια χρώματα ήθελε να αποκτήσει το μικρό αυγό στην αρχή του ταξιδιού του.                                        

3.  Στη συνέχεια το άσπρο πουλί συμβούλεψε το μικρό αυγό, να ρωτήσει τα ζωάκια. Ποια χρώματα του πρότειναν τα ζωάκια να αποκτήσει.

4. Όταν ο κόκορας κάθισε πάνω στο ξυπνητήρι και μέτρησε μέχρι το 3, εμφανίστηκε η νεράιδα και επέλεξε αυτή το χρώμα του μικρού αυγού.  Τι χρώμα επέλεξε? 

5. Ζωγράφισε το ΠΑΡΔΑΛΟ αυγό.

3.  "ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΥΓΟ"

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ                                                                                                                                               

1. Ποιες προετοιμασίες έκαναν οι νοικοκυρές αλλά και οι κότες για την Κυριακή του Πάσχα;                                 

2.  Ποια ήταν τα συναισθήματα του Αναστάση, από τη μέρα που γεννήθηκε μέχρι την Κυριακή του Πάσχα όπου μπήκε στην αυγοθήκη με τα άλλα κόκκινα αυγά;                                                                                              

3. Τι έγινε ξαφνικά  και το χαρούμενο κόκκινο αυγό ράγισε; Πώς ένιωσε;

4. Πώς τον αντιμετώπισαν τα υπόλοιπα κόκκινα αυγά και γιατί;

5. Ποια λύση βρήκε τελικά το ραγισμένο κόκκινο αυγό, αφού τα υπόλοιπα αυγά δεν τον ήθελαν;

6. Γιατί αυτή η οικογένεια τον φιλοξένησε στο σπίτι της, χωρίς να τη νοιάζει που ήταν ραγισμένος;

7. Εσύ ποιο τέλος θα έδινες στο παραμύθι;

5. '' ΟΤΑΝ Η ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΕΛΕΦΑΝΤΑ"

6. "Τρόυ το τρένο Κυριακή του Πάσχα :Το Πασχαλινό Τρένο - Αυτοκινητούπολη"

7. " Η ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΗ & ΤΗΝ ΚΑΤΙΑ"

8. " ΤΑ 12 ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΑΒΓΑ ΚΑΙ Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΡΑ"  Ξεφυλλίσε το ΕΔΩ!!!

" ΤΑ ΠΑΘΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ Η ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΔΟΜΗΝΙΚΟΥ ΘΕΟΤΟΚΟΠΟΥΛΟΥ (EL GRECO)"

ΕΡΓΑΣΙΕΣ:

  • Αφού ακούστε τις ιστορίες, γράψτε με τη βοήθεια των γονιών σας λέξεις σχετικές με το Πάσχα, όπως: ΑΥΓΟ, ΚΑΛΑΘΙ, ΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΛΑΜΠΑΔΑ,  ΚΑΜΠΑΝΑ,  ΚΟΥΛΟΥΡΙΑ, ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ κ.λ.π., ζωγραφίστε δίπλα στην κάθε λέξη την αντίστοιχη εικόνα όπως μπορείτε,
  •  Φτιάξτε καρτέλες  με τις λέξεις και αντιγράψτε τις. Έπειτα, κόβετε μια μια τις φωνούλες και συναρμολογείτε τις λέξεις από την αρχή.
  • Βάλτε στη σειρά  τις λέξεις με τις εικόνες που φτιάξατε (αυγό, κοτοπουλάκι, λαγός, καλάθι ,κουλούρια), τις διαβάζουν τα παιδιά, κατόπιν κρύβουμε μια λέξη. Τι άλλαξε στη σειρά; Τι πρόσθεσα; Τι αφαίρεσα;
  • Σχεδιάζετε σε διάφορα χρώματα αυγά ( κόκκινα, κίτρινα, πορτοκαλί με γραμμές κάθετες, οριζόντιες, πλάγιες, με βουλίτσες κ.λ.π.), τα κόβετε, τα βάζετε σε ομάδες και μετράτε ποια ομάδα έχει τα περισσότερα και ποια τα λιγότερα.
  • Με τα αυγουλάκια, λαγουδάκια, λαμπάδες που σχεδιάζετε και κόβετε, παίξτε με μαθηματικές έννοιες (ποια είναι περισσότερα, λιγότερα, προσθαφαιρέσεις, κ.λ.π.) π.χ. μέσα σένα καλάθι  έχω 3 αυγά.  Πόσα πρέπει να βάλω ακόμη για να γίνουν 5; ή το αντίθετο  για την αφαίρεση.                                              
  • Κατασκευή: Δημιουργήστε ένα στεφάνι με αυγά που κόψατε για να στολίσετε την πόρτα του σπιτιού σας.

  

Το ουσιαστικό νόημα του Πάσχα και της Ανάστασης του Χριστού είναι η Αγάπη. Γι αυτό παιδιά γράψτε την λέξη ΑΓΑΠΗ και ζωγραφίστε μια ωραία ζωγραφιά.   

Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε την ακροστιχίδα της ΑΓΑΠΗΣ.  Παίξτε το  Παιχνίδι και βάλτε στη σειρά από πάνω προς τα κάτω τις λέξεις, σχηματίζοντας την ακροστιχίδα της ΑΓΑΠΗΣ. Για περισσότερη βοήθεια πατήστε το μαύρο κυκλάκι που υπάρχει δίπλα σε κάθε λέξη, που έχει το σωστό αριθμό. Στο τέλος πάτησε το μπλε κυκλάκι κάτω δεξιά για να δεις αν τα κατάφερες :                  Ακροστιχίδα της ΑΓΑΠΗΣ -> Εξερευνήστε το πατώντας ΕΔΩ!!!

  • Aς τραγουδήσουμε: "ΟΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΓΑΠΗ"

Ώρα για πασχαλινά εκπαιδευτικά παιχνίδια:

 

             ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΑ ΠΟΛΥ ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΕΘΙΜΑ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ, ΟΠΩΣ ΚΕΡΚΥΡΑ, ΧΙΟ, ΥΔΡΑ, ΚΑΛΑΜΑΤΑ, ΝΑΥΠΑΚΤΟ, ΛΕΣΒΟ, ΠΑΡΟ?

Πατήστε στα μοβ γράμματα για να ανοίξετε το αρχείο: ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΕΘΙΜΑ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

 

ΤΙ ΛΈΤΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΟΜΟΡΦΕΣ ΑΠΛΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ 

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΣ ΠΑΙΞΟΥΜΕ...

1. Το κυνήγι του χαμένου αυγού:

Η μαμά πρέπει να κρύψει μέσα στο σπίτι πολλά βαμμένα αυγά. Τότε τα παιδιά παίρνουν ένα καλαθάκι ή σακουλίτσα και ψάχνουν να βρουν τα αυγά. Τους λέμε πόσα αυγά έχουμε κρύψει και κάθε τόσο τα παροτρύνουμε να μετρούν τα αυγά που έχουν βρει.  Οποιος βρει τα περισσότερα κερδίζει μια μικρή λιχουδιά. 

Για να γίνει πιο ενδιαφέρον μπορούμε να φτιάξουμε και καρτελίτσες με οδηγίες: π.χ.Το πρώτο αυγό θα το βρείτε αν στο μπάνιο πάτε για να λουστείτε... (έχετε κρύψει το αυγό πίσω από το σαμπουάν) κλπ.

2. Η «Πασχαλιά»

Όλη η οικογένεια συγκεντρώνεστε σε έναν κύκλο. Αφού αποφασίσετε το άτομο που θα κάνει τη «μάνα», δώστε του να κρατά στα χέρια του ένα αυγό -κατά προτίμηση ψεύτικο ή βρασμένο. Τα άτομα που είναι μέσα στον κύκλο, έχουν τα χέρια τους από πίσω τους και μένουν με κλειστά μάτια. Η «μάνα» αρχίζει να γυρίζει γύρω από τον κύκλο και να τραγουδά το ποιηματάκι: 

«Πασχαλιά, Πασχαλιά
Με τα κόκκινα αυγά (2 φορές)
Κο, κο, κο και κα, κα, κα
Κο, κο, κο, και κα, κα, κα
Η κότα μας γεννά!»

Όταν σταματά το τραγούδι, αφήνει σε κάποιον το αυγό στα χέρια. Στη συνέχεια, διαλέγει ένα άτομο, το οποίο πρέπει να μαντέψει ποιος έχει το αυγό από πίσω του. Προσπαθεί μέσα από ερωτήσεις, να μαντέψει σωστά. Αν το βρει, κερδίζει, γίνεται η «μάνα» και το παιχνίδι συνεχίζεται.

                                ΚΑΛΗ ΠΑΣΧΑΛΙΝΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΣΧΟΛΗΣΗ!!  ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!