Ελληνικά

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΑΝΤΗΧΕΙ……………

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΑΝΤΗΧΕΙ……………

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ αντηχεί σε κάθε εκκλησιά, σε κάθε χωριό και πόλη!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ αντηχεί και χαρά απλώνεται παντού! Γιατί αναστήθηκε ο Χριστός! Με το Άγιο φως της ανάστασής Του θέλησε να φωτίσει τη ζωή μας, να την κάνει καλύτερη!

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ αντηχεί και η καρδιά μας πλημμυρίζει από αγάπη, καλοσύνη, ελπίδα, υπομονή , αισιοδοξία, δύναμη ότι θα ξεπεράσουμε και θα νικήσουμε κάθε εμπόδιο και κίνδυνο που παρουσιάζετε μπροστά μας!

 ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ αντηχεί και στην προσευχή μας! Αν επιστρέφαμε στο σχολείο μετά τις διακοπές του Πάσχα  στην πρωινή προσευχή μας δεν θα λέγαμε:

Άγιος ο Θεός, Άγιος  ισχυρός…… αλλά  Χριστός Ανέστη εκ νεκρών 

                                                                       θανάτω θάνατον πατήσας

                                                                    και τοις εν τοις μνήμασι

                                                           ζωήν χαρίσαμενος.

Όταν θα τελείωνε το σχολείο δεν θα λέγαμε:

Δι’ευχών των Αγίων Πατέρων ημών…… αλλά Αναστάς ο Ιησούς από του τάφου καθώς προείπε, έδωκεν ημιν την αιώνιον ζωήν και το μέγα έλεος , Αμήν. Αυτή την προσευχή θα τη λέμε για αρκετές μέρες μέχρι και την Ανάληψη του Χριστού. Βέβαια αυτή την προσευχή μπορούμε να τη λέμε και στο σπίτι μας και ξέρουμε ότι εσείς τα παιδιά μαθαίνετε πολύ γρήγορα!! 

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ θα αντηχούσε και στο σχολείο μας αν τα πράγματα ήταν διαφορετικά! Μπορούμε όμως να βρούμε έναν άλλο τρόπο. Εσείς τα παιδάκια να γράψετε με μεγάλα και καθαρά γράμματα ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ και μετά να το στολίσετε με πασχαλινά αυγουλάκια, λουλούδια, πεταλούδες, πασχαλίτσες ή ό,τι άλλο θέλετε και αντί να μας το πείτε να μας το δείξετε ηλεκτρονικά για να στολίσουμε την ψηφιακή τάξη μας.

Επίσης μπορείτε α)να μετρήσετε πόσα γράμματα έχει αυτή η αναστάσιμη έκφραση και να γράψετε τον αριθμό, β) να βρείτε λέξεις από τα γράμματά της π.χ. ρωτάμε: ποιο γράμμα είναι αυτό; Το παιδί απαντά : Το Χ( Αν δεν το ξέρει το βοηθάμε και το ενισχύουμε). Βρες και άλλες λέξεις που αρχίζουν από το Χ. Μπορείς να ψάξεις και μέσα στο σπίτι και να βρεις αντικείμενα που αρχίζουν από το Χ. Την ίδια διαδικασία  ακολουθούμε και για τα άλλα γράμματα και υποβοηθούμε το παιδί όπου εκείνο δυσκολεύεται, γ) γράφετε τα γράμματα της έκφρασης σε μικρά, τετράγωνα χαρτιά . Τα ανακατεύετε, τα απλώνετε και ζητάτε από το παιδί να βλέπει την έκφραση( την οποία έχετε γράψει σ΄ ένα  χαρτί )και να βάζει τα γράμματα στη σωστή θέση.

Και ενώ το Χριστός Ανέστη θα το λέμε για αρκετές ημέρες,  όπως είπαμε, η εορταστική περίοδος του Πάσχα τελειώνει αυτή την Κυριακή, η οποία είναι γνωστή ως Κυριακή του Θωμά ή ως Κυριακή του άπιστου Θωμά.

Ο Θωμάς ήταν ένας από τους μαθητές του Χριστού. Όταν οι άλλοι μαθητές του είπαν για τη Ανάσταση του Χριστού εκείνος δεν τους πίστεψε. Θα πίστευε μόνο αν έβλεπε με τα μάτια του και  έπιανε με τα χέρια του τις πληγές του Ιησού από τα καρφιά του σταυρού στα χέρια του και το δόρυ του Ρωμαίου στρατιώτη στο πλευρό του. Έτσι λοιπόν οκτώ μέρες, μετά την Ανάσταση ο Χριστός εμφανίστηκε και πάλι μπροστά στους μαθητές του, προτρέποντας τον Θωμά να πιάσει με τα χέρια του τις πληγές του, εφόσον μόνο έτσι θα πειθόταν. Ο Θωμάς πράγματι κατάλαβε ότι Αυτός ήταν ο Αναστημένος Χριστός και ένιωσε μεγάλη ντροπή που δεν Τον πίστεψε από την πρώτη στιγμή. Γι’ αυτό και  τον αποκαλούν άπιστο.

Το Πάσχα τελειώνει, αλλά εκείνα που μένουν για να μας το θυμίζουν είναι τα λουλούδια του Πάσχα. Αυτές τις Άγιες μέρες άνθισαν και στόλισαν τα λιβάδια ,τις αυλές, τους κήπους μας  και χάρισαν απλόχερα την ομορφιά τους και την μοσχοβολιά τους.

Για να γνωρίσουμε ποια είναι αυτά:

ΠΑΣΧΑΛΙΑ: ΤΟ ΜΟΣΧΟΒΟΛΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΔΕΝΤΡΟ

Όταν σταυρώθηκε ο Χριστός η Παναγία στεναχωρημένη  κάθισε να θρηνήσει το παιδί της κάτω από ένα δέντρο, το οποίο δεν είχε άνθη αλλά μόνο φύλλα. Κάποια στιγμή αποκαμωμένη αποκοιμήθηκε και το δέντρο συμμερίστηκε το δράμα της και έριξε πάνω της όλα του τα φύλλα για να την σκεπάσει απαλά... Όταν η Παναγία ξύπνησε είδε το δέντρο εντελώς γυμνό και κατάλαβε βλέποντας τα φύλλα γύρω της, ότι το δέντρο τα έριξε επάνω της για να τη ζεστάνει. Τότε Εκείνη το ευλόγησε να είναι γεμάτο άνθη που μοσχοβολούν! Και από τότε η πασχαλιά ανθίζει το Πάσχα και μοσχοβολά η πλάση!

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1.
Ποιός κάθισε κάτω από την πασχαλιά;

2. Πότε κάθισε η Παναγία;

3. Πως ένιωθε η Παναγία;

4. Τι έκανε η πασχαλιά για να βοηθήσει την Παναγία;

5. Τι έκανε η Παναγία για να ευχαριστήσει την πασχαλιά;

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1. Αφού επεξεργαστείτε τις ερωτήσεις, το παιδί στη συνέχεια μπορεί να ζωγραφίσει ότι του άρεσε απο την ιστορία αυτή και έτσι α της δώσει εικόνα.

2. Μπορούμε να φτιάξουμε τις δικές μας πασχαλιές. 

Τα υλικά που ενδεικτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε: μωβ μπογιά για τα λουλουδάκια και πράσινη για τα κλαδιά. Τα λουλουδάκια μπορείτε να τα φτιάξετε με τυπώματα με το δάχτυλο όπως βλέπετε και στην εικόνα, ή αντί  για το δάχτυλο μπορείτε να κάνετε τυπώματα με μπατονέτα. Επίσης μπορείτε να κατασκευάσετε την πασχαλιά με πλαστελίνη. Ακόμη να κόψετε λουλούδια και να τα βάψετε μωβ, ή λουλούδια από μωβ ύφασμα που τυχόν υπάρχει στο σπίτι, αλλά και να κολλήσετε φυσικά λουλούδια πασχαλιάς. Τέλος μπορείτε να τη ζωγραφίσετε ή ό,τι άλλο σκεφτείτε.

ΠΑΠΑΡΟΥΝΕΣ: ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΕΛΠΙΔΑΣ

Όταν σταυρώθηκε ο Χριστός, ένα καφετί πουλάκι μ' άσπρο λαιμό πέταξε πάνω από το άγιο Κεφάλι του Χριστού, που το έσφιγγε ένα αγκάθινο στεφάνι, ενώ ένα μικρό άσπρο λουλούδι είχε ανθίσει στη βάση του Σταυρού.
Το μαρτύριο του Θεανθρώπου έθλιβε το πουλί και το λουλούδι.
Το πουλάκι θέλοντας ν' απαλύνει τον πόνο του Χριστού, τράβηξε το ένα αγκάθι. Σταλαγματιές από το αίμα Του έπεσαν στο λαιμό του πουλιού κι άλλες κύλησαν πάνω στο λουλούδι, που άνοιξε τα πέταλά του όσο πιο πολύ γινόταν για να τις δεχτεί.
Μονομιάς ο λαιμός του πουλιού και τα πέταλα του λουλουδιού βάφτηκαν κόκκινα.
Έτσι, το αίμα του Χριστού χάρισε στον κοκκινολαίμη και στην παπαρούνα κόκκινο χρώμα.

Ξαφνικά ο Γολγοθάς γέμισε από τις μικρές ευαίσθητες παπαρούνες. Από τότε κάθε Πάσχα ανθίζουν στα λιβάδια και στα χωράφια κατακόκκινες παπαρούνες……τα λουλούδια της ελπίδας για να μας θυμίζουν τη θυσία του Χριστού και την αγάπη Του για τους ανθρώπους.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1. Που πέταξε το πουλάκι;

2. Τι χρώματα είχε αρχικά το πουλάκι;

3. Τι έκανε το πουλάκι για να βοηθήσει το Χριστό;

4. Τι συνέβη όταν το πουλάκι τράβηξε το αγκάθι από το στεφάνι του Χριστού;

5. Τι χρώμα είχε αρχικά η παπαρούνα;

6. Τι χρώμα απέκτησαν τελικά το πουλί και η παπαρούνα;

7. Πως αλλιώς λέγονται οι παπαρούνες και γιατί;

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1. Αφού επεξεργαστείτε τις ερωτήσεις, το παιδί  στη συνέχεια  μπορεί να ζωγραφίσει ό,τι του άρεσε από την ιστορία αυτή και έτσι να της δώσει εικόνα.

2. Μπορείτε να ζωγραφίσετε ένα όμορφο λιβάδι με παπαρούνες.

3. Κατασκευάζουμε παπαρούνες όπως μας δείχνουν οι παρακάτω εικόνες.

1. Σχεδιάζουμε (4) καρδούλες. Αν δεν έχουμε κόκκινο χαρτί τις σχεδιάζουμε σε άσπρο και τις ζωγραφίζουμε κόκκινες.

2. Ενώνουμε τις καρδούλες ( τις κολλάμε).

3. Στο κέντρο κολλάμε φακές.

4. Βάζουμε κοτσανάκι.

ΤΑ ΚΡΙΝΑΚΙΑ

Σύμφωνα με την χριστιανική παράδοση, τις τελευταίες ώρες της ζωής του Χριστού, άνθιζαν κρινάκια κάθε φορά που ο ιδρώτας του Ιησού έπεφτε πάνω στο χώμα ....

Σας προτείνουμε ενδεικτικά να φτιάξετε κρινάκια χρησιμοποιώντας δίσκους ντεμακιγιάζ και μπατονέτες...... όπως φαίνονται στην παρακάτω εικόνα.

ΚΑΙ ΤΩΡΑ ……ΩΡΑ ΓΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Από την Παιδική Χορωδία του Σπύρου  Λάμπρου- Παπαρούνα

 

ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ- Η ΠΟΛΥΛΟΓΟΥ ΠΑΝΤΟΦΛΑ ( Π)

                    ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!!!!!