Επιστροφή στο σχολείο! Δραστηριότητες για όσους μένουν σπίτι

Welcome Clip Art #2986562
(License: Personal Use)

Επιστροφή στα σχολεία! Κι ήταν η μέρα που, περισσότερο από κάθε άλλη, ανυπομονούσαμε να έρθει!

Να δούμε ξανά τα χαμόγελά σας, να ακούσουμε τις φωνούλες σας, να παίξουμε μαζί σας τα πιο υπέροχα, διασκεδαστικά παιχνίδια! Να γίνουμε όλοι μια παρέα!
Κάποιοι φίλοι μας όμως μένουν ακόμα σπίτι... Γι' αυτό κι εμείς θα τους κρατάμε συντροφιά και θα τους στέλνουμε τα νέα μας, τα παιχνίδια μας, τις φωτογραφίες μας, για να μας νιώθουν λίγο ακόμη πιο κοντά τους! Είστε έτοιμοι παιδιά;

Δραστηριότητα 1η: Μιλάμε για τον κορωνοϊό

Τα σχολεία έκλεισαν ξαφνικά και δε βρήκαμε τον τρόπο να χαιρετηθούμε. Τώρα που άνοιξαν και βρεθήκαμε όλοι μαζί, είναι μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για τον κορωνοϊό. Τι είναι; Γιατί έκλεισαν τα σχολεία; Τι πρέπει να κάνουμε για να μην κολλήσουμε; Μπορείς κι εσύ στο σπίτι να μιλήσεις με τη μαμά και το μπαμπά, να τους ρωτήσεις όσα σε απασχολούν και να ονειρευτείτε για τις μέρες που έρχονται: αυτές που όλοι μαζί θα είμαστε μια τεράστια αγκαλιά!

Δραστηριότητα 2η: "Ο σκαντζόχοιρος και η χελώνα"

Δες με τη μαμά και το μπαμπά το παρακάτω βίντεο και ζήτησέ τους να σου πούνε την ιστορία!

Δραστηριότητα 3η: Αν πρέπει να' μαι μακριά, πώς θα κάνω αγκαλιά;

"Κυρία να σε κάνω μια αγκαλίτσα;" Αυτό ακούγαμε συνεχώς την πρώτη ημέρα... Γι΄αυτό βρήκαμε διαφορετικούς τρόπους να δείξουμε την αγάπη μας στους φίλους και τη δασκάλα μας και να πούμε καλημέρα. Θέλεις να τους δεις κι εσύ; Μπορείς να εκτυπώσεις την αφίσα, να τη βάλεις στο δωμάτιό σου και να χαιρετάς έτσι τους φίλους σου!
(Την αφίσα τη βρήκαμε εδώ!)

Δραστηριότητα 4η: Μήνυμα από το ρομποτο-φίλο μας!

Η επιστροφή μας στο σχολείο δε χαροποίησε μόνο εμάς! Ο ρομποτο-φίλος μας ο Archytas χαίρεται πολύ που θα είμαστε και πάλι όλοι μαζί! Μας στέλνει λοιπόν ένα μήνυμα, γραμμένο στη δική του γλώσσα! Πώς όμως θα το διαβάσουμε;
Πες στη μαμά και στο μπαμπά να σου εκτυπώσουν και να σου κόψουν τα χαρτάκια που θα βρούνε εδώ! (Μυστικό για τους γονείς: Τα χαρτάκια με τους κώδικες θα τοποθετηθούν με τη σειρά που βρίσκονται στο αρχείο, ώστε να σχηματιστεί η λέξη "Καλωσήρθατε", ενώ τα χαρτάκια με τα γράμματα θα τοποθετηθούν ανακατεμένα). Έπειτα ζήτα το κινητό της μαμάς ή του μπαμπά (στο σχολείο πήραμε το κινητό τής κυρίας), σκάναρε τους κωδικούς και κάθε γράμμα που αποκαλύπτεται, βάλτο στη σωστή σειρά! Είσαι έτοιμος; Δες και τους φίλους σου να κάνουν το ίδιο!

     

Δραστηριότητα 5η: Ξέρω ένα καλό γιατρό, νίκησε τον κορωνοϊό!

Κι αφού μάθαμε πράγματα πολλά, ήρθε η ώρα να απολαύσουμε την αυλή μας, που τόσο μας είχε λείψει! Θέλετε να παίξετε κι εσείς το παιχνίδι μας με τα αδερφάκια σας ή όποιον άλλο θέλει να παίξει μαζί σας;

Πάρτε στεφάνια και αφήστε τα στο έδαφος, με απόσταση το ένα από το άλλο (αν δεν έχετε στεφάνια, μπορείτε να σχεδιάσετε στο έδαφος κύκλους με κορδέλα ή χαρτοταινία). Πείτε στη μαμά ή στο μπαμπά να πάρει ένα ντέφι, ή ακόμη κι ένα κουτάλι με ένα μεταλλικό σκεύος. Όταν το ντέφι παίζει μουσική, εσείς μικροί μου κορωνοϊοί χορέψτε γύρω από τα στεφάνια και κινηθείτε με όποιο τρόπο θέλετε. Μα μόλις η μουσική σταματήσει, τρέξτε!!! Έρχεται ο πιο καλός γιατρός με το αντισηπτικό του! Μπείτε μέσα σε όποιο στεφάνι βρείτε ελεύθερο, πριν ο γιατρός σας ψεκάσει και σας εξολοθρεύσει!

Δραστηριότητα 6η: "Αυτό που νιώθω", εκδ. Παπαδόπουλος

Ένα υπέροχο παραμύθι για τα συναισθήματα επιλέξαμε γι' αυτή την πρώτη μέρα της επιστροφής μας. Διαβάσαμε το παραμύθι και - κατά τη διάρκειά του - προσπαθήσαμε κι εμείς να δείξουμε με το πρόσωπο και το σώμα μας, κάθε συναίσθημα της ηρωίδας του παραμυθιού.

Μπορείς κι εσύ να το διαβάσεις με τη μαμά ή το μπαμπά! Πες τους να έρθουν στο σχολείο και να το ζητήσουν από τις κυρίες!

Μέχρι την επόμενη φορά, σου δίνουμε πολλά, από απόσταση, φιλιά!

*Για το παραπάνω σχέδιο μαθήματος συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί Πηνελόπη Κερασοβίτη, Ειρήνη Μπάνου και Μαρία Περίκου. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, υλοποιήθηκαν κι άλλες δραστηριότητες, οι οποίες δεν είναι εφικτό να πραγματοποιηθούν στο περιβάλλον του σπιτιού και για το λόγο αυτό δεν αναφέρονται εδώ.

Leave a Reply